{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.807 visninger | Oprettet:

Carbonstel på cykelholder? {{forumTopicSubject}}

Det her er måske et virkelig dumt spørgsmål - i så fald må I have mig undskyldt smiley
Har søgt på nettet uden at finde noget, derfor prøver jeg en gang her.
Er ved at købe min første MTB med carbonstel, og blev pludselig i tvivl om, hvorvidt den kan holde til at hænge bag på bilen?
Har læst advarsler om, ikke at hænge carbonstel i div. værkstedsstandere, og jeg forestiller mig at vibrationer osv er værre bag på en bil.

Har en Thule Hangon 972:
http://www.thule.com/da-dk/dk/products/carriers-and-racks/bike-carriers/towbar-mounted-bike-carriers/thule-hangon-972-_-972000
Så stellet er relativt skånsomt monteret, men er stadig lidt usikker.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Carbonstel på cykelholder?
  • #1   16. nov 2014 Hvis det ikke kan holde til sådan noget. Så kan det heller ikke holde til og kører på. Også jeg modstander af Carbon rammer hvertfald.

• #2   16. nov 2014 Hehe.... Det er altså lidt er dumt spørgsmål. smiley Men helt fair. Selvfølgelig kan du klemme et carbonstel i stykker.... Men ikke med små elastikker på et cykelstativ. Hæng du bare din cykel på den holder. smiley

• #3   16. nov 2014 martin; carbon er jo optimeret til at have styrke hvor der er behov for det, og være let hvor der ikke er behov for det - derfor er overrøret jo ikke dimensioneret til at bære vægten og vibrationerne...
    Som sagt; måske er det bare paranoia fra min side, men har da fundet forumemner om folk der ikke tør spænde klamper omkring deres carbon-stel på tag-racks, derfor prøver jeg bare at finde ud af, om det er mig der er unødvendigt bekymret, eller om det kan betale sig at investere i et stativ, hvor de kan stå på...

• #4   16. nov 2014 Thomas: Fair nok - takker, som jeg skrev har jeg læst om folk der ikke ville montere klemmerne på et tag-rack, ville bare ikke risikere min nye, dyre cykel smiley

• #5   17. nov 2014 Det var skrevet med et glimt i øjet!! For kan sagtens forstå din bekymring. Jeg ville ikke klemme noget hårdt omkring et carbonstel, som f.eks "kløerne" fra en værkstedsstand. I værkstedstanden bruger jeg altid saddelpinden som sagtens kan holde til det, selvom det er carbon.
    Roof-racks ved jeg ikke noget om, bruger lige netop den model som du har linket til.
    Hvis jeg skulle anbefale noget anden, må det være en holder du kan stille cyklen op på. Jeg kører fullsuspension og det kan være lidt bøvlet at få den på den du linker til.

• #6   17. nov 2014 Thomas - var godt klar over at spørgsmålet måske var fjollet smiley
    Ja, alternativet er en holder cyklen kan stå på, og det var netop det jeg skulle undersøge om jeg var nødt til at investere i, men hvis det virker for dig med et "hænge-stativ" og carbon stel kører jeg bare videre med det smiley

• #7   17. nov 2014 Jeg har en Thule holder til taget som er beregnet til Carbon rammer det vil sige at der ike er noget der skal spændes på rammen den spændes fast på forgaffelen så af med forhjul og en spænde på bagfælgen og den sidder bedere end de andre holdere dem har jeg også 2 af smiley

• #8   17. nov 2014 Thomas O: Er udemærket klar over, at der kan fås andre, måske mere optimale løsninger til carbon-rammer, men det jeg prøver at finde ud af er, om den kan holde til, at hænge i overrøret, så jeg slipper for at købe ny smiley

• #9   17. nov 2014 Ok Sorry;-)
    Men det ville jeg ikke være bekymret for bare du passer på ikke den kan sidde og gnave op af noget for det går stærkt på sådan noget Carbon!

• #10   17. nov 2014 Yes - den hviler i fine gummi-beslag, og er fint fikseret, en dag investerer jeg nok også i en platform-holder, men hængeren er dejligt praktisk eftersom den kan ligge i bagagerummet og ikke fylde alverden (og koster 1/3 af de store platforme).

Kommentér på:
Carbonstel på cykelholder?

Annonce