{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.308 visninger | Oprettet:

Valg af MBT nyt vs Kvalitet? {{forumTopicSubject}}

Godmorgen.

Jeg kikker på en 2,5 år gammelt kvalitets cykel til en nypris på plus 30,000,- fullsuspinsion eller hvad det hedder smiley
Denne har for nyligt på garanti fået nyt 2014 stel og ser generelt ikke særligt brugt ud i gear og begge FOX dæmper som er ny serviceret samt bremser.

Eller

En ny billig hardtail til 7000-10.0000 og når jeg siger det ved jeg godt at man kan få en fin cykel fra Giant, Cube osv.

Hvad ville i tage?
Jeg er generelt ligeglad med om det er 26 eller 29 hjul og vil jeg tror jeg mest er til den livlige cykel med små hjul, men jeg har ikke testet det i praksis.

Jeg er landevejsrytter med plus 250km om ugen 6 mdr om året og den nye cykel er til og fra arbejde 2km og i skoven hver weekend.
180 høj og 79kg

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af MBT nyt vs Kvalitet?
  • #1   8. nov 2014 Nu er en full suspension cykel et forholdsvist vidt begreb, det kan være downhill, eller xc orienteret så enten billede eller model navn af cyklen, ellers er det umuligt at sige noget om hvad der er bedst til dit behov.

• #2   8. nov 2014 Det kunne være sådan en her brugt
    http://www.dba.dk/specialized-specialized-epic/id-1008992743/

eller en hvilken som helst ny cykel til formålet beskrevet oven over.

• #3   8. nov 2014 Jeg stod i samme situation som dig, bare med et lidt mindre budget på max 5000. Købte en brugt MTB og har ikke fortrudt det. Selvom den er brugt og har en del brugsmærker, så kører den bare lækkert og jeg er sikker på at fornøjelsen ikke havde været nær så stor på en ny cykel til den pris.
    Men det er jo lidt et gamble, for det kræver at den brugte cykel er vedligeholdt og passet.

• #4   8. nov 2014 Tror en landevejsrytter som dig, vil synes at en fullsuspensien er slatten og blød at køre på... Hvis jeg var dig ville jeg gå efter noget stiv hardtail hvor der er 100 procent kraftoverførsel:)

• #5   8. nov 2014 Urban.
    Du har helt ret. Jeg har netop købt en Giant Full og min første tanke var sikke en gyngehest.

Jeg giver den en chance fordi jeg gerne vil have komforten på turen og ved at jeg trods mine 33 leve år, straks jeg kommer i sporet vil opføre mig som da jeg kørte motorcross for 17 år siden smiley

Det er ikke som at sætte sig op på raceren med 8 bar i hjulene og en sadel så tynd som pap.

• #6   8. nov 2014 Haha, ja der kan du bare se... Men som gammel motorcross kører vil du nok også finde ud af hvornår en fully giver mening;)
    Har selv både en trail fully mtb og en xc hardtail, og der er bestemt fordele og ulemper ved dem begge:) Men held og lykke med den:)

• #7   9. nov 2014 Hardtail uden tvivl!

Kommentér på:
Valg af MBT nyt vs Kvalitet?

Annonce