1.364 visninger
|
Oprettet:
Ondt i knæet {{forumTopicSubject}}
Hej CG
Efter en endt cykeltur i hammer bakker igår, havde jeg ondt i mit højreknæ, det er første gang at det sker og synes sgu at det var lidt mærkeligt, da jeg aldrig plejer at døje med det. Det skal siges at der på venstre side af knæskallen der går ondt. Mit spørgsmål går så på, er det fordi min saddel sidder for lavet eller har det noget med min klampe og sko at gøre? Mit venstre knæ fejler intet.
Håber at i kan hjælpe
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 708
jun 2014
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 5
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
Saddelhøjde kan have stor betydning, for høj eller for lav men jeg noterer mig at du siger venstre side af knæ og der kan position af fod på pedal være en grund men pedal arm længde kan også have en indflydelse.
Hvad er din skridt længde ? , fuld højde samt cyklens størrelse ?
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 327
Fordi man ikke er kommet ordentligt over den første skade....
Første tur i shorts i år, Måske er det kulde på knæet??
Er det en nyere cykel?
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 57 Cykler: 6 Emner: 91 Svar: 1.079
Bliver det ved at chikanere dig, så gør noget ved det for så er det et reelt problem....
feb 2008
Følger: 5 Følgere: 13 Cykler: 7 Svar: 100
- jeg fik også ondt i det ene knæ efter en cykeltur og det viste sig at være en overbelastning.
Det er først nu, knap 2 år og en el-cykel senere, at jeg kan cykle lidt igen!
mar 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Cykler: 12 Emner: 2 Svar: 100
aug 2012
Følger: 11 Følgere: 20 Emner: 10 Svar: 648
Inden du gør et stort nummer ud af det, så cykel stille og roligt (må ikke gøre meget ondt) en uges tid.
Går det ikke væk efter en lille uges tid, så tag til lægen.
Få lægen til og henvise dig til en physioterapeut, der ved noget om idrætsskader. De er altså pisse dygtige og de kan vejlede i korrekt træning og følger dig indtil skaden er væk. Nøjes ikke bare at lytte til lægen.
Uanset hvad, så brug de cirka 2000 kr det koster og få lavet en bikefit.....typisk får man en rapport, som man så kan bruge til af indstille alle ens andre cykler fremover.....det er en investering for resten af din cykel-karriere.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Cykler: 3 Emner: 2 Svar: 60
Læs evt. Hr. Velofit (Thomas Bundgaard)'s lille blog indlæg her: http://tbmtb.blogspot.dk/2013/10/mini-bikefit-del-1-af-2-fokus-pa-kn-og.html
Ondt i knæet