{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.713 visninger | Oprettet:

Steffen N
Steffen N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13

Valg af racercykel {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal til at købe mig en racercykel, jeg har ingen erfaring med dette overhovedet. Cyklen skal bruges til motion og senere hen vil jeg prøve at deltage i et par løb for sjovs skyld.

Jeg har været en tur hos den lokale cykelforhandler hvor jeg er blevet tilbudt en Raam XR 4.0: (link fjernet)

Jeg har søgt lidt på nettet omkring mærket og jeg kan ikke rigtig finde noget omkring det, ud over det der står på deres egen hjemmeside.

Jeg ville høre om det er en cykel der er værd at købe? Det skal dog siges, at den er på tilbud til 8000kr.

Er der andre cykler/mærker jeg burde overveje ? Jeg syntes ikke jeg kan finde andre cykler med samme geargruppe til den pris, kun hvis jeg søger på nettet og her vil jeg jo mangle den service som en forhandler giver samt den medfølgende opsætning af cyklen efter mine mål.

Jeg har også kig på Giant Defy 1 som jeg tror har ca. samme dele på: http://www.giant-bicycles.com/da-dk/bikes/model/defy.1.compact/15663/68205/

Er der den store forskel på cykler i det prisleje, eller er det bare at tage den cykel man hælder mest til? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af racercykel
  • #1   15. jun 2014 Altså, nu ved jeg godt der kommer hate til mig.. Men så for nylig i Harald Nyborg en Busetto med en del ultegra og rimelig hjul til 9.000.. Synes faktisk det var ret billigt.. Carbon ramme og forgaffel... Men mærket er selvfølgelig ikke noget at prale med, det er jeg klar over!
    Kan du gå på kompromis med det, så kan du da overraske mange i feltet smiley

EDIT: http://www.harald-nyborg.dk/p1066/busetto-700c-racercykel-carbon
    Der står ikke så meget om den, men tag ind i butikken og kig på den smiley

• Steffen N
    Steffen N Tilmeldt:
    jun 2014

#2   15. jun 2014 Ja, den ser nu ret fornuftig ud - derudover må jeg hellere tilføje, at jeg nok desværre aldrig kommer til at købe en cykel i Harald Nyborg igen smiley

• #3   15. jun 2014 Vil umiddelbart ikke anbefale en fuld Carbon cykel fra Harald Nyborg til så billige penge. Kan dog tage fejl.

Vil gå efter godt alu stel med Carbon gaffel og så noget 105 gruppe +/- ligesom du linker til fra giant og raam hvis du ligger i det prisleje og ønsker købe nyt. De ser fine ud begge.

Om du kan få mere eller mindre for pengene ved andre mærker er nok mere hvad man er til. Hører dog tit at man får meget cykel for pengene ved at købe Canyon.

Hvis du ønsker brugt og lidt bedre udstyr og carbon stel+dele: Så har jeg en Specialized tarmac Pro tilsalg med fuld dura ace gruppe, Carbon dele fra swork og Specialized. mavic open pro hjul. Kørt 1000-1500km til 10.000?

OBS stellet er fra 06, men fejler intet :).

profilbillede
  • #4   16. jun 2014 kan du op støve den giant nogen steder er det en super lækker cykel til pengene:)

• Steffen N
    Steffen N Tilmeldt:
    jun 2014

#5   16. jun 2014 Tak for tilbuddet Rasmus M, men jeg er mest til at få en helt ny cykel med garanti samt opsætning og den helt rigtige størrelse.

Gon g: jeg vil se om jeg kan finde den i dag, ved af en af de lokale cykelhandlere er forhandler af Giant, så der er da en god chance smiley

• #7   16. jun 2014 Sådan er det på alle "billige" racer ikke noget at råbe hurra for, så
    Dem skifter man når man har tæsket dem
    Igennem:)

• #8   16. jun 2014 Det også helt i orden Steffen - kan godt forstå man vil have nyt :).

De to du linker til er absolut fine og næste opgradering er bare et nyt hjulsæt.

Canyon som der bliver linket til ser også yderst god ud til prisen

• Steffen N
    Steffen N Tilmeldt:
    jun 2014

#9   16. jun 2014 Mit budget til cykel er på 8000kr - så den Canyon du linker til er desværre ikke en mulighed. Har også læst om Canyon, der skulle være lidt bøvl med levering samt butikken ligger ikke i nærheden af mig, så vejledning og opsætning ville jo ikke være en mulighed.

Jeg planlægger at købe i en butik, for at få den service, som de fleste yder. Så har jeg også mulighed for at prøve cyklen først smiley

Men så må jeg prøve begge cykler og så have et nyt hjulsæt i tankerne, når de gamle ikke duer mere. Tusind tak for hjælpen, hvis der er flere guldkorn, så lad dem endelig komme.

• #12   16. jun 2014 du får intet cube race for 8000kr, sådan er det med hjul jo.

