3.764 visninger
|
Oprettet:
Tjek mit nye elcykel build. Århus. {{forumTopicSubject}}
Har købt en masse udstyr til at lave elcykler med, og har lige konverteret min første.
Kører 40 km/t på GPS uden at pedallere, og 50, hvis man selv pedallere. Når man når omkring 50 kan gearingen simpelthen ikke følge med mere, og man kan ikke pedallere hurtigere.
Det går også vanvittig tjept op ad bakke.
Andre i Århus omegn der gør i sådan noget?
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 593
Jeg er ikke så synderligt imponeret kan du nok høre.
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 138 Cykler: 11 Emner: 58 Svar: 504
Og saa forstår jeg ikke hvorfor du har lavet forhjulstræk?
jul 2014
Følger: 23 Følgere: 44 Cykler: 17 Emner: 2 Svar: 251
nov 2014
Følger: 4 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 8 Svar: 888
Helt uden el endda.
Gør ligesom alle de andre som laver elcykler : Sælg den til en gammel dame, og vent på hun brager ind i en kantsten med hoftebrud til følge.
dec 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 3 Emner: 2 Svar: 20
For 5 år siden havde folk skrevet "fedt, gi den gas" men nu kan man sku efterhånden ikke ligge en skid op på de her forums, uden at det skal hagles ned, og man skal have fortalt hvor dumt og ulovligt det er......come on...
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 593
Brian kørsel i bil.
Tunede scootere.
Er cykler der kører alt for stærkt og er hamrende usikre.
Det er møg træls at de få skal ødelægge det for mange fordi der ikke helt er tanke kraft til at holde det på et fornuftigt plan.
dec 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 3 Emner: 2 Svar: 20
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Emner: 17 Svar: 464
haha som folk stemper hinanden med dumme kommentare. husk nu at på ALLE cykler skal der være refleks for, bag i pedaler og hjul/dæk, ringeklokke, hvor mange race og mtb har det?
ingen kan gøre sig fri at gøre noget dumt på nogen planer
dec 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 3 Emner: 2 Svar: 20
jan 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Cykler: 1 Emner: 99 Svar: 489
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Emner: 17 Svar: 464
Den hårde måde når de kører galt og ikke får dækket en skid og går økonomisk på
Røven.
okt 2013
Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 494
Det har du fået, ingen grund til at blive sur over det.
Jeg er ikke personlig imponeret. Du vælger at bygge en damecykel med tvivlsomme køreegenskaber om til en lynhurtig racer, der kan køre 50+ km/t
Ovenikøbet med forhjulstræk.
Det køretøj du har bygget, er livsfarligt. Jeg håber, at det kun er dig selv, der får lov til at køre på den
sep 2009
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 213
Har du nogensinde kørt bil i københavn????
Den der med få gælder bestemt ikke der
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 30
Men det er jo mig der sidder på cyklen, så mon ikke det er mig det går udover, hvis der sker noget
Det er jo bare en cykel, og jeg kan cykle 40 km/t på den, uden hjælp, lovligt. Om jeg så får en motor til at gøre det for mig, synes jeg ikke der er den store forskel på.
En elcykel vejer også en del mindre end en knallert.
- Du sidestiller en elcykel, med folk der kører briankørsel i bil.. Det er jo helt væk. Hvordan fanden vil du slå folk ihjel med en elcykel? Det tror jeg ikke er sket i verdenshistorien!
Grunden til at det er en grim damecykel er, at så er der mindre risiko for at den bliver stjålet af en eller anden ghetto taber.
Forhjulstræk er fordi at man så kan bibeholde indvendige gear og tromlebremser osv. men jeg er helt enig i at baghjulstræk klart er at foretrække, hvis man skal kører rigtig hurtigt og accelerere hårdt.
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 593
Det jeg sidestiller er den udstråling og effekt du vil have på folk når du med 40-50 km i timen kommer dundrende ned af cykelstien på en cykel der er alt andet end beregnet til sådanne hastigheder. Den næste gang alle dem du har været til gene eller fare for ser en elcykel eller generelt bare en cykelist er de endnu hurtigere til at stemple os som tosser der skal fjernes fra vejen...
Det sker jo desværre jævnligt at folk overhaler tæt på, gasser voldsomt op i overhalinger osv fordi de er trætte af folk på racercykel der kører i gruppe og fylder den halve vejbane. Du er med den cykel der selv med til at flytte fokus yderligere over på kontrol af cykler osv.
