{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.306 visninger | Oprettet:

Køb af mbt uden stelnummer (ny) {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Hej har bestilt en cube mbt cykel på en tysk hjemmeside. Mit spørgsmål er bare, da jeg har hørt at der intet stelnummer er få sådan en er om forsikringen dækker i til fælge af tyveri.
Eller kan man få lavet et eller hvad gør man. ?
mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af mbt uden stelnummer (ny)
  • #1   1. apr 2014 Der skal DK stelnummer i cyklen hvis forsikringen skal dække den ved tyveri!
    Du kan gå til politiet og få et stelnummer, som du så kan enten selv få "fræset" i rammen, denne måde var det klaret på da min scalpel fik ny ramme.

• #2   1. apr 2014 Der er typisk et serienummer banket i stellet - hvilket er rigeligt for langt de fleste forsikringsselskaber...
    Så check lige op med dem inden du begynder at bruge tid på at banke ting i din nye, fine ramme smiley

• #3   1. apr 2014 Jeg har købt to Cube cykler direkte fra Tyskland. Begge havde stelnummer, som levede op til de danske regler.

• #4   1. apr 2014 Det er IKKE altid nødvendigt med DK stelnummer. Politiet kræver det ikke for at kunne melde den stjålet.

Flere forsikringer kan godt være firkantet og kræve det eller sige at det siger politiet man skal.

Dog er ret det ret nemt at få et DK stel nr. hos politet. skrev selv til deres info mail som blev ret hurtigt sendt videre i systemet. De skulle have lidt info omkring mærke model farve på cyklen. Så får du et stel nr. retur, som ikke nødvendigvis skal "fræses" ind i rammen. Et klistermærke kan klare tricket.

• #5   1. apr 2014 Du kan godt melde en cykel uden stelnummer stjålet hos politiet, men du kan ikke få den efterlyst i de registre, som forsikringsselskaberne har adgang til. De færreste forsikringsselskaber vil dække hvis ikke cyklen er efterlyst.
    Jeg er stadig overbevist om, at den cykel du har købt, er forsynet med stelnummer. Det er nemlig Cube selv, der forsyner cyklen med dette nummer, som svarer til de danske standarder.

• #7   19. jun 2014 Har du prøvet politiets stelnummer app?

• #9   19. jun 2014 Det er sandt, men måske er der en vejledning til hvordan et stelnummer skal se ud. De fleste cykler har to forskellige numre præget i stellet. Hvis du har aflæst det forkerte, vil politiets system ikke godtage det.
    Et Cube nummer starter med WOW, efterfulgt af en række tal, og til sidst et bogstav.

• #11   19. jun 2014 Så bed politiet om et stel nummer. Sværre er det altså ikke

• #13   19. jun 2014 I mit forsikringsselvsskab/politiet siger at man skal lave en label med ens person nummer ##-##-####-#### Og at det alt rigeligt. Dog skal det under et lag klar lak!

• #14   19. jun 2014 De første 3 bogstaver dækker over fabrikat og importør. Det sidste bogstav dækker over årgang. Jeg VED, at Cube har WOW. Den danske importør, er Bikester, Hvis du får adgang til politiets liste over bogstavkoder for stelnumre (det gør du nok ikke), så vil du få bekræftet dette.
    Hvor har du købt din Cube cykel? Jeg har inden for det seneste år købt to Cube cykler i Tyskland - en racer og en mtb - og begge havde indgraveret WOW.....

• Jacob P
    Jacob P Tilmeldt:
    dec 2017

Følger: 13 Svar: 1
    #16   11. dec 2017 Hej

Jeg har købt en ny MTB på bikester.dk og uden et dansk stelnummer. Jeg har nu kontaktet Politiet for at få et stelnummer, som jeg kan få sat på cyklen, men de nægter, da de har fokus på netop bikester.dk, da de som firma med dansk cvr-nr og en postadresse i Danmark er forpligtede til at levere cyklen med dansk stelnummer og derfor vil de ikke give mig et stelnummer. Bikester hævder det stik modsatte og siger, at det normalt ikke er et problem for deres kunder at få et dansk stelnummer.

Jeg vil høre om andre har samme problem og fået det løst, altså købt en cykel hos bikester.dk og dernæst fået et stelnummer på.

Mvh

Jacob

Kommentér på:
Køb af mbt uden stelnummer (ny)

Annonce