3.989 visninger
|
Oprettet:
Quick Release mål? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har bøjet den arm man spænder quick releasen med og skal derfor have en ny, men jeg kan ikke finde ud af hvad mål jeg skal købe. Måler jeg på selve stellet (uden bagdækket monteret) så er der 15,5 cm mellem de to steder, altså udvendige mål. Selve akslen er (hvis jeg skruer endestykket af) er 17 cm, men langt de fleste quick relese er omkring 16 cm? Er der nogen der kan hjælpe med mig med hvor man måler sådan en quick release fra og til?
Cyklen er en Cube Mtb med 10 speed kassette hvis nogen kan sige ud fra det, hvor lang en quick release jeg skal have fat i
Mvh
Poul
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 17 Svar: 62
http://www.chainreactioncycles.com/dk/en/hope-qr-steel-skewers-rear/rp-prod31896
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
nov 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 11
Jeg har lige tage et billede af den, så i måske bedre kan se hvad jeg mener
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Cykler: 3 Emner: 18 Svar: 798
Den passer helt perfekt til din cykel.
Altså skal du blot købe en der er beregnet til 135mm.
nov 2006
Jeg har fundet et sæt quick release på cykelgear.dk, men det lader alle til at være 165 mm, selv et par standart BBB
http://www.cykelgear.dk/reservedele/quick-release/hurtigspaend-bbb-wheelblock-sort
er det også navet de refererer til på cykelgear.dk, for der er ikke en eneste som har målet 135 mm på deres hjemmeside? :s
jan 2009
Følger: 33 Følgere: 44 Cykler: 1 Emner: 25 Svar: 2.370
mål på nettet opgives til tider(Cykelgear..) forskelligt.
aug 2012
Den siger præcis samme længde som din!
Du kan blot bestille en ganske almindelig QR til 135mm nav.
Ingen ko på isen
aug 2012
Den siger sikkert omkring de 160mm som de BBB du linker til har.
nov 2006
Jeg har lige skrevet en mail til cykelgear for at høre dem mht deres mål, hvad der passer til alm 135 mm nav, så må jeg se om ikke jeg finder noget der dur
Jeg takker for hjælpen
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
Man måler Aldrig fra ydersiden på stellet og man måler heller ikke fra indersiden på stellet for et stel kan sagtens "yderst normalt" have et par ekstra mm luft som bare bliver presset sammen når du spænder quick release, du vil også se at en del firmaer laver stikakslen en smule for lang så man selv kan tilpasse længde alt efter tykkelse på stellets drop, typisk er et drop på en stålramme en smule tyndere end eks et drop fra en alu ramme men igen kun et par mm i alt, derfor er der normalt lidt at give af på et sæt stikaksler
Et godt råd er at købe et sæt stikaksler hvor trykfladen (den som støder på stel) er lavet af metal og ikke alu, dem i alu er simpelthen for bløde og giver ofte et hjul som kan skride en smule og lave diverse skader alt efter steltype så det at spare 5-7gr på netop stikaksler er en rigtig skidt ide, stivhed er alfa og omega på al fastspænding af hjul.
Quick Release mål?