Har gennem de sidste 15 år været med til at tune scootere og køre dem, og oplevet hvordan jagten ellers er blevet sat aktivt ind på folk der gør det. Der er rigtig mange der kører pænt og følger trafikken uden at være til gene for nogen, men der er desværre også dem der lige mener at deres 45 godt kan tåle at køre de næste tre lyskryds på cykelstien fordi der er lidt meget kø på vejene, tonser med 70 på de små stier og er ved at køre moster grethe og hendes 3 små børn ned osv. Den øgede fokus var der ikke kommet hvis de få ikke havde ødelagt det for de mange.
Indvendige gear og tromle bremser skriger jo også bare sikkerhed og bremseevne fra 70 km/t!
sep 2009
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 213
Det er måske fordi at cykellister skal holde ind til højre og NETOP ikke må fylde en halv eller hel vognbane.
Jeg er selv en af dem der bliver skide sur over den slags, især fordi i er til fare for jer selv. (Læs jeg vejer ca 3 ton)
Bakker og sving, I kører 30-40 jeg kører 80, you do the math.
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 593
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 30
Jeg kan ikke finde noget dokumentation på det med bøderne desværre.
sep 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Cykler: 6 Emner: 7 Svar: 31
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 30
Men motoren er købt under navnet 8fun. Den kan klare omkring 1500 w men min controller på ca. 1000w.
Ja der er speed controller og PAS sensor også.
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 499
Jeg synes det virker lidt som en doven mentalitet. Ideen med en cykel er jo at man selv driver den frem, ellers kan man jo ligeså godt tage et hvilket som helst andet motoriseret køretøj, der er hurtigere, pænere og mere praktisk.
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 30
Praktisk:
Den er let, transportabel, ikke tendens til tyveri ligesom en knallert eller lille MC, ingen penge til forsikring eller afgifter, man kan komme igennem myldretiden hurtigere end bilerne, trafikbøder er meget billigere.
Pænere: Jeg er ligeglad med, om mit køretøj er pænt. Hvad skal jeg bruge det til? Det er vidst også individuelt, hvad man synes er pænt og smart. F.eks. synes jeg at have en grim cykel er smart, således at den ikke bliver stjålet.
Hurtigere: Jeg bor i byen, så om den kan køre 180 eller 40 giver ikke den store forskel.
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 593
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 30
Jeg har flere batterier, og hvis jeg skal længere, tager jeg ekstra batteri med.
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 30
Det gør mig ikke så meget, hvad du tror, men mere hvad jeg egentlig skrev. At folk så viderefortolker, og skævvrider min kommentar mere end en journalist fra EkstraBladet, kan jeg vel ikke tage mig af?
Ja, naturligvis er jeg altid opmærksom. Hvorfor skulle jeg blive mindre opmærksom, fordi at der sidder en motor i mit forhjul?
Læs #22 så har du svaret på resten der.
Det kunne jo være at man havde hjerne nok til ikke at cykle forbi et busstoppested el.lign. med folk i, med 40 km/t, med eller uden motor.
Nå, skal folk så også til at køre letvægts cykler, fordi du mener at det øger sikkerheden? Eller at man ikke må være fed, når man kører på cykel?
Min elcykel vejer ikke meget mere end en gammel cykel, eller en budcykel.
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 30
Uha, så kommer vi ned på tumpeniveau og bliver personlige, fordi at man er løbet tør for argumenter, og dermed har tabt en diskussion - Kæft det er primitivt.
Hop ind på borgen sammen med de andre tumper.
Spar mig venligst for flere af dine nedladende idiotkommentare.
Hvis du rent faktisk læste mit indlæg om aktivering, ville du lære at jeg ikke kunne aktivere pga. tekniske årsager. Den er sjovt nok aktiveret nu, som du jo nok kan se. Men et eller andet irrelevant skal man jo hive frem, således at man kan lave emneskift fra en situation, hvor man har tabt.
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 593
Jeg forstår ikke hvorfor den skal bygges så den kan køre 40 km/t med 1000 watt motor, uden at træde, når en helt lovlig el-cykel kan klare 25 med meget begrænset ben gang. Specielt når du bruger den i århus midtby. Det ville give lidt mere mening hvis du boede på lars tyndskids mark og skulle frem og tilbage på de lange vind omsuste hovedveje.
At du så vælger en cykel som ikke ligefrem har køreegenskaber eller bremse evner til at klare meget mere end 20 km/t sikkert er en helt anden diskussion.
