Carbonstel på cykelholder? {{forumTopicSubject}}
Det her er måske et virkelig dumt spørgsmål - i så fald må I have mig undskyldt
Har søgt på nettet uden at finde noget, derfor prøver jeg en gang her.
Er ved at købe min første MTB med carbonstel, og blev pludselig i tvivl om, hvorvidt den kan holde til at hænge bag på bilen?
Har læst advarsler om, ikke at hænge carbonstel i div. værkstedsstandere, og jeg forestiller mig at vibrationer osv er værre bag på en bil.
Har en Thule Hangon 972:
http://www.thule.com/da-dk/dk/products/carriers-and-racks/bike-carriers/towbar-mounted-bike-carriers/thule-hangon-972-_-972000
Så stellet er relativt skånsomt monteret, men er stadig lidt usikker.
sep 2009
Følger: 1 Følgere: 21 Cykler: 2 Emner: 16 Svar: 213
dec 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Cykler: 3 Emner: 38 Svar: 906
okt 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 674
Som sagt; måske er det bare paranoia fra min side, men har da fundet forumemner om folk der ikke tør spænde klamper omkring deres carbon-stel på tag-racks, derfor prøver jeg bare at finde ud af, om det er mig der er unødvendigt bekymret, eller om det kan betale sig at investere i et stativ, hvor de kan stå på...
okt 2011
dec 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Cykler: 3 Emner: 38 Svar: 906
Roof-racks ved jeg ikke noget om, bruger lige netop den model som du har linket til.
Hvis jeg skulle anbefale noget anden, må det være en holder du kan stille cyklen op på. Jeg kører fullsuspension og det kan være lidt bøvlet at få den på den du linker til.
okt 2011
Ja, alternativet er en holder cyklen kan stå på, og det var netop det jeg skulle undersøge om jeg var nødt til at investere i, men hvis det virker for dig med et "hænge-stativ" og carbon stel kører jeg bare videre med det
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 33
okt 2011
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 33
Men det ville jeg ikke være bekymret for bare du passer på ikke den kan sidde og gnave op af noget for det går stærkt på sådan noget Carbon!
okt 2011
Carbonstel på cykelholder?