{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.632 visninger | Oprettet:

Hjælp til hjul og hvor man skal købe dem {{forumTopicSubject}}

Hej CG!

Har for nyligt købt en Trek 2.3 (se den på min profil) i rød/sort/hvid. Har hurtigt fået smag for landevejen og kunne godt tænke mig at sætte et par bedre hjul på. Dem der sidder på nu hedder Bontrager Race. Jeg vil ikke til at smide vildt mange penge efter hjulene, da de hurtigt bliver dyrere end selve cyklen. Jeg kunne godt tænke mig noget med lidt profil på. Har indtil videre kigget på et par Fulcrum Quattro Racing, der kan ses på følgende link.

http://www.bike-components.de/products/info/p32770_Racing-Quattro-Laufradsatz.html?xtcr=3&xtmcl=quattro

Er der nogen der kan give mig nogle råd om, hvorvidt hjulene overhovedet ville være en opgradering. Og måske om siden er OK at købe fra? Samt om jeg bare kan købe hjulene og forvente jeg kan smide dem på cyklen og de så bare kører smiley

Som alternativ har jeg også kigget på et sæt Mavic Cosmis Elite i samme prisleje. Er de bedre? Nogle der har erfaringer med dem? De er her på linket under:

http://www.cykelpartner.dk/mavic-cosmic-elite-ed11-hjulsaet_M11211214.html

Ellers er jeg også åbne for andre idéer til et hjulsæt, der ville passe til cyklen og er inden for et rimeligt prisleje, der stadig er en opgradering.

På forhånd tak.

Mvh Victor

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til hjul og hvor man skal købe dem
  • #1   22. mar 2014 Hej Victor

Jeg har godt nok ikke den store erfaring selv med forskellige hjulsæt:

- Men lige nu kører jeg med Fulcrum Quattro Racing CX som du selv foreslår og kan kun tale godt om dem, de kører super godt, men måske i den lidt tunge ende af hvad hjul kan veje

- På min anden racer har jeg et lettere sæt: Mavic Open Pro med Ultegra nav (1380g mener jeg); Og som jeg læser mig til, så får de rigtig gode anmeldelser, "meget hjul for pengene" og kan fås til omkring de 3000kr. Dog er det med en lille profil.

Der er nok andre herinde der har mere erfaring, men synes i hvert fald de kører godt de to sæt der og har ikke umiddelbart hørt andet

Lige nu er der faktisk en del hjulsæt tilsalg på CG, så det jo bare at kigge og spørge

• #2   22. mar 2014 Hej Rasmus! Tak for dit indlæg. Altid fedt at høre fra nogen, der selv har prøvet det smiley

Og det lyder jo fint... og ja, måske er de i den tunge ende, men jeg er lidt af den overbevisning, at 100 gram her og der ikke gør nogen forskel for mig... men hvis du synes de ruller godt og er gode at køre på, så er det langt vigtigere for mig. Kan du huske hvad du gav for dine egne?

Mvh

• #3   22. mar 2014 Det er så også lidt mere, da de vejer ca 1700g og de andre vejer 1300

Men jo, de ruller rigtig fint og er yderst tilfreds

Nej, de sad på cyklen da jeg købte den (En cross cykel)

Men har fundet dem her på bud: http://www.wiggle.co.uk/fulcrum-racing-quattro-clincher-wheelset/

• #4   22. mar 2014 Så godt tilbuddet på Wiggle, men det er desværre kun campagnolosættet de har på tilbud - superærgerligt. Men de er også ret billige, der hvor jeg har linket dem på bike-components smiley

Mange tak for hjælpen!

Vh.

• #5   22. mar 2014 Der ikke ikke meget fornuft i at udskifte dem du allerede har til fordel for de to sæt du selv linker til i start, dem du linker til er rent faktisk tungere end dem du har og styrke kan du ikke mærke noget ved, skal du opgradere skal du enten bruge lidt ekstra penge eller kigge efter et rigtig godt tilbud eller brugt men det er heller ikke noget problem lige nu smiley

• #6   22. mar 2014 Okay, kunne ellers forstå, at dem jeg har på nu kun koster omkring 1000,- og at det ikke har vildt meget med vægt at gøre mgt. til hjul, men mere stivhed, rul og roterende energi. For et sæt aoelus vejer jo f. eks 2100 gram, men koster 14.000 smiley Eller er jeg helt galt på den?
    Mvh

• #7   22. mar 2014 Du er lidt gal på den, som start så er vægt på Aeolus hjulsæt mellem 1500 og 1700gr sættet pris kan så vurderes om man går efter vejledende pris eller den pris de rent faktisk sælges for.

Skal du køre enkeltstart eller trithalon så er vægt af mindre betydning og aerodynamik samt stivhed af stor betydning.

Køre du sammen med andre (løb osv) så har du mere brug for acceleration/temposkifte og der er vægt af stor betydning og pga den roterende masse bruger du unødig meget effekt for at få den acceleration (1gr sparet på den roterende masse er tilsvarende 6gr sparet på ikke roterende masse), stivhed har også en betydning men der kommer så det element ind om man er motionist og samtidig vil ha en smule komfort med i købet.

