{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sadel taske? - jeres erfaring :)
  • #1   1. maj 2015 Jeg blev træt af at have saddel taske og af kun at kunne have en dunk vand med. Tasken ville aldrig åbne når der kom godt med mudder i, og hvis jeg fik den op, kunne den helt sikkert ikke lukke igen.
    Løsningen for mig var en camelbak xct.

Genial rygsæk, Med et lille rum til en trøje eller lign bag på, og små sidelommer til energi bar og værktøj, og med 3 liter væske løber man heller ikke tør på de lange ture.

Kostede 550kr med fragt fra wiggle.co.uk

• #2   1. maj 2015 ja taske på ryggen er genialt og den bedste løsning smiley

• #3   1. maj 2015 Hvis man kører mtb på spor med rødder og sten og på tekniske stykker, så er det ikke særligt fedt og have en taske under sadlen hvor alt radsler...selv ved kørsel på grusveje og skovstier er der meget ujævnt, så en saddeltaske vil radsle bagpå.

Og som FJ siger, så vil den blive fyldt med grus og mudder, med mindre du skal være rigtig "motionist" og køre med bagskærm.

Saddeltaske er altså IKKE velegnet til mtb.

Jeg kan bedre forstå en saddeltaske når man kører racer på fin asfalt......selv på raceren er det dog ikke "In" og køre med saddeltaske.....

Jeg kører med alt i baglommerne....man har slet ikke brug for og have en masse med så brug bare baglommerne. Efter lidt tilvending, så mærker man ikke det i lommerne.

Mange sætter også en pumpe på cyklen. Den har jeg i baglommen også....det er sådan med MTB at ting kan falde/radsle af og det skal jo helst ikke ind i hjulene.

Camelback bruger jeg personligt heller ikke....der er for meget bøvl med rengøring/hygiejne og så kan man ikke have energidrik i Camelbacken. Der må kun være vand i af hygiejnemæssige årsager. Der er ikke ret mange som bruger Camelback heller ikke til mtb løb.....kører man en langtur, så er der ofte masser af steder hvor man kan tanke dunken op.

Til rigtig lange mtb løb kan jeg godt se fordelen i og have en Camelback, men når man bare træner så holder man bare en lille pause....

• Lobsterboy
    Lobsterboy Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 12
    #4   1. maj 2015 Der er 3 lommer bag på cykeltrøjer og -jakker. Taske er unødvendig. Jeg har vand i vandflaske i flaskeholdere på stellet. I lommerne har jeg en slange, en co2-pumpe, 2 unbrakonøgler, mobil, dankort, nøgler og evt. mad. Jeg har dette med på både mtb og racer. Til mtb har jeg to co2-patroner med til at pumpe et 29 tommer dæk. På lange ture tager jeg to slanger og tilsvarende flere co2-patroner med.

• #5   1. maj 2015 Bruger en bontrager sadletaske, som er klikket fast intet beslag under sadlen, og velcro omkring sadlepinden , lynlåsen er beskyttet mod mudder, en ordenlig pakket sadletaske rasler ikke, har dog også en shimano taske med vand i 2L og så en dunk med energi

• #6   1. maj 2015 Lidt stof til eftertanker med henblik på værktøj osv. på ryggen:
    http://www.bicycling.com/training/health-injuries/pack-wisely-save-your-spine

Kører selv med Camelbak og er yderst tilfreds med det.
    Et stort minus er dog at man sveder af H....... til på ryggen.

De første par år var jeg ganske tilfreds med saddeltaske - Købte en billig taske som holdte ganske fint.
    Havde dækjern, ekstra slange, et kompakt unbrakosæt, 2 størrelser torx nøgler og quick-led til kæden.
    Ydermere stoppede jeg mit nøglebundt derind under turen.
    Pumpe var monteret på saddelpinden.
    Det var jeg ganske tilfreds med og kunne klare de gængse reperationer på turen.

• #7   1. maj 2015 Ha ha....Anders L har helgarderet.....saddeltaske, to liter vand på ryggen og drikkedunk på cyklen....der er jo til en 5 timers tur uden pause....

Det er jo slet ikke nødvendigt......nej, kør med så lidt som muligt....

• #8   1. maj 2015 Det har jeg med i lommerne (det samme på mtb og racer):
    Mobiltelefon i en plastikpose. En 100 kroneseddel. Mine bilnøgler eller husnøgle. En plastikpose med to dækjern, et multiværktøj med kædeadskiller og stor nøgle til at stramme kranksættet. I plastposen er også et kædesamlingsled. Så har jeg en lille cykelpumpe. Jeg bruger ikke længere CO2 patroner, da selve co2pumpen kan være upålidelig. Så har jeg en eller to cykelslanger med afhængig af om jeg cykler alene, med andre og hvor langt.

