1.703 visninger
|
Oprettet:
mavic crossmax slr vægt grænse {{forumTopicSubject}}
Hej alle samme. Kigger noget på mavic crossmax slr men der sige de jo en vægt grænse på 85 kg og jeg ligger lige der omkring 84 kg. Målet er dog jeg gerne vil længer ned i vægten. Hvad siger i skal jeg gå over til st som i stedet har 110 kg
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Cykler: 3 Emner: 18 Svar: 798
Hvis det blot er XC uden de vilde hop og rockgardens / rødder ville jeg ikke være bange for at tage slr.
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 33
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 2 Emner: 14 Svar: 48
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 708
Et andet minus ved SLR fælgen er den smalle bredde/profil - ca. 18.5 -19mm. Det er i den lave ende til et 2.25" dæk. Det kan lade sig gøre, men dækket vil blive mere ustabilt ved lave tryk og dermed føles hele hjulet lettere ustabilt eller blødt i sving. Så hjælper det ikke så meget at hjulsættet er stift.
Til prisen findes mange andre interessante løsninger.
En carbon fælg kan laves bredere og mere stabil uden at den er tungere end alu. Til 29" er det en stor fordel.
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 2 Emner: 14 Svar: 48
aug 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 5 Svar: 140
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 708
Jo mere man vejer, des større er fordelen i et bredt dæk.
Jeg kører 2.25" med ca 1.3bar og vejer 77kg. 2.0" er for smalt til den bløde danske skovbund efter min mening (med mindre der er ekstremt mudder)
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 2 Emner: 14 Svar: 48
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 708
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 57 Cykler: 6 Emner: 91 Svar: 1.079
Der står i bunden at mavic anbefaler 100 kilo for rytteren....
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 2 Emner: 14 Svar: 48
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 57 Cykler: 6 Emner: 91 Svar: 1.079
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 2 Emner: 14 Svar: 48
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
Rasmus
Det med de 100kg på Mavic er altså inc rytter, cykel og udstyr ifgl det link du har lagt:
Mavic recommended maximum combined weight of the cyclist, bike and equipment is 220 lbs. (100kg);
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 57 Cykler: 6 Emner: 91 Svar: 1.079
Håber da ikke det er rigtigt, har lige købt ny cykel med crossmax slr 27.5 på og jeg vejer 100 kilo!
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 2 Emner: 14 Svar: 48
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
Hvis du ikke sidder tungt på saddel så er det ikke noget problem, de seriøse firmaer har altid en relativ stor margen at give af og kun fordi de fleste motionister eller gode ryttere slet ikke kan belaste hjul som de rigtig hardcore folk (altså dem der kun er 2%af selv om mange tror de er under de 2%), du skal bare holde øje med nippelhuller så kan det ikke gå helt galt
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 57 Cykler: 6 Emner: 91 Svar: 1.079
Har siden oktober 2012 cyklet 4000 på et sæt easton ea90 xc 29 og de er snorrelige.
Sorry for tillæg spørgsmål i din tråd Mikkel og tilløk med dine nye hjuler!
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
Bliver hjul skæve konstant er det sjældent hjul som er problem men rytterens brug eller mindre god teknik.
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 708
Hvis man er en stor fyr og træder hårdt, så vil en belastningen bliver større på hjulet, uanset din teknik.
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
At du ikke kan læse forskel på "aldrig eller konstant" kan jeg ikke tage mig af, den må du tage med skolen.
Når det er sagt så så ved den som kan bare en smule teknik også at udnytter du dine arme og ben´s meget lange vandring når du kører over forhindringer (sjov nok der hjul bliver skæve) så bliver hjul sjældent skæve i forhold til dem som sidder tungt på cyklen eller ikke læser linien ordentligt, det kaldes teknik.
Hjul vil altid arbejde og de kan arbejde, køber man hjul der er for underdimensioneret i forhold til rytter vægt ja så kommer problemer hyppigere men der skal være en del overvægt eller man har valgt noget af en ringe kvalitet som samtidig er let.
Hjul bliver ikke skæve fordi en rytter rejser sig op og træder, de bliver skæve når de kommer op og rider på kanter eller når vægt er forkert placeret under tråd.
mavic crossmax slr vægt grænse