Fixie/Singlespeed {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg er ny i gamet og har brug for en god portion hjælp. Det forholder sig sådan at mit baghjul på min gamle MBK Citybike har takket af for denne gang og jeg skal derfor have fat i et nyt. I den forbindelse tænkte jeg at lave den til en fixie/singlespeed. Jeg har efter at have læst lidt frem og tilbage i forskellige tråde herinde fundet frem til at det ikke er så ligetil som jeg havde troet.
Det jeg gerne vil spørge om er:
1. Kan I anbefale et baghjul med flip flop nav, eller skal jeg vælge et singlespeed baghjul?
2. Kan det betale sig at være nærrig mht. køb. Antager der er stærke argumenter for at købe god kvalitet men hvor finder man det til en rimelig pris.
Jeg har vedlagt at billede af baggaflen da jeg kan se i de andre tråde at det har noget at sige.
Jeg er spændt på jeres svar!
aug 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 5 Svar: 140
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 499
1: Et flipflop-baghjul har jo begge muligheder. Hvis ikke fixie er dig, vender du bare og du har en singlespeed. Jeg har 2 cykler med flipflop som jeg kører singlespeed på og det fungerer udmærket.
2: Jeg købte sådan her et sæt for ikke så længe siden. http://www.dba.dk/hjul-fixie-hjul-singlespeed/id-1004231703/
De kører egentlig bedre end jeg havde forventet. Det er billig kvalitet og begge hjul var en smule skæve da jeg modtog dem. Man skal ikke forvente creme de la creme, og vil tro at en cykelsmed kan få dem til at løbe helt lige uden det koster en bondegård. Hvordan de holder på lang sigt, skal jeg ikke kunne sige...
Håber det kan bruges.
feb 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Jeg målte drop-afstanden igår og den er 125 mm, så det passer vel fint til en singlespeed/ Hvis jeg ikke har det store behov for fastnav er det så mere fornuftigt at bruge de samme penge på et hjul af bedre kvalitet og udelukkende med friløbskrans på?
Jeg har læst at sidder som cykelbanditten, måske nok har "billige" flip flop hjul men at de skulle være af dårlig kvalitet. Hvad er jeres erfaringer med det?
jul 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
Du skal huske at være obs på din gearing.
Jeg har valgt at finde en fælg fra en gammel racer, og så sat et singlespeed kit på..
Fixie/Singlespeed