{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.268 visninger | Oprettet:

Ny MBT / hjulstørrelse? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har desværre være så uheldig at få stjålet min cykel, og skal nu til at finde en anden.

Jeg har fundet to jeg er ret interesserede i, men jeg ved ikke helt om det ikke er en optimal opsætning. Jeg skal have et 17,25/17,5" stel ligesom min gamle, da dette var optimalt for mig, og jeg har så fundet nogen muligheder med 29" hjul. Men bliver dette for stort? Det er MBT vi snakker, og den skal bruges til daglig transport, og til nogle ture i skoven. Jeg har ikke prøvet en med 29" før, men kun kørt med 26 og 27,5"

Hvad siger jeres erfaringer?

Dem jeg har kigget på er følgende:

http://www.chainreactioncycles.com/dk/en/vitus-bikes-sentier-290-hardtail-bike-2014/rp-prod107048

http://www.chainreactioncycles.com/dk/en/ghost-se-2950-hardtail-bike-2013/rp-prod81700
(synes den er en anelse tung)

og evt denne, da den er noget billigere og mindre hjul:
http://www.chainreactioncycles.com/dk/en/corratec-x-vert-motion-2013/rp-prod89421

Hvad ville i vælge, og har i bedre forslag? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny MBT / hjulstørrelse?
  • #1   2. aug 2014 29 og nu 27,5 er det nye sort. Men der er måske en grund til at de er der.

Det korte svar er: ned til din cykelhandler og lån en af hver - og ud i skoven og mærk forskel. Så har du svaret.

Troede det skulle være 29 til fruen men efter noget testkørsel valgte hun 26 primært pga håndteringen.

En god cykel-pusher låner ud til skovtur og lader dig få input uden købetvang.

Fruen valgte efter den afgørende tur at handle med ham - ok fik super bud der var ligeså god som servicen.
    Mht pris er det ikke kun til de dyre cykler det gælder - også i det leje du linker til.

God fornøjelse.

• #3   2. aug 2014 Baggrunden for valget:
    Skovveje etc - 29 er bedst
    Tracks/teknik- 26 klart bedst

Til daglig brug - en anden cykel

Der svarer vel til Martins input. Håber dunken bruge det til et for dig rigtigt valg.

• #4   2. aug 2014 Normalt vil jeg sige 29" er bedst til det meste. 26" skal man kun vælge, hvis man har mange års erfaring på MTB og selv ved hvad der er bedst for en. En 26" kan godt føles hurtigere og sjovere, hvorfor nogle gerne vil have en sådan til en hyggetur i skoven og på sporet. På løbsdagen vælger de stadig 29" og nogle få vælge 27,5".

I dette tilfælde, hvor vi taler cykler til 5000 kr., der vejer 14 kg og har rigtig dårlige hjulsæt, der ville jeg faktisk hellere vælge en brugt 26". Det er meget svært at sælge en brugt 26" nu om dage, da ingen vil køre herpå. Derfor så kan det måske være muligt, at få handlet en rimelig ok 26" hardtail ned i 5 til 6 t.kr.

Fordelen ved 26" i dette tilfælde er, at disse hjul er lettere alene pga deres mindre størrelse og så er de stivere. Dermed vil de sikkert være hurtigere at køre på og ikke mindst væsentligt sjovere og lettere.

• #6   2. aug 2014 De to første er jo nogle cykler i 8-9000kr klassen, men hvis hjulene ikke er svarende til dette prisleje, så er det jo underordnet. Jeg tror jeg hopper ud til en forhandler og lure lidt, men ud fra det i skriver, så tror jeg ikke 29" vil være et dårligt valg for mig smiley Så håber jeg bare han har noget jeg kan bruge. Jeg køber helst nyt, da jeg ikke aner hvad jeg skal kigge efter hvis jeg køber brugt :S

• Maller
    Maller Tilmeldt:
    aug 2013

Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 190
    #8   3. aug 2014 Der er ikke få der vælger 27,5 der er MANGE der vælger 27,5 smiley

• #10   3. aug 2014 Den du linker til der martin, er faktisk rigtig lækker. Den tror jeg, jeg smutter ud og kigger på imorgen smiley

Kommentér på:
Ny MBT / hjulstørrelse?

Annonce