Valg af racercykel {{forumTopicSubject}}
Jeg står og skal til at købe mig en racercykel, jeg har ingen erfaring med dette overhovedet. Cyklen skal bruges til motion og senere hen vil jeg prøve at deltage i et par løb for sjovs skyld.
Jeg har været en tur hos den lokale cykelforhandler hvor jeg er blevet tilbudt en Raam XR 4.0: (link fjernet)
Jeg har søgt lidt på nettet omkring mærket og jeg kan ikke rigtig finde noget omkring det, ud over det der står på deres egen hjemmeside.
Jeg ville høre om det er en cykel der er værd at købe? Det skal dog siges, at den er på tilbud til 8000kr.
Er der andre cykler/mærker jeg burde overveje ? Jeg syntes ikke jeg kan finde andre cykler med samme geargruppe til den pris, kun hvis jeg søger på nettet og her vil jeg jo mangle den service som en forhandler giver samt den medfølgende opsætning af cyklen efter mine mål.
Jeg har også kig på Giant Defy 1 som jeg tror har ca. samme dele på: http://www.giant-bicycles.com/da-dk/bikes/model/defy.1.compact/15663/68205/
Er der den store forskel på cykler i det prisleje, eller er det bare at tage den cykel man hælder mest til?
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 5 Svar: 174
Kan du gå på kompromis med det, så kan du da overraske mange i feltet
EDIT: http://www.harald-nyborg.dk/p1066/busetto-700c-racercykel-carbon
Der står ikke så meget om den, men tag ind i butikken og kig på den
jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
sep 2013
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 10 Svar: 76
Vil gå efter godt alu stel med Carbon gaffel og så noget 105 gruppe +/- ligesom du linker til fra giant og raam hvis du ligger i det prisleje og ønsker købe nyt. De ser fine ud begge.
Om du kan få mere eller mindre for pengene ved andre mærker er nok mere hvad man er til. Hører dog tit at man får meget cykel for pengene ved at købe Canyon.
Hvis du ønsker brugt og lidt bedre udstyr og carbon stel+dele: Så har jeg en Specialized tarmac Pro tilsalg med fuld dura ace gruppe, Carbon dele fra swork og Specialized. mavic open pro hjul. Kørt 1000-1500km til 10.000?
OBS stellet er fra 06, men fejler intet :).
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Emner: 17 Svar: 464
jun 2014
Gon g: jeg vil se om jeg kan finde den i dag, ved af en af de lokale cykelhandlere er forhandler af Giant, så der er da en god chance
jan 2011
Dem skifter man når man har tæsket dem
Igennem:)
sep 2013
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 10 Svar: 76
De to du linker til er absolut fine og næste opgradering er bare et nyt hjulsæt.
Canyon som der bliver linket til ser også yderst god ud til prisen
jun 2014
Jeg planlægger at købe i en butik, for at få den service, som de fleste yder. Så har jeg også mulighed for at prøve cyklen først
Men så må jeg prøve begge cykler og så have et nyt hjulsæt i tankerne, når de gamle ikke duer mere. Tusind tak for hjælpen, hvis der er flere guldkorn, så lad dem endelig komme.
jan 2011
jun 2014
Der er slet ingen der kender til Raam cyklen ?
jun 2014
jan 2011
jun 2014
jun 2014
jun 2014
De cykler som jeg umiddelbart kan se at jeg får mest for pengene er den omtalte Raam XR 4.0 eller Principia Levitate: (link fjernet)
Jeg tager ud og får en tur på Raam'en i dag og hører butikken hvor de forhandler Principia, om de kan tage den hjem så jeg kan få en tur på den også. Men umiddelbart hælder jeg mest til Principia'en - så må jeg se hvad der føles bedst at køre på eller falder mest i min smag. Er det helt ved siden af ?
aug 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Cykler: 2 Emner: 30 Svar: 341
På den måde, kunne jeg få en cykel jeg var tilfreds med (og stadig er)
jun 2014
Jeg er dog faldet over en Cube Peloton Race, som er næsten magen ved de cykler jeg ellers har kigget på. Den koster dog 2000kr mere, men den har så shimano 105 krank istedet for FSA og så har den Mavic Aksium S hjulsæt, som skulle være langt bedre end Shimano R501.
Så her vil jeg mene at de sidste 2000kr er godt givet ud, for bare det Mavic hjulsæt koster 2000kr og så kan man jo sige at den bedre krank er "gratis"
jul 2011
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 81
Min søn har kørt med Tiagra i 2 år No problem. så kan man jo skifte dele når de bliver slidt.
God begynder bike stel osv. er fint at bygge vidre på med tiden.
Mvh thomas
jun 2014
jul 2011
(link fjernet)
jun 2014
jul 2011
jun 2014
jul 2011
til 10.000 kr kan du finde forskellige modeller med shimano 105.
prøv at se hvad din lokale cykelhandler kan lave af tilbud og hvad udstyr du får med.
det er ikke det store hokus pokus til 10.000 er de fleste cykler helt ok.
Det vigtigste er at den passer dig og at den bliver indstillet ordenligt.
Held og lykke
jun 2014
Valg af racercykel