{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  klinge størrelse? 1 X 1/9/10/11
  • #1   6. maj 2014 36 og 32

• #2   6. maj 2014 32 tands, men det er kun fordi den har jeg.
    jeg vil helst ha en 29 eller 30 til min 36 cassette og 29er hjul..

• #3   6. maj 2014 32T. Kunne dog godt tænke mig at prøve 33T og 34T.

• martin P
    martin P Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 58
    #4   6. maj 2014 34T

• #5   6. maj 2014 36t

• #6   6. maj 2014 28 hurtige tænder

• #7   6. maj 2014 Så tilfældigt dit projekt i går - super fedt! smiley
    Har et enkelt forslag og lidt kritiske øjne til produktet.

1) Jeg har selv kigget land og rige rundt efter single speed klinge og kan nævne at der i Danmark primært bliver brugt 30-36. Har personligt ledt efter en 38, hvilket er umuligt (Tror tandhjulet vil ramme "chainstay", hvis man samtidig skal have en fornuftig offset af drivlinjen).

2) Der var en enkelt ting jeg studsede mig over, da jeg kiggede billederne igennem.
    "Wide" tænderne ser meget skrøbelige ud med henblik på slidtage, da i er gået meget aggressivt til værks med jeres mud clearence ?
    Er det noget i har kunnet bakke op under diverse tests ?

Sidste punkt:
    Er der ikke lige så mange personer som triller rundt med BB krank, hvis ikke flere, så i måske skulle designe et tandhjul for dem og dermed ramme et bredere spektor ?

• #8   6. maj 2014 @Stafan R: Vender lige tilbage i aften efter arbejde. Tak for input.

• #10   9. maj 2014 Stefan R: Jeg skal forsøge at svare på dit spørgsmål. smiley
    Sliddet på tænderne er primært i det område, hvor kædens rulle glider på tanden - dvs. den øverste halvdel af tanden. Slidområdet på tænderne er ens, uanset om det er den tykke eller tynde sektion. Dog vil der også være slid på siderne af de brede tænder (jeg går ud fra, at det er dét du hentyder til). Da de aksiale kræfter - sideværs - på tandhjulet er ganske små sammenlignet med de tangentiale kræfter, så det er ikke noget der vil slides lige så hurtigt som selve tænderne, der bliver spidse. En kædes led er som regel reifet indvendigt, så der er ikke slem til at skrabe tandhjulet.

Vi er i hvert fald kommet frem til, at mud clearance er mere aktuelt end det sideværs slid. Ydermere bliver tandhjulet lavet i den hårde 7075-legering, som bliver hårdanodiseret - de får et væsentligt tykkere aluminium-hydroxid-lag end andre komponenter, så sliddet minimeres.

Jeg håber det gav svar på dit spørgsmål! Tak for interessen. smiley

Kommentér på:
klinge størrelse? 1 X 1/9/10/11

Annonce