Når man har 3 baglommer så er der stadig plads til en lille cykeljakke og lign.....regnjakke kører jeg ikke med....man bliver lige så våd af sved i regnjakken, som af regnen uden regnjakke.....og uden regnjakke ånder man bedre....

På cyklen har jeg en 750 og en 500 cl dunk.

Nå, nok lidt uden for emnet....

• #9   1. maj 2015 Jack det lyder til du har et mindre cykelværksted med incl byttepenge,

Nej kører ikke med slanger, tubeless væske, 2 luftpatroner, dims til at skrue ventilen ud med. Og så et powerlink.

Hvem spilder oppakningen ned dækjern? Har endnu ikke haft er dæk jeg ikke kunne pille af med fingerne smiley

• #10   1. maj 2015 Nej, men du kører med 2 kg vand på ryggen, saddeltaske og rygsæk.....samtidig med du har dunk på cyklen også. Jeg tror ikke to små plastdækjern og et lille samleled vejer mere end 20 gram.

Jeg kunne altså ikke lade være med og grine lidt....undskyld.

• #12   1. maj 2015 #9:
    "Hvem spilder oppakningen ned dækjern? Har endnu ikke haft er dæk jeg ikke kunne pille af med fingerne"

Der er skam op til flere producenter der har optimeret/designet deres fælge til ligefrem at holde fast på dækket smiley

• #13   1. maj 2015 Du må gerne have energidrik i din camelbak, jeg kan ikke se hvorfor det skulle være "forbudt"..
    Du må bare skylde den igennem engang i mellem, og skifte posen når du mener den er for klam.

Jeg kan nærmest ikke få mine dæk af med brug af dækjern, så jeg ville nødig undvære. smiley

De satans tubeless ready fælge holder godt fast på dækket.

Jack - Du er jo et mobilt cykelværksted -

• #14   1. maj 2015 På mtb der giver det store fordele ikke og have en masse unødig vægt med på overkroppen. Man skal jo være meget bevægelig på sporet når man står op over forhindringer og,accelerer op ad bakker og ud af sving og når man smider cyklen rundt på sporet. Desuden så er det vigtigt ikke og veje for meget pga alle de accelerationer.

Så jeg forstår faktisk ikke helt det med og have 2 og 3 kg vand på ryggen i camelbacken....fyld dog op under vejs på de lange ture....det gør mtb-turen noget sjovere....

På de korte ture, så er en eller to dunke på cyklen rigeligt og så er en Camelback helt unødvendig.....jo, det er lettere og drikke af et sugerør, men man behøver ikke drikke samtidig med man kører ud over en større forhindring.....det kan man gøre på grusstykkerne.....

• #15   2. maj 2015 Jeg har 1.5 liter med på 40-50 km ture- Bare fordi der er plads til 3 liter, behøver man vel ikke at fylde den op.
    Desuden er dynamisk vægt langt mere effektivt, end at ligge vægten i cyklen..
    Og den ekstra vægt mærkes nærmest ikke på overkroppen.

Selvom du nok er svær at overbevise om det.. smiley Det kunne være du skulle prøve det, også udtale dig om det bagefter. Den koster jo ikke mere end en cykeltrøje til sommerbrug.

• #16   2. maj 2015 Har i andre ikke et lille multiværktøj med og et kædeled ?....hvad gør i hvis kæden knækker....jeg kan ikke skifte slange uden dækjern....

Ud fra et vægtmæssigt synspunkt, så vejer det jo ikke noget og fylder meget lidt....det ligger fint i baglommerne.

• #17   2. maj 2015 Jeg deltog i sommers i DM i MTB på marathon distancen.....jeg kørte motionsrækken....eliten kørte cirka 4 timer.....sidder lige og tjekker billederne fra løbet.....kun en dame kører med Camelback, mens resten umiddelbart kører med dunke på cyklen.

Det siger noget om, at Camelback ikke bruges af dem der virkelig har forstand på mtb.

Da jeg startede med og køre mtb, der kørte jeg med en rygsæk....når jeg ser billeder fra den gang så tænker jeg over hvad fanden jeg havde i den.....jeg havde en masse ting med som jeg troede jeg måske fik brug for....jo mere uerfaren man er jo mere har man åbenbart brug for og have med...

Ved godt at nogle kan se en fordel i en Camelback (hvilket er et fåtal), men det er nok fordi de foretrækker noget bekvæmmelighed med og være sikker på de har nok væske med som ikke bliver mudret til og måske fordi de ikke har adgang til ekstra væske under turen.....men en fordel på sporet er det ikke....

• #18   2. maj 2015 #17
    "Det siger noget om, at Camelback ikke bruges af dem der virkelig har forstand på mtb."

Næsetippen er vidst i fokus her!