Så på en helt sober tone kan du så ikke uddybe dit svar til mit ovenstående spørgsmål. Tak
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 30
Der hvor jeg er mest glad for min cykel er op ad bakke, hvor jeg kan kører mere end dobbelt så hurtigt nu, som jeg kan før. Jeg bruger ikke min cykel for motionens skyld, kun til transport, og jo mere tid jeg kan spare inden for rimelighedens grænser, jo bedre.
Hvis jeg boede på lars tyndskids mark, så havde jeg beholdt min elektriske MC scooter jeg havde for et par år siden. Den kunne køre 70, men der kommer jo udgifter til forsikringer osv. og tiden jeg sparer på at bruge den, kontra min elcykel, er minimal.
Helt enig i, at cyklen ikke er den bedste til projektet, men bremserne fejler nu altså ikke noget, og jeg tog da også mig selv i at kører 40 km/t ned ad bakke dengang jeg ikke havde motor i. Jeg kan ikke se den store forskel sikkerhedsmæssigt. Måske, hvis jeg kørte rundt med 60 km/t, ville der nok være grund til bekymring, og det er ikke bare mht. bremser.
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 30
Min sociale ansvarsfølelse må du gerne anfægte. Forresten, så går og cykler jeg også over for rødt jævnligt, samt kører for hurtigt på/i køretøjer generelt. Når mine lovovertrædelser i trafikken ikke er til gene for andre, så går jeg ikke så meget op i det.
Som skrevet, er jeg ved at undersøge, om jeg kan få forsikring på, hvis nu uheldet skulle være ude, og for at undgå at politiet nupper cyklen og giver mig en bøde. Indtil da, tager jeg chancen. Det er sku farligt at lave.
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
Er cyklen ikke typegodkendt så kan du ikke få en gyldig forsikring, kommer du ud for et uheld og andre er involveret så vil politi tage cykel med for at få den tjekket, overholder den ikke typegodkendelse eller yder den væsentligt mere end hvad er lovligt på en el cykel så bliver den konfiskeret plus et evt kørekort til bil kan blive påvirket samtidig (bil, bambusraket eller elcykel har sjovt nok samme færdselslov og straf er den samme).
Der sker typisk større personskade når to cykler eller en cykel og fodgænger støder sammen med 30km end hvis to biler kører sammen i noget højere hastighed, er du ikke enig i det så kontakt en reder eller skadestuen på det lokale sygehus og du vil blive oplyst.
Du skal lige huske at det ikke er nok du er opmærksom, andre bilister, cykelister og fodgængere skal også være det men at vurdere en cykel eller elcykels hastighed kan let gå galt når hastighed er en del over hvad de andre lovlige har, det triste er at det vil altid være den som kører ulovligt som får skylden uanset om det er fair eller ej.
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 30
Siden en cykel ikke er typegodkendt som en knallert eller lignende, hvordan kan man så straffes som knallertfører? - Og, hvordan kan ens kørekort blive indvolveret?
Jeg kan ikke finde det mindste lovgivning omkring dette, men har spurgt politiet for et par dage siden, og jeg venter stadig på svar.
jul 2014
Følger: 23 Følgere: 44 Cykler: 17 Emner: 2 Svar: 251
https://m.youtube.com/watch?v=64KjPxjwQog
Jeg siger thumbs up
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 30
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 30
jul 2014
Følger: 23 Følgere: 44 Cykler: 17 Emner: 2 Svar: 251
https://m.youtube.com/watch?v=kFznL5w-WJ8
Ser ikke problemet, ud over der nok skal komme en eller fucked up afgift, fordi vi bor i en politistat og Danmark skal tjene penge på alt
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 30
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 49 Cykler: 7 Emner: 179 Svar: 1.916
Og hvad sker der for alt politiet og dem som bare hater?
Politi - kom nu med link til alle jeres tusinde paragraffer og lovgivninger, så man kan tro fuldt på jer
Hater - Har du intet godt at sige, så lad bare være (som DaveB)
Men når det er sagt, så håber jeg bare ikke du kommer i problemer med politiet, evt læs lidt om de forskellige regler osv.
http://dinelcykel.dk/elcykel-lovgivning/ (bare lige hurtig google søgning)
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 593
Dernæst hvad er der galt i at vi rejser en saglig debat om el cykler. Må vi ikke have meninger og diskutere tingene. Skal vi alle bare være glade nikke dukke herinde og synes at uanset hvad der bliver lavet er det bare det fedeste der findes i verden og være ligeglade med hvordan vi som cykelister bliver opfattet?
sep 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Cykler: 7 Emner: 23 Svar: 26
Good luck siger jeg bare! Hvis du havde vist os at den var godkendt osv. Ville vi nok ikke svine den til.
