{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

HJÆLP VURDERING - 8,5kg's MTB {{forumTopicSubject}}

hey drenge, jeg står og muligvis skal sælge den ene af mine cykler til en kammerat, men for at finde ud af hvilken pris ca han skal købe den for vil jeg gerne bede om lidt hjælp.. der er tale om en Marin CXR team 29'er som er fuldt upgradet med SID blackbox carbon gaffel, XX 1x10 gruppe, XX bremser, stans hjul på hope nav, Thomson saddelpind, EC90SL easton styr osv... den vejer 8,xx kg kampklar

ved godt det er svært uden billede, men den er i god stand, og alt er serviceret som det skal-

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP VURDERING - 8,5kg's MTB
  • #2   14. apr 2015 Mit bud er lavere, nok ikke mere end 14.000kr. Geargruppen er XX, hvilket er lidt outdated og fungere mindre godt til 1x10 pga ingen bremse i bagskifter. Hjulsættet er ikke så fantastisk og Marin er ikke et eftertragtet mærke - ikke sagt det er skidt.

• #4   15. apr 2015 Xx gruppen er stadig den letteste gruppe, langt lettere en de der tåbelige 11 speed, jeg køre xx1 spiderless kranksæt NW og har aldrig tabt men, de der koblinger og låse er også bare noget pop pjat efter min mening men kan da godt forstå jeres cykler er så tunge ! og med hensyn til vægten 8,5 er sat meget højt med mine andre hjul hedder den 7xx og med stiv gaffel 6,xx

Men tak for jeres svar det hjalp meget!

• #6   15. apr 2015 Frederik,

Jeg har selv kørt SRAM XX bagskifter til 1x10 med N/W klinge. Det fungere sådan set ok, men jeg har tabt kæden nogle gange, selvfølgelig under løb :-(. Nu kører jeg HT, men kan nemt forestille mig at problemet vil være større på en fully.

Efter jeg har prøvet 1x11speed må jeg indrømme at det fungere bare bedre. Det er også noget dyrere og jeg forstår stadig godt alle dem der laver 1x10 speed løsningen.

• #7   15. apr 2015 SJ den xx gruppe du tænker på er en 2x10 ikke en 1x10... har begge grupper og XX er VÆSENLIGT lettere.

men kasper måske har du ret angående fully's på mine full sus er der kobling på, mest fordi de sad på da jeg fik dem så det kan godt være.

men det var heller ikke det indlæget hanlede om - det var mig der kom ind på et sidespor.

tusindetak for alle jeres input's!

• #8   15. apr 2015 Haha. Så blev man tøsesur.

smiley smiley

• #9   15. apr 2015 må stille mig uforstående overfor dit indlæg der FJ ?

men god aften til dig alligevel.

• #10   15. apr 2015 "#4
    Xx gruppen er stadig den letteste gruppe, langt lettere en de der tåbelige 11 speed, jeg køre xx1 spiderless kranksæt NW og har aldrig tabt men, de der koblinger og låse er også bare noget pop pjat efter min mening men kan da godt forstå jeres cykler er så tunge ! og med hensyn til vægten 8,5 er sat meget højt med mine andre hjul hedder den 7xx og med stiv gaffel 6,xx
    "

Det er jo tydeligt at se du er fornærmet smiley

Lad være med at spørge om hjælp hvis du ikke kan tåle at få svar. Mvh

• #11   15. apr 2015 der taler du helt fejl, nok især fordi du ikke tager den sidste sætning med? "Men tak for jeres svar det hjalp meget! " jeg begrundede bare mine augmenter. og hvorfor jeg bevist har fravalgt XX1 på raketten...

det er sådan set ikke særlig vigtigt for mig hvad den er vurderet til af folk har inde, den har ikke kostet mig noget så er sådan set bare glad fordi folk gider hjælpe med at pris sætte den og syntes alt i alt det var væsenligt mere end jeg regnede med.

Hvor du vil hen med dine kommentere - forstår jeg stadig ikke helt, men alt input er velkommen!

• #13   15. apr 2015 stel og gaffel vejer 2300 så ikke verdens letteste med godt der nede af - jeg forstår stadig ikke rigtig hvad i mener, jeg har ingen der er altså ingen der har noget problem med andres holdninger osv... takker enda mange gange for dem....

• #14   15. apr 2015 Frederik, jeg har læst hele dit indlæg, og jeg morer mig nu stadig.

Min pointe er præcis det som Chris allerede har udledt, dog kan jeg lige tilføje at jeg synes den sygelige besættelse som du og mange andre deler omkring vægten af deres motionsredskaber har taget totalt overhånd.
    Bare se, du beder om vurdering din cykel på basis af vægten.
    Ingen tvivl om det er en lækker låge, men du er godt nok overfølsom for kritik af den.

• #16   15. apr 2015 hvis man går helt i detaljerne er det faktisk jer der har lidt svært ved mine holdninger angående "pop pjat" og "tåbelige 11 speed" - som jeg skriver er det bare " efter min mening" det bestyder ikke at jeg ikke respektere at andre kan have en anden!

men altså rolig nu drenge, der er vigtigere ting i verden, at det der er blevet skrevet her har skulle ha gjordt mig fornærmet eller noget andet er mistolkning. det har i vært fald ikke været min hensigt!

• #17   15. apr 2015 Selvom vi lever under samme himmel, har vi ikke alle samme horisont.

Heldigvis kan den udvides, for nogle mere end andre.

God aften, og ses i skoven smiley

• #18   15. apr 2015 grunden til jeg skrev at jeres cykler var tunge var ikke som provokation, men mere som hjælp, eller for at kaste klarsyn over hvorfor min cykel vejre mindre end gennemsnittet som opfølgning på kommentaren "og ellers kan holde en kamp vægt på 8,5 kg, som jeg mener er lige lovlig optimistisk i det setup)"

min tone er som helevejen igennem ordenlig, jeg sidder bare på en computer lige nu så der er nok lidt mere overskud til at skrive mere forklarende end da jeg var på telefonen - udover det vidste jeg ikke at man skulle være SÅ varsom her inde! haha, men det er kun morsomt!

og til det med de tåbelige 11 gear, og ja jeg syntes det er tåbeligt men må jeg ikke godt syntes det?

Kommentér på:
HJÆLP VURDERING - 8,5kg's MTB

Annonce