{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægt på fuld dæmpet cykel.
  • #1   30. apr 2014 Det skal du ikke spekulere så meget over!
    Hvad vejer du da?

• #2   1. maj 2014 Det afhænger af rigtig meget:
    En S-Works epic 2014, vejer lige under 9 - dedikeret Race-model
    Den lidt billigere udgave som f.eks. Specialized Epic Expert vejer lige over 10
    Det samme gør sig gældend for de dyre cannondale scalpel
    Men oven nævnte cykler er også alle i 40.000+ klassen

En billigere cykel (20-30.000) skal du nok forvente vejer i omegnen af 11-13 kg.

• #3   1. maj 2014 Tja du kan få en "race ready" fully på under ni kg. En hardcore downhill på 17 kg og en masse derinde imellem
    Min giant anthem x 1 29 (til ca 17.000) vejede som standard ca 12,7 kg incl pedaler, hvis det hjælper dig videre

• #4   1. maj 2014 Tror jeg misforstod topic!

• #5   1. maj 2014 Hvad vil du bruge cyklen til?

Xc, am/trail,freeride eller DH

Fra under 9kg til 15 - 19kg.

Min egen am cykel ligger vist omkring de.
    13kg.

• #6   2. maj 2014 Det er ikke kun totalvægten, der gør en fully føles tung og køre på.

Et tungt og blødt hjulsæt og for meget eller for blød affjedring gør det også tungt og træde en fully.

Jeg vil sige en vægt omkring de 11 kg er fint for en 29" fully. Et der et par stive og rimeligt lette hjulsæt på og en effektiv affjedring, så er dette fint for langt de fleste.

Et langsomt dæk, f.eks. et mudderdæk i tørre forhold vil også få cyklen til og føles tung/langsom/sløv.

Jeg synes selv, at 13-13,5 kg og hjulsæt over 1800 gram kombineret med blød affjedring bliver for meget. En sådan cykel er svær og få hurtigt rundt på sporet, for mig ihvertfald...det er deromkring min egen grænse går, men andre kan sikkert føle det anderledes.

Kommentér på:
Vægt på fuld dæmpet cykel.

Annonce