Se hvor mange du kan finde blandt dem her med dunke monteret på cyklen:
    https://www.youtube.com/watch?v=48YDn016gHc

Men de går sikkert ikke ind under kategorien med dem der har forstand på mtb ? smiley

Kategorien her er noget som bliver mere og mere udbredt - også herhjemme, og der er dunke ikke en mulighed da de vil være hoppet af efter de første 50m. kørsel.

• Maller
    Maller Tilmeldt:
    aug 2013

Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 190
    #19   2. maj 2015 Helt ærligt hvis man vælger ikke at køre saddeltaske fordi det ikke er "in" så er man en svagpisser, personligt er jeg også begyndt at køre med saddeltaske dog en meget lille en fra Lezyne, der kan lige være en latexslange-dækjern-2 patroner-pumpestuds og et lille stykke værktøj. Kører både hop og drop og masser grus og singeltrack og min siger absolut INTET og sidder ikke og dingler, syntes det er pisse irriterende med alt det lort i ryggen og når jeg kører med løse trøjer kan jeg intet have med i ryggen. Det rager mig 110% hvad andre syntes om mit valg af udstyr, også når jeg farer rundt på sporet med mine stribede badeshorts til 50kr fra H&M ud over mine tights for ikke at blive pissevåd, de andre griner men deres pants til 1000kr gør jo også det samme smiley tag dine snobbede holdninger med ud på landevejen til de andre højprofilssnobber. Mht ekstra vægt på kroppen ved brug kamelbag så er det jo ikke VM der bliver kørt når man træner så det betyder vist ikke alverden, hvis du tager tid på en given distance med og uden så vil det stort set være det samme alligevel

• Maller
    Maller Tilmeldt:
    aug 2013

#20   2. maj 2015 #17 eliten kører aldrig med taske... Nej det er sku da fordi de har folk ved hver feedzone der langer flasker til dem

• #21   2. maj 2015 Jack - Har du nogensinde hørt:

I de blindes rige er den enøjede konge? smiley

• #22   2. maj 2015 Eliten har ikke værktøj med, for hvis cyklen går i stykker, er løbet kørt.
    Der er godt nok nogle konger her...

Find ud af hvad der passer dig bedst, og kør så med det.

Jeg kører med en lille rygsæk, fordi jeg ikke kan lide at proppe lommerne, så sidder en rygsæk mere umærkbart, SYNES JEG! Og så er jeg 110% sikker på at jeg aldrig taber noget.
    Der er plads til en banan, müslibar, ekstra slange, kædesamleled, multitool, mobiltelefon, nøgler, pumpe, drikkeblære på længere ture.

• #23   2. maj 2015 Taske setup på min svigerindes cykel til Mtb marathon 100 km, dunkene blev fyldt op en gang på turen

Og inden af taskerne dingler eller rasler

profilbillede
  • #25   2. maj 2015 Jeg har en Scott-taske, der bruger samme princip som den Bontrager Anders L har. Det fungerer fortrinligt - jeg har aldrig tabt den og den rasler ikke alverden. Den er købt hos Bikebuster i Århus for et par år siden og kostede ikke alverden. Velcroen er ved at være lidt træt dog..

• Maller
    Maller Tilmeldt:
    aug 2013

#27   2. maj 2015 #26 er 100% enig i hvis ikke det kan være i lommerne så har man for meget med, bruger selv baggy pants men hader at have lommerne fyldt med alt muligt så derfor bruger jeg en lille sadeltaske smiley hvis ikke jeg lige får smidt sadeltasken over på cykel nr 2 når jeg skal køre så kører jeg uden at medbringe andet end tlf og en flad 20'er smiley

• #28   2. maj 2015 Uffe B: Jeg valgte pepsi og så Kims favorit mix smiley
    Jeg har droppet af få noget ud af den her tråd.

Ville bare høre om jeg ku få 2-3 navne på gode sadeltasker og om ekstra slange, kædeled og multiværktøj var nok at have med.

Og IKKE hva alle WORLD CUP kører har og ikke har.
    Det er på ren hygge hobby smiley

• #29   2. maj 2015 Med kims favorit mix burde du have haft tiden til at plukke det brugbare ud smiley

Brugte personligt, som nævnt, en billig en fra den lokale cykelpusher med velkro luk til de 2 stivere under sadlen og en til saddelpinden = sidder godt fast.
    Størrelsen på tasken kan kun du afgøre.

Så er der nævnt
    Bontrager, Lezyne og scott tasker smiley

"Og IKKE hva alle WORLD CUP kører har og ikke har.
    Det er på ren hygge hobby "

Om du køber en til 100kr eller en til 1000,- får du nok ikke mange ekstra features ved. Der er hverken "the secret space" eller noget i dem.

http://www.cykelgear.dk/tilbehor/sadeltasker/lezyne-sadeltaske-m-caddy

• ole S
    ole S Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 1 Svar: 6
    #30   2. maj 2015 Er modstander af at have hårde genstande, i lommerne på ryggen det kan give nogle forfærdelige knubs, hvis man lander eks.vis på en co2 pumpe. En anden mulighed er 2 flaskeholdere og bruge den ene flaske til pumpe og andet, du er sikker på at det er vandtæt og indholdet kan jo rulles ind i sin regnjakke eller ekstra trøje så det ikke rasler.