Kan sige at det hjulsæt du har ikke koster 1000kr men nærmere 2100 til 2400kr sættet i løs handel og har en vægt på 1720gr, stivhed er ikke deres force men det er det ikke på nogle af de hjul i den lavere pris-ende.

De er væsentligt at sammenligne hjul i samme pris niveau hvilket dem du linker til er men at sammenligne med eks Aeolus giver ikke megen logik da det er to helt forskellige verdener og materiale valg.

• #8   22. mar 2014 Hej igen Carsten! Tak fordi du har taget dig tiden til at lave så langt et indlæg. Det har hjulpet mig rigtig meget og jeg har jo tydeligvis ikke forstand på det. Og jeg kan se du har ret. Sættet jeg har koster som du siger omkring 2100-2400 smiley Så kan jeg godt se, at det ikke er nogen opgradering - kun profilering jeg får.

Og skal kun køre normal motion - for det meste alene og altid i enten fladt eller let bakket landskab. Vil du så anbefale, at jeg beholder dem jeg har eller bruger penge på nogle bedre? Det jeg helst vil have er hurtige hjul, der gerne må se godt ud smiley

På forhånd tak!

• #9   22. mar 2014 Jeg vil anbefale du spare mere sammen og laver en reel opgradering hvis du skal noget eller når du er motionist lav dem om til tubeless som de er klar til som samtid får rigtig god kritik hvis du vælger deres eget sæt.

Som motionist gælder det et eller andet sted mest om stabilitet og når du så er der vor du vil begynde at træne lidt mere seriøst eller køre lidt løb så er et lækkert hjulsæt en god investering, er det kun for udseende ja så er det selvfølgelig også en mulighed men er det samme kvalitet som du har er eneste du vinder en pung der er tilsvarende tommere.

Læser du test af din cykel vil du læse at et sted du får meget for pengene så er det deres hjul og generelt så får deres hjul rigtig gode anmeldelser.

Her er lidt om deres tubeless løsning, de hjul du har er blevet en smule lettere og bredere siden test er lavet.

Det du skal notere dig er at her på siden er der flest grej/vægt liderlige uanset deres evner eller forbrug og det er fint nok smiley om det har noget at sige i den virkelige verden kan diskuteres men der kan du kigge lidt på internationale fora og opleve tingene ser meget anderledes ud smiley

Generelt kan man sige en cykel består af kompromis på kompromis for at få en god almen ydelse.

Jeg kan godt anbefale nogle hjul men så skal der være et budget at gøre det ud fra men holder du dig til det budget du har linket hjul ud fra så gem pengene.

Glemte lige at sige at 2014 hjulsættet bla i England var sat til 350£ sættet men det bliver de ikke solgt for smiley

• #10   22. mar 2014 Endnu engang, tak for den tid du gider at bruge på at hjælpe en nybegynder! Jamen over tid, så kan jeg da nok godt skrabe 5000 sammen til et hjulsæt, men så heller ikke mere, da jeg helst ikke vil give mere en 50% af cyklens samlede værdi for hjulene. Så ville jeg hellere have købt en cykel til dét mere smiley Så hvis du skulle lave en anbefaling omkring 5000, hvad ville du så sige?

• #11   22. mar 2014 Og vil du evt. fortælle mig hvordan jeg får dem gjort tubeless? Kan jeg bare smide den ned til min cykelhandler og bede ham gøre det? Og tror du det er dyrt? mvh

• #12   22. mar 2014 Jeg har lagt et link til et sæt til lige over 4000kr i din pm

Omkring med at nævne et specielt sæt hjul når du evt har sparet sammen ja så er jeg ikke meget for det for der kommer løbende et rigtig godt tilbud på netop hjul så den dag det er aktuelt ja der er der måske et bud som er bedre smiley

Hehe glemte at smide link til det du skulle læse og se hvordan de gør så det får du her smiley

http://www.slowtwitch.com/Products/Things_that_Roll/Bontrager_TLR_2013_Review_3043.html

• #13   22. mar 2014 Fedt, 1000 tak! Jeg læser lige lidt om det og ser om det måske kunne være en løsning, ellers vender jeg tilbage, når jeg en dag har sparet sammen og synes det skal være!

• #14   22. mar 2014 Det er lige det du kan gøre... og god fornøjelse smiley

Prøv at kigge på din cykel og se det sæt hjul forand dig jeg linker til i din indbakke og sæt så sorte dæk på smiley

• #16   22. mar 2014 Carsten, har nu læst den artikel du sendte! Spændende læsning. Kan se et TubeLessKit koster 1400 kroner. Det er måske pengene værd. Kunne være fedt at prøve smiley

• #17   22. mar 2014 Ellers koster det 1120kr inc fragt her http://www.pedalon.co.uk/acatalog/bontrager-r3-road-tubless-conversion-kit.html#a432390

Kommentér på:
Hjælp til hjul og hvor man skal købe dem

Annonce