3.306 visninger
|
Oprettet:
Køb af mbt uden stelnummer (ny) {{forumTopicSubject}}
Hej
Hej har bestilt en cube mbt cykel på en tysk hjemmeside. Mit spørgsmål er bare, da jeg har hørt at der intet stelnummer er få sådan en er om forsikringen dækker i til fælge af tyveri.
Eller kan man få lavet et eller hvad gør man. ?
mvh
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 51
Du kan gå til politiet og få et stelnummer, som du så kan enten selv få "fræset" i rammen, denne måde var det klaret på da min scalpel fik ny ramme.
okt 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 674
Så check lige op med dem inden du begynder at bruge tid på at banke ting i din nye, fine ramme
okt 2006
Følgere: 1 Cykler: 2 Emner: 3 Svar: 65
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
Flere forsikringer kan godt være firkantet og kræve det eller sige at det siger politiet man skal.
Dog er ret det ret nemt at få et DK stel nr. hos politet. skrev selv til deres info mail som blev ret hurtigt sendt videre i systemet. De skulle have lidt info omkring mærke model farve på cyklen. Så får du et stel nr. retur, som ikke nødvendigvis skal "fræses" ind i rammen. Et klistermærke kan klare tricket.
okt 2006
Jeg er stadig overbevist om, at den cykel du har købt, er forsynet med stelnummer. Det er nemlig Cube selv, der forsyner cyklen med dette nummer, som svarer til de danske standarder.
okt 2006
okt 2006
Et Cube nummer starter med WOW, efterfulgt af en række tal, og til sidst et bogstav.
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 112
okt 2006
Hvor har du købt din Cube cykel? Jeg har inden for det seneste år købt to Cube cykler i Tyskland - en racer og en mtb - og begge havde indgraveret WOW.....
dec 2017
Følger: 13 Svar: 1
Jeg har købt en ny MTB på bikester.dk og uden et dansk stelnummer. Jeg har nu kontaktet Politiet for at få et stelnummer, som jeg kan få sat på cyklen, men de nægter, da de har fokus på netop bikester.dk, da de som firma med dansk cvr-nr og en postadresse i Danmark er forpligtede til at levere cyklen med dansk stelnummer og derfor vil de ikke give mig et stelnummer. Bikester hævder det stik modsatte og siger, at det normalt ikke er et problem for deres kunder at få et dansk stelnummer.
Jeg vil høre om andre har samme problem og fået det løst, altså købt en cykel hos bikester.dk og dernæst fået et stelnummer på.
Mvh
Jacob
Køb af mbt uden stelnummer (ny)