{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mavic crossmax slr vægt grænse
  • #1   19. okt 2014 Det afhænger helt af kørestilen ?
    Hvis det blot er XC uden de vilde hop og rockgardens / rødder ville jeg ikke være bange for at tage slr.


  • #2   19. okt 2014 Du kan roligt tage SLR de spinder bare Hej startede som 90kg på dem og svinger mellem 84 til 87kg og de bliver ikke skånet for noget hverken rockgardens drops eller andet hård xc kørsel mine er ca 3 år nu og det eneste der skal til en gang imellem er friløbs navet skal af og smørres!

  • #3   20. okt 2014 Okay ved som ikk om jeg er hård ved dem de skal side på en fully så de vil måske også hjælp lidt.

  • #4   20. okt 2014 Det kommer også an på hjulstørrelsen. Er det til 26" så kan SLR sagtens holde til din vægt og lidt tæv. Er det til 29" ville jeg være mere betænkelig. SLR er et flot hjulsæt, men begynder det at blive skævt eller man slår en eger, kan det nemt blive et dyrt og "besværligt" - grundet få antal og dyre eger.

    Et andet minus ved SLR fælgen er den smalle bredde/profil - ca. 18.5 -19mm. Det er i den lave ende til et 2.25" dæk. Det kan lade sig gøre, men dækket vil blive mere ustabilt ved lave tryk og dermed føles hele hjulet lettere ustabilt eller blødt i sving. Så hjælper det ikke så meget at hjulsættet er stift.

    Til prisen findes mange andre interessante løsninger.

    En carbon fælg kan laves bredere og mere stabil uden at den er tungere end alu. Til 29" er det en stor fordel.







  • #5   20. okt 2014 Det er til 29 jeg skal bruge den. Og kan få et nyt sæt til godt 5000 hvad skulle man vælge i stedet

  • #6   20. okt 2014 Jeg kører selv slr på min camber evo29, og med 2,2 for dæk og 2.0 bag på og 2 bar.. Det kører fint. Jeg vejer ca 83 kg, og har ret aggressiv kørerstil.. mega fede hjul!

  • #7   20. okt 2014 Mener Fabin cykler har haft Roval carbon på tilbud til 6000kr.

    Jo mere man vejer, des større er fordelen i et bredt dæk.

    Jeg kører 2.25" med ca 1.3bar og vejer 77kg. 2.0" er for smalt til den bløde danske skovbund efter min mening (med mindre der er ekstremt mudder)


  • #8   20. okt 2014 Har nu bestilt hjul ende med det blev et sæt stan's hjulsæt som var lidt billiger end slr men med en fornuftig vægt syntes det var svært og finde ud af hvad jeg skulle gør især når man aldrig har prøvede nogle andre hjul end standard billig hjulsæt. Så man må høre folks meninger og dwr jo mange forskellige men fandt dette sæt som var i en fornuftig pris klasse og har fået gode anmeldelser så nu håber jeg det bliver godt kan kun blive bedre end det jeg havde. Tak for svarene

  • #10   20. okt 2014 Mine hjul er bygget af en dansk hjulbygger. Han har et elektronisk værktøj til at måle egerspænding. Det er ikke noget jeg kaster mig ud i. Hvis du er interesseret i at kontakte ham, så send en pm.

  • #11   21. okt 2014 http://m.rei.com/product/867779/mavic-crossmax-slr-275-disc-wheelset

    Der står i bunden at mavic anbefaler 100 kilo for rytteren....


  • #12   21. okt 2014 100 kg for 27.5 så det nok mindre ved 29

  • #13   21. okt 2014 Mon ikke de er dimensionerede efter det. Tror ikke de mister deres styrker, vægten bliver jo også højere...

  • #14   21. okt 2014 Ja det nok rigtig dog lige meget nu hvor jeg har købt andet

  • #15   21. okt 2014 Tillykke med dine nye hjul, om de er stærkere og stivere er der nok delte meninger om, kommer helt an på hvilken Stans fælg der er tale om smiley

    Rasmus
    Det med de 100kg på Mavic er altså inc rytter, cykel og udstyr ifgl det link du har lagt:

    Mavic recommended maximum combined weight of the cyclist, bike and equipment is 220 lbs. (100kg);


  • #16   21. okt 2014 Ja det har du da helt ret i....

    Håber da ikke det er rigtigt, har lige købt ny cykel med crossmax slr 27.5 på og jeg vejer 100 kilo!


  • #17   21. okt 2014 Tak tror som ikke de er stiver eller bedre men prisen passede bedre til mit budget og de skulle være gode så nu prøver vi

  • #18   22. okt 2014 Rasmus

    Hvis du ikke sidder tungt på saddel så er det ikke noget problem, de seriøse firmaer har altid en relativ stor margen at give af og kun fordi de fleste motionister eller gode ryttere slet ikke kan belaste hjul som de rigtig hardcore folk (altså dem der kun er 2%af selv om mange tror de er under de 2%), du skal bare holde øje med nippelhuller så kan det ikke gå helt galt smiley


  • #19   22. okt 2014 Nippelhuller? Altså hvis hullet bliver større fordi eger giver sig?

    Har siden oktober 2012 cyklet 4000 på et sæt easton ea90 xc 29 og de er snorrelige.

    Sorry for tillæg spørgsmål i din tråd Mikkel og tilløk med dine nye hjuler!


  • #20   22. okt 2014 Det er typisk omkring nippler at fælge går i stykker hvis der er overbelastning, man kan se det begynde ved at alu skifter farve og bliver lysere eller bare revner.

    Bliver hjul skæve konstant er det sjældent hjul som er problem men rytterens brug eller mindre god teknik.


  • #21   22. okt 2014 Aargh... Det sidste du skriver, er vel en "Carsten" kommentar. Mener du at et hjul der ikke er ordentlig spændt aldrig bliver skævt?
    Hvis man er en stor fyr og træder hårdt, så vil en belastningen bliver større på hjulet, uanset din teknik.



  • #22   22. okt 2014 Kasper

    At du ikke kan læse forskel på "aldrig eller konstant" kan jeg ikke tage mig af, den må du tage med skolen.

    Når det er sagt så så ved den som kan bare en smule teknik også at udnytter du dine arme og ben´s meget lange vandring når du kører over forhindringer (sjov nok der hjul bliver skæve) så bliver hjul sjældent skæve i forhold til dem som sidder tungt på cyklen eller ikke læser linien ordentligt, det kaldes teknik.

    Hjul vil altid arbejde og de kan arbejde, køber man hjul der er for underdimensioneret i forhold til rytter vægt ja så kommer problemer hyppigere men der skal være en del overvægt eller man har valgt noget af en ringe kvalitet som samtidig er let.

    Hjul bliver ikke skæve fordi en rytter rejser sig op og træder, de bliver skæve når de kommer op og rider på kanter eller når vægt er forkert placeret under tråd.


Kommentér på:
mavic crossmax slr vægt grænse

Annonce