Køb af kina Kopiramme {{forumTopicSubject}}
Hej Alle,
Denne deler ok vandene - men hvis vi ser bort fra det moralske og forkerte i at købe en kina kopiramme - hvordan forholder det sig så ifht. loven?
Har kig på rammer som disse - http://www.aliexpress.com/item/Top-selling-specialized-road-carbon-frame-china-carbon-frame-chinese-carbon-frame-for-sale-Ven-ge/32330931978.html
Jeg er klar over det er lovligt ifht. told og skat at hjemtage en kopi ramme til sig selv (Det foreskriver told og skat selv på deres hjemmeside).
Dog er jeg lidt nervøs for at der alligevel fra producentens side vil blive gjort krav på destruering eller erstatning (Som set i den såkaldte Rolex-sag).
Kan se nogle herinde har erfaringer med køb af rammer som denne - jeg modtager rigtig gerne noget feedback.
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
maj 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Cykler: 2 Emner: 46 Svar: 509
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 40 Cykler: 5 Emner: 11 Svar: 139
jun 2012
Følger: 3 Følgere: 22 Cykler: 7 Svar: 2
nov 2008
Du kan jo Købe rammen til f.eks. 500 kr, bygge en cykel op og sige til folk det er den ægte vare og sælge den for, lad os sige som et eksempel, 4000.
en kopi er jo ikke af samme kvalitet af originalen, det er ofte derfor den er billigere.
håber det gav mening
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 4 Cykler: 2 Emner: 38 Svar: 73
nov 2014
Følger: 4 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 8 Svar: 888
Tænk lidt over:
Produktionsforhold
Kvalitetskontrol
Styrketest
Garanti på rammen i EU ?
Reklamationsmuligheder
nov 2008
redigeret: ja det kunne godt misforstås, det jeg mente var at, priserne på orginale rammer er ikke urimelig høje, der er så mange ting der spiller ind.
nov 2008
nov 2008
eller pisse fedt skrevet
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Cykler: 9 Emner: 4 Svar: 80
For varemærker, design, patenter og brugsmodeller er det ulovligt erhvervsmæssigt at udnytte rettigheden uden rettighedshavers samtykke. Erhvervsmæssig udnyttelse omfatter bl.a. produktion, salg, import, eksport, opbevaring og markedsføring.
For værker beskyttet af ophavsretten er det ulovligt erhvervsmæssigt at fremstille eksemplarer af værket, og det er også ulovligt at gøre eksemplarer tilgængelige for almenheden.
For alle rettighederne gælder, at køb til privat brug som udgangspunkt ikke er ulovligt. Det er derfor ikke ulovligt for en privatperson at købe et piratkopieret stel og anvende den til private formål.
Men - man skal altid være opmærksom på, at toldmyndighederne har hjemmel til at gribe ind over for piratkopierede varer sendt fra et land udenfor EU, uanset varens værdi. Det er herefter op til rettighedshaver at dokumentere, at indførslen af varen var i strid med danske immaterialretlige regler.
Du kan risikere, at rettighedshaveren vælger at anlægge retssag imod dig med påstand om destruktion af din købte kopivare, selvom rettighedshaveren er enig i, at du har købt varen til privat brug.
mar 2015
Følger: 3 Følgere: 100 Cykler: 1 Emner: 39 Svar: 170
Jeg kunne egentlig forestille mig, at det på nogle områder måske holdt prisen nede, fordi der findes billigere alternativer end det man udbyder, og man derfor ikke længere har "monopol" og kan prissætte som man vil. Men jeg ved det ikke. Har jo lige læst den lange undersøgelse af kinarammerne i en anden tråd, så måske skal man i virkeligheden være både nærig og uvidende for at købe dem?
Bare en strøtanke.
nov 2008
en anden grund til at jeg ikke køber kopivare, er at jeg ikke aner hvad pengene går til og hvem der modtager dem, ja ja der står det er nogle i udlandet, men hvem er varen produceret for og hvor ender pengene?
http://mobile.nytimes.com/2007/02/12/business/worldbusiness/12iht-fake.4569452.html?referrer=&_r=0
"Every major terrorist group in the world is into counterfeiting one way or another. It is a fairly straightforward way to raise funds." said Spencer Burgess.
http://www.fraudaid.com/scamspeak/conprods.htm
og her er en specifikt om cykler:
http://road.cc/content/news/113310-buy-fake-risk-death-support-slavery-%E2%80%93-says-bike-industry
valget er jeres, jeg gør det ikke
Køb af kina Kopiramme