Ole

• #31   2. maj 2015 Lasse S.

Har du prøvet og køre uden saddeltaske?

Kunne jo være du kunne spare lidt penge.

• #32   2. maj 2015 Har den billigste saddeltaske fra Lidl (tror jeg nok). Kostede nok omkring en halvtredser. Er monteret på samme måde som #5 skriver. Medbringer kædespringer, kædeled multiværktøj og et par tynde handsker.
    Det er intet der rasler - og det fungerer fint. Er 100% ligeglad med om det er "in" smiley
    Har i de 3 år jeg har kørt "hobby MTB" kun oplevet problemer med kæder.

• #33   2. maj 2015 #32.

Vi argumenter jo for, at det ikke er praktisk på mtb og køre med saddeltaske....om det er in er ligegyldigt. Jeg er sku da også ligeglad med om noget er in eller ej.....

Jeg tror faktisk de fleste kører med saddeltaske fordi alle andre nybegyndere på mtb kører med det og fordi forhandleren jo selvfølgelig siger man ikke kan klare sig uden......så for nybegyndere på mtb, der er det "in" og køre med saddeltaske. Nybegynderen tror simpelthen, at en saddeltaske er et "must". Det troede jeg også selv og kørte længe med det på både racer og mtb, indtil man finder ud af fordelene ved og havde den smule i baglommerne.

På racercykel kan jeg som sagt bedre forstå man kører med saddeltaske.....jeg gør det dog ikke da det ikke er nødvendigt...

Nogle gange skal man prøve og udfordre den almindelige opfattelse blandt hobby motionisterne...

• #34   2. maj 2015 Er det til at have multiværktøj og slange i sine lommer på trøjen?

• #35   2. maj 2015 Jeg kører med sadletaske og taske på overrøret når jeg kører langt, og så kan vand 2L på ryggen, og elektrolyse i drikkedunken fordi jeg ikke gider svede som en svin ved have et mindre værksted med på ryggen, og nej ikke alle cykelhandler prøver at prakke nybegyndere sadletaske på,

• Maller
    Maller Tilmeldt:
    aug 2013

#36   2. maj 2015 #34 ja det kan du sagtens smiley har kørt mange år sådan indtil jeg købte den lezyne jeg har nu smiley

• #37   2. maj 2015 Jeg har en cykelpumpe med, og en dunk med 70cl vand.

De 70cl rækker til 30km i skoven som vejret er nu. Kan godt være det ændrer sig til sommer.

Men jeg er jo rimeligt grøn indenfor MTB, så der kommer sikkert mere grej med på sigt. Overvejer at skifte pumpen ud med sådan en CO2 fætter, samt et lappesæt.

• #38   2. maj 2015 Saddeltasken er det sikreste valg, da du ikke har noget på ryggen, som kun gøre mere skade end gavn, hvis du vælger at flirte med underlaget....

Har altid kørt med saddeltasken og en flaske på cyklen. Har prøvet at køre med camelbak 1 gang og det var da okay, og man slap for at der kom mudder sammen med vandet.

Har selv et multi tool, 3 dækjern, 1 kædeled og 2 slanger i saddeltasken. Ville aldrig have de ting i en ryglomme, da risikoen for større skader stiger markant.

• Lobsterboy
    Lobsterboy Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 12
    #39   3. maj 2015 Mange negative meninger om co2-pumper. Min er fra Specialized og er formet som et lille L til at skrue på toppen af en patron og er ca 2 x 3 cm. Den vejer og fylder altså stort set intet. Patronen fylder så lidt mere, men stadig mindre end den mindste håndpumpe. Ydermere pumper den et dæk op på få sekunder (mindre ventetid for cykelmakker), og det er let at dosere luften, så man kan få dækkent så hårdt eller blødt, som man ønsker. Pumpen har nu fungeret upåklageligt i 2 år. Det var tilfældigt, at det blev det mærke, men den fungerer altså bare.

http://www.heino-cykler.dk/shop/specialized-air-tool-cpro2-sort/

• #41   4. maj 2015 Jeg bruger en mindre vandre rygsæk man kan spænde over brystet og livet. Den kan jeg have alle mine ting i. Den er så smart lavet at der er et lille mellemrum imellem ryggen og tasken. Det hjælper meget på sveden:)

Kommentér på:
Sadel taske? - jeres erfaring :)

Annonce