{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.989 visninger | Oprettet:

Quick Release mål? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har bøjet den arm man spænder quick releasen med og skal derfor have en ny, men jeg kan ikke finde ud af hvad mål jeg skal købe. Måler jeg på selve stellet (uden bagdækket monteret) så er der 15,5 cm mellem de to steder, altså udvendige mål. Selve akslen er (hvis jeg skruer endestykket af) er 17 cm, men langt de fleste quick relese er omkring 16 cm? Er der nogen der kan hjælpe med mig med hvor man måler sådan en quick release fra og til?

Cyklen er en Cube Mtb med 10 speed kassette hvis nogen kan sige ud fra det, hvor lang en quick release jeg skal have fat i

Mvh
Poul

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Quick Release mål?
  • #1   4. feb 2014 Vil mene du sial bruge en der hedder 135mm da det lyder som en std MTB.

http://www.chainreactioncycles.com/dk/en/hope-qr-steel-skewers-rear/rp-prod31896

• #2   4. feb 2014 Hvis det er dem med 5mm stang på så er den bag på 135mm og foran er den 100mm hvis det er til mountainbike, til racer er den typisk 130mm bag og 100mm foran smiley

• #3   4. feb 2014 stangen/akslen er 5 mm tyk ja, men jeg kan bare ikke se hvor man skal måle fra og til for at få 135 mm

Jeg har lige tage et billede af den, så i måske bedre kan se hvad jeg mener smiley

profilbillede
  • #4   4. feb 2014 De 135mm. som der referreres til, på blandt andet det link der er længere oppe, er bredden på dit nav.

Den passer helt perfekt til din cykel.

Altså skal du blot købe en der er beregnet til 135mm.

• #5   4. feb 2014 Jeg synes nu ikke jeg kan måle navet til 'kun' at være 135 mm, nærmere 145mm ?
    Jeg har fundet et sæt quick release på cykelgear.dk, men det lader alle til at være 165 mm, selv et par standart BBB
    http://www.cykelgear.dk/reservedele/quick-release/hurtigspaend-bbb-wheelblock-sort
    er det også navet de refererer til på cykelgear.dk, for der er ikke en eneste som har målet 135 mm på deres hjemmeside? :s

• #6   4. feb 2014 135mm er den afstand der er mellem rammens baggaffel. 'indbygnings mål'
    mål på nettet opgives til tider(Cykelgear..) forskelligt.

• #7   4. feb 2014 Har lige haft min af og måle.
    Den siger præcis samme længde som din!

Du kan blot bestille en ganske almindelig QR til 135mm nav.
    Ingen ko på isen smiley

• #8   4. feb 2014 Prøv at måle det udvendige af dit stel (Der hvor QR spænder på)
    Den siger sikkert omkring de 160mm som de BBB du linker til har.

• #9   4. feb 2014 Jeg har lige målt indvendig på baggaflen, og der er rigtigt nok 135 mm, udvendig på baggaflen er 155 mm, så det må være det mål de refererer til på cykelgear smiley

Jeg har lige skrevet en mail til cykelgear for at høre dem mht deres mål, hvad der passer til alm 135 mm nav, så må jeg se om ikke jeg finder noget der dur smiley

Jeg takker for hjælpen smiley

• #10   5. feb 2014 De 135mm er på trykfladen på navet og så 5mm på hver side af navet som er punktet af nav som stel hviler på og så svinger længde på gevind fra det ene mærke fra det andet, kommer helt an på hvor dyb "møtrik" i stikakslen er.

Man måler Aldrig fra ydersiden på stellet og man måler heller ikke fra indersiden på stellet for et stel kan sagtens "yderst normalt" have et par ekstra mm luft som bare bliver presset sammen når du spænder quick release, du vil også se at en del firmaer laver stikakslen en smule for lang så man selv kan tilpasse længde alt efter tykkelse på stellets drop, typisk er et drop på en stålramme en smule tyndere end eks et drop fra en alu ramme men igen kun et par mm i alt, derfor er der normalt lidt at give af på et sæt stikaksler smiley

Et godt råd er at købe et sæt stikaksler hvor trykfladen (den som støder på stel) er lavet af metal og ikke alu, dem i alu er simpelthen for bløde og giver ofte et hjul som kan skride en smule og lave diverse skader alt efter steltype så det at spare 5-7gr på netop stikaksler er en rigtig skidt ide, stivhed er alfa og omega på al fastspænding af hjul.

Kommentér på:
Quick Release mål?

Annonce