1.992 visninger
|
Oprettet:
alu vs titanium eger (vægtbesparelse) (mtb) {{forumTopicSubject}}
hej cg.
kan i komme med nogle eksempler på hvor meget i har sparet på at skifte
fra alu til titanium eger på jeres hjul og hvad det har kostet
jeg overvejer at skifte men jeg ved ikke om det kan betale sig
mvh nick
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 37
Jeg kan ikke give nogle vægt eksempler, men Titanium eger er generelt for bløde og knækker for let. Køb hellere gode lette stål eger som eks. Sapim CX-Ray eller DT Aero-Lite.
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
Alueger er vel efterhånden ikke eksisterende, titan eger kan stadig købes men typisk i legeringen 3al2,5v og den legering er ikke egnet til eger, 6al4v kunne derimod godt bruges men pris og forarbejdning er vandvittig høj og vægt gevinst er der ikke nogen af vs DT Revolution eger.
EB
De massefylde tal har ikke noget med egers styrke, og stivhed kontra vægt og ydelse.
Eger er lavet af forskellige legeringer og ikke rene grundstoffer som har de massefylde tal du nævner, to forskellige verdener.
dec 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Cykler: 3 Emner: 38 Svar: 906
DT Revolution (2.0, 1.5, 2.0) 4,4g 0,83€
SAPIM CX-Ray (2.0, 2.3-0.9, 2.0) 4,4g 2,25€
SAPIM SuperSpoke (1.8, 1.4, 1.8) 3,7g 3,5€
CN Spoke Ti-Duo (2.0, 1.7, 2.0) 3,2g 4,5€
feb 2010
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 1 Svar: 11
Men hvis du får lavet et hjul med ti eger så skriv om det og gerne et billede.
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
Ja HED har været bruger af dem men var det ikke kun på de hjul med meget høj profil så eger var ret korte ?
Grund til at jeg skriver var er at jeg syntes at huske at 2013 sluttede de med at bruge dem, kan se på deres hjemmeside at det ikke er noget de skriver om længere ej heller til deres JET serie som havde dem tidligere.
feb 2010
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 1 Svar: 11
Jeg tror nu jeg en dag vil bygge et sæt til min titanium cykel. Men mine tanker har været noget med 28 eger og en rimelige lav fælg og nogle latterlige lette nav. Og de bliver nok latterligt dyre ift. Hvordan et sæt med eBay nav og stål eger kører.
alu vs titanium eger (vægtbesparelse) (mtb)