{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.035 visninger | Oprettet:

Niels F
Niels F
Tilmeldt:
19. aug 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Førstegangskøb af MTB {{forumTopicSubject}}

Hej MTB entusiaster smiley

Jeg har længe gået med tankerne om at komme i gang med at køre mountainbike, og håber i kan være behjælpelige med valg af cykel.

Planen er at deltage i 55km maraton til foråret, hvilket der selvfølgelig skal trænes op til, og ellers skal den fungere som transportmiddel i hverdagene til/fra arbejde ca. 8km hver vej.

Mit budget ligger omkring de 5.000,- hvilket jeg umiddelbart ikke synes man får meget for hvis man skal købe en ny cykel, men hvad kan man forvente at få for de penge hvis man køber brugt..

Jeg har lidt forestillet mig at det skulle være med 29" hjul, og 17-18" stel, da jeg er ca. 177cm høj..

Håber i kan komme med forslag til nyt/brugt, og hvad man evt. skal passe på ved at købe brugt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Førstegangskøb af MTB
  • Per T
    Per T Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 2
    #1   20. aug 2014 var dette ikke noget

    (link fjernet)


  • Niels F
    Niels F Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #3   21. aug 2014 Jeg kan godt se at jeg både skal have en 29" i fornuftig stand, skal budgettet nok hæves en smule... Men er der nogen der har et par gode råd ift. køb af brugt, hvad skal man være opmærksom på? f.eks. hvordan kan man se om en forgaffel er slidt, eller om andre sliddele trænger til udskiftning..

  • #4   21. aug 2014 Brugt 29er Hardtail med 2x10 gear så er du på vej. Meen som du selv er inde på så rækker 5000 kr ikke langt, det er jp hvad en kvali citybike koster
    Derudover kommer der hjelm, div tøj, sko.

    Hvis du kender en der en gammel rotte inden for cykler så tag ham med ud og kig på de cykler der ligger inden for dit budget. Men husk inden du er klar til løbet kommer der helt sikkert div udskiftninger af sliddele specielt når du skal bruge den til transport henover vinteren.


  • Niels F
    Niels F Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #5   21. aug 2014 Tak "Per T" for link til hjemmeside, det var et fornuftigt bud, men de har den kun i 19" hvilket jeg tror bliver for stor.. men kiggede lige lidt videre og fandt nedenstående som umiddelbart er opgraderet en smule. Er der nogen der kan knytte en kommentar til om det er en god "starter" cykel til det behov jeg får?

    (link fjernet)


  • Per T
    Per T Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 2
    #6   22. aug 2014 Jeg køre på en 2014 specialized rockhopper. Den er jeg veldig glad for, tror du kan få en rockhopper comp på tilbud ved webike. Jeg vil ikke sige at du skal finde den cykel med de bedste komponenter til prisen, du skal finde den du syntes køre bedst til det budget du har.

  • #7   23. aug 2014 Synes helt sikkert du skal kigge efter brugt.

    til 5-6000 kr kan du godt få en fin brugt med gode komponenter. Men vær lidt fræk og byd på nogle der er lidt for dyre. Tit er priserne opskruede på brugte cykler.

    Der er masser til salg på diverse Facebook-grupper hvis du er facebook-bruger.

    Så meld dig ind i nogle af grupperne og hold øje. Der er tit fart på derinde.

    FX:

    https://www.facebook.com/groups/185109678285256/

    https://www.facebook.com/groups/281225408646521/

    https://www.facebook.com/groups/1424250644468092/

    https://www.facebook.com/groups/306677009409252/


  • Niels F
    Niels F Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #8   23. aug 2014 Tak, jeg holdet lige øje derinde smiley

    Ellers har jeg fundet en Specialized Rockhopper Pro 29, ca 1,5 år gammel, skal have skiftet enkelte sliddele, og billig, men kan ikke helt finde ud af om stellet er godt nok til at bygge videre på. Nogen der kender til denne model?


Kommentér på:
Førstegangskøb af MTB

Annonce