• Steffen N
    Steffen N Tilmeldt:
    jun 2014

#13   16. jun 2014 Har også kigget på Cubes cykler og som der bliver nævnt, så er de over budgettet. Det kræver jo så også at jeg kan finde den i en butik på Fyn, da jeg som sagt godt vil benytte mig af service og hjælp til indstilling smiley

Der er slet ingen der kender til Raam cyklen ?

• Steffen N
    Steffen N Tilmeldt:
    jun 2014

#15   16. jun 2014 Testen har jeg læst, det er også noget nær det eneste man kan finde omkring mærket.

• #16   16. jun 2014 synes raam er du betaler for meget for ingen ting:)

• Steffen N
    Steffen N Tilmeldt:
    jun 2014

#17   16. jun 2014 Gon g: Syntes ikke rigtig at jeg kan finde andre cykler med samme udstyr for 8000kr, hvor får jeg mere for mine penge?

• Steffen N
    Steffen N Tilmeldt:
    jun 2014

#19   16. jun 2014 Det lyder sku fornuftigt Cato. Jeg må ud og se hvad de kan tilbyde mig og min pengepung - falder jeg for en dyrere model, vil jeg hellere vente en måned ekstra og få den jeg hungrer efter smiley

• Steffen N
    Steffen N Tilmeldt:
    jun 2014

#20   18. jun 2014 Nu har jeg kigget hos de fleste forhandlere her i og omkring Odense.

De cykler som jeg umiddelbart kan se at jeg får mest for pengene er den omtalte Raam XR 4.0 eller Principia Levitate: (link fjernet)

Jeg tager ud og får en tur på Raam'en i dag og hører butikken hvor de forhandler Principia, om de kan tage den hjem så jeg kan få en tur på den også. Men umiddelbart hælder jeg mest til Principia'en - så må jeg se hvad der føles bedst at køre på eller falder mest i min smag. Er det helt ved siden af ? smiley

• #21   19. jun 2014 Jeg lå også med et stramt budget, og endte med at købe dyere, mange har afbetaling, uden renter/gebyrer, når man feks. som jeg, har betalt 50% kontant.

På den måde, kunne jeg få en cykel jeg var tilfreds med (og stadig er)

• Steffen N
    Steffen N Tilmeldt:
    jun 2014

#22   19. jun 2014 Mit budget startede også på 8000kr

Jeg er dog faldet over en Cube Peloton Race, som er næsten magen ved de cykler jeg ellers har kigget på. Den koster dog 2000kr mere, men den har så shimano 105 krank istedet for FSA og så har den Mavic Aksium S hjulsæt, som skulle være langt bedre end Shimano R501.

Så her vil jeg mene at de sidste 2000kr er godt givet ud, for bare det Mavic hjulsæt koster 2000kr og så kan man jo sige at den bedre krank er "gratis" smiley

• thomas w
    thomas w Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 81
    #23   19. jun 2014 dette er en fin cykel til de 8000 ok hjul og gear der virker fint.
    Min søn har kørt med Tiagra i 2 år No problem. så kan man jo skifte dele når de bliver slidt.
    God begynder bike stel osv. er fint at bygge vidre på med tiden.

Mvh thomas

• Steffen N
    Steffen N Tilmeldt:
    jun 2014

#24   19. jun 2014 Hvilken cykel tænker du på Thomas w?

• thomas w
    thomas w Tilmeldt:
    jul 2011

#25   19. jun 2014 for helv.... sorry
    (link fjernet)

• Steffen N
    Steffen N Tilmeldt:
    jun 2014

#26   19. jun 2014 Den ser også fin ud, men i mine øjne virker cyklen fra Cube bedre, eller er det mig der ikke ved hvad jeg skal se efter: (link fjernet)

• thomas w
    thomas w Tilmeldt:
    jul 2011

#27   19. jun 2014 Bilka har også haft Orbea til billige penge prøv at se om de har flere på deres online shop mener de lå ca omkring 8-10.000

• Steffen N
    Steffen N Tilmeldt:
    jun 2014

#28   19. jun 2014 Bilka er ikke en mulighed desværre, jeg vil godt handle hos en ordenlig butik med den rigtige service smiley

• thomas w
    thomas w Tilmeldt:
    jul 2011

#29   19. jun 2014 jo Cuber er da fed med shimano 105 er den da en klasse op men den ligger vist også på omkring 10.000 eller har jeg læst forkert.
    til 10.000 kr kan du finde forskellige modeller med shimano 105.
    prøv at se hvad din lokale cykelhandler kan lave af tilbud og hvad udstyr du får med.
    det er ikke det store hokus pokus til 10.000 er de fleste cykler helt ok.
    Det vigtigste er at den passer dig og at den bliver indstillet ordenligt.
    Held og lykke

• Steffen N
    Steffen N Tilmeldt:
    jun 2014

#30   21. jun 2014 Nå, valget faldt på en Specialized Allez Comp m2 fra 2013. Skal hente den i næste uge, er spændt på at få den første rigtige tur!

Kommentér på:
Valg af racercykel

Annonce