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 30
Jeg voldtunede også scootere da jeg var knægt, ligesom mange andre. De kunne kører 130, hvilket de jo ikke kunne normalt, og der kan man snakke om at bremserne og stel osv. var underdimensioneret, men selvfølgelig kan en cykel kører 40 km/t. Der findes ikke en cykel i Århus by der ikke har været oppe på 40 km/t. Jeg kan ikke se problemet.
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Svar: 2
Der er ufatteligt mange røde lamper der lyser her syns jeg, det er jo ikke for sjovt at det hedder 30kmt knallert og 45kmt knallert som der skal være forsikring på og de har bla. Noget bedre bremser og bedre vejgreb via bredere dæk osv. End du har på din cykel..!
Jeg er ikke en 'hater' ell. 'Politi wanna be' men en simpel realist, så hold du dig til lukkede områder inden det går galt i trafikken og du invaliderer dig selv ell. Andre med dit projekt..!
Bare min mening ang. Og køre på offentlige veje og stier med den, ellers syns jeg det er et skægt projekt, men der er meget der kan gå galt så sørg for det kun er dig der kommer til skade hvis uheldet er ude..!
Mvh'
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 30
Ja, det ville da være uheldigt at punktere lige ind i en børnehave med 40 km/t, men det kunne jo lige så godt være dig selv så. Har du aldrig kørt 40 km/t på en cykel?
Man skal vel også være lidt dum, hvis man kan komme til at køre ind i en børnehave med den fart!? Som jeg allerede har skrevet, behøver du jo ikke at kører 180 i din bil konstant, bare fordi at den kan.
Bedre vejgreb med bredere dæk? - Jeg tror at der er noget du skal have læst op på.
Grunden til at scootere har større bremser på, er fordi at de vejer 5 gange så meget, og kan holde til at bære personer der er meget store, eller 2 personer. - Derfor.
sep 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Cykler: 7 Emner: 23 Svar: 26
Skal man være dum for at køre ind i en børnehave???
Du er jo helt væk undskyld jeg siger det. Så folk kører hinanden ned på vejene og smadre hinanden i trafikken fordi de er dumme? Nogle er vel mindre begavede kan man sige, men tror bestemt ikke de fleste laver trafik uheld med vilje. Faktum er at du er en af dem man ser på fjernsynet. Som ikke kan se problemet i et køretøj som ikke er godkendt til formålet. Jeg har designet kørestole til folk som har været med i trafikuheld. Det lyder ikke som om du har den fjerneste idé om hvad det vil sige at være indblandet i et tragisk uheld. Så må jeg bare sige: Du skal prøve det, og så kan vi skrives ved igen bagefter. Så kan det være din holdning har ændret sig lidt.
Men god fornøjelse med cyklen. Til alle jer på gaden. Hold godt øje med ham der fræser ned ad gaden på sin tunede damecykel. GIV AGT!!!
jul 2014
Følger: 23 Følgere: 44 Cykler: 17 Emner: 2 Svar: 251
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 30
gjorde det jo! Alle lamper blinker!
Pas på ham her der konstant kører 86 kmt med hans tunede cykelben
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 30
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 30
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Svar: 2
Ser jeg dig på din cykel i Aarhus ell. Andre steder på offentlige veje/stier så ringer jeg til politiet med det samme og forfølger dig indtil de kommer og tager din 'cykel' fra dig, for du fatter åbenbart lige så meget som luften i dine dæk.!
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 30
jul 2014
Følger: 23 Følgere: 44 Cykler: 17 Emner: 2 Svar: 251
Og skille jeg så gøre det og tage et par stykker med i styrtet, så er det stadig kun en cykel på 7 kg man bliver ramt af og ikke en bil på over 1500 kg.
Og skulle jeg være uheldig at klippe en fodgænger der går over for rødt, så håber jeg han har en god forsikring
jul 2014
Følger: 23 Følgere: 44 Cykler: 17 Emner: 2 Svar: 251
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 30
sep 2009
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 213
aug 2018
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 71
2015
Tjek mit nye elcykel build. Århus.