{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.759 visninger | Oprettet:

Tjek stel nr ved politiet ?! {{forumTopicSubject}}

Håber lidt i kan hjælpe herinde..
Jeg er ved at købe en Cube fully MTB.
Jeg vil selvfølgelig gerne tjekke om den er stjålet - Så jeg får stel nr af sælger og ringer til politiet og de siger der er 3 cifre for meget i stel nummeret ? Nogle der kender til problemet ? Politiet sagde jeg skulle holde mig væk fra den.. Men kunne ikke oplyse om den var stjålet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tjek stel nr ved politiet ?!
  • #2   27. jan 2014 Hvis den er købt syd for grænsen så har den nok ikke fået et DK stelnummer.

Men han må vel kunne fremvise en korrekt kvittering for den.

• peter j
    peter j Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 42
    #3   27. jan 2014 Jeg har købt en ramme i Kina, og har af politiet fået at vide jeg bare kunne banke mine forbogstaver og min fødselsdato i ramme, der måtte bare ikke være bindestreg, for deres system kunne ikke arbejde med bindestreg.
    Og der er da flere tal og bogstaver end der er i min dansk købte cykel..?
    Så min overbevisning er- hvis ikke den er meldt stjålet på det nummer der er i rammen, Ja så er den ikke stjålet smiley

• #4   28. jan 2014 Der er nogle standarder for stelnumre. Typisk tre bogstaver, en række tal og så endnu et bogstav. Det første bogstav er typisk et "W", som angiver at cyklen er importeret. Dernæst to bogstaver, som er en fabrikant/importør kode. Tallene er cyklens løbenummer. Sidste bogstav angiver produktionsår.
    Hvis man har en cykel uden stelnummer, kan man få udleveret et hos politiet, som man så selv banker i stellet.

• peter j
    peter j Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 42
    #5   28. jan 2014 Søren :
    Præcis det jeg har gjort :-)"PCJ" som er min forbogstaver, og så min fødselsdato- og ikke videre, og det var fint med politiet.

• #6   29. jan 2014 Peter: Det fungerer helt sikkert også fint. Det skal bare være et unikt nummer, som kan bruges i forbindelse med efterlysning ved tyveri. I teorien, kunne en anden have ramt præcis samme tal/bogstav kombination på sin importerede cykel, men det er der nok ikke den store sandsynlighed for.

Kommentér på:
Tjek stel nr ved politiet ?!

Annonce