cykelhandler vil ikke taksere min cykel {{forumTopicSubject}}
Bøvler stadig med at få takseret min cykel, selvom det er en måned siden at jeg blev kørt ned..
Afleverede cyklen på værksted for halvanden uge siden, og han lovede at tage sig af det. I dag siger han så at det er ikke noget han prioriterer særlig højt, i og med at cyklen er gammel og en "billig" cykel fra ny. Blir så'en lettere iriterret på ham og siger at så finder jeg en anden til opgaven.
Men har så prøvet 4andre steder, som alle har sagt nej, fordi, som de siger, cyklen er totalskadet, og de får ingen penge for at bruge tid på at tage billeder og sende en mail til forsikringen hvori de skal komme med et overslag over udgifterne...
Hvad fanden gør man så, for forsikringen VIL ha den takseret på et værksted, men DD vil ikke betale for det, og jeg har som udgangspunkt heller ikke lyst til at smide penge i det, som jeg ser som, forsikringens opgave..
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 49 Cykler: 7 Emner: 179 Svar: 1.916
Og selvfølgelig, hvis de ikke får noget for det og du ikke køber en ny cykel der fra, så forstår jeg egentligt godt - især når det er x-zite.
Men som sagt, sig til personen der kørte dig ned, skal betale for at få den takseret.
Vil mene de ikke kan tage mere end en halv time i arbejdsløn.
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 40 Cykler: 7 Emner: 49 Svar: 205
Det er jo hans forsikringsselskab som ikke vil betale for at få den takseret, han har jo erkendt at det var hans skyld, og har modtaget brev fra forsikringen om at jeg skal finde er værksted og få den takseret og så skal de træffe en afgørelse derudfra.
okt 2006
Men det skal hans forsikringsselskab mener jeg meget bestemt, men er dog ikke helt 100. Men hvis han har noget billigt forsikring som Mondux eller andre "billige" så skal der slås hård til dem - ved ikke om du kan kontakte disse: http://www.ankeforsikring.dk/ og om de overhovedet kan hjælpe.
Til mærket - tja, personligt tager vi aldrig de cykler ind - primært fordi den type forretning tager kunder fra cykelhandlerne - og efter kommer cyklerne altid ind til os, fordi det lårt
apr 2012
Men igen, mærket er underordnet, så lad os bare lade det ligge at det nu engang er/var en X-zite cykel.
Sys bare det er til at bli gråhåret over, at de forlanger en masse, men vil ikke punge ud for at få det gjort..
Ved ikke med cykler, men bare det at taksere en lille frontalangreb på en bil, tager faktisk lidt tid, med alt det der skal udfyldes, er fuldstændig forstående overfor at de vil ha en times tid for det, problemet ligger i at jeg ikke kan få den pågældende forsikring til at æde den regning.
okt 2006
Tja - har selv hjulpet med at taksere en cykel - to sek at se hvad der var galt - hvis den er totalskadet skal den være skæv eller revnet, er det let værktøj til at finde ud af - og hjul / gear tar også som sagt.. to sek.
Papir arbejde var der heller ikke så meget af, skrive de ting der var gået i stykker - skrive en pris på ny tilsvarende del - og ja, hvis delene kommer over en ny cykel af tilsvarende, så det jo bare ny cykel man får..
Men forstår sgu godt du bliver gråhåret, intet værre end forsikringsselskaber der ikke bare kan betale det minimale beløb, som de skal..
jun 2009
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 174
Du skal fortælle dem at ingen gider taksere cyklen for dig og bede dem om at henvise dig til en forhandler de evt. samarbejder med.
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 138 Cykler: 11 Emner: 58 Svar: 504
apr 2012
Har selv en bekendt som hvor jeg normalt handler med cykler, og hans svar var præcis det samme, han vil ha penge for det, og jeg vil ikke selv betale for en ydelse som jeg mener at enten modparten eller modpartens forsikring skal betale for.. Men enden må jo bli at jeg selv må punge ud for at få cyklen takseret.. Pt er der 2 cykler magen til tilsalg for 2800,- og 4500,- så min smadrede cykel burde jo ku indbringe derimellem.
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 138 Cykler: 11 Emner: 58 Svar: 504
apr 2012
Men har fundet en løsning på det.. Jeg fik lov at taksere selv.
cykelhandler vil ikke taksere min cykel