{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.206 visninger | Oprettet:

jan n
jan n
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 52

Dæk Mtb Vej vinter {{forumTopicSubject}}

Skal til at cykle et par gange om ugen til arbejde 17-18km på asfalt for at tabe mig. Nogen forslag til dæk? skal man gå meget op i vægt på dæk? eller er det rullemodstanden der betyder mest.
Skal ikke være slicks ellers går jeg ud fra jeg skøjter rundt når det bliver bare en smule glat.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæk Mtb Vej vinter
  • #2   23. jan 2014 Har kørt med et par Schwalbe Marathon Winter på min city-mtb om vinteren, og det har fungeret rigtig godt, da piggene faktisk hjælper en hel del. Jeg væltede i hvert fald ikke sidste år, selv om jeg ofte skulle køre på arbejde på en cykelsti, hvor størstedelen af overfladen bestod af is. smiley

• #4   23. jan 2014 Pigdæk virker kun når der er sne og is, på ren asfalt, eller i tynd slud/sjap, hvor dækket alligevel skærer igennem til asfalten under er de glatte...
    Med lidt teknik kan du sagtens cykle på alm. nær-slicks gennem en dansk vinter...

• #5   23. jan 2014 Magnus: Det afhænger lidt af hvor du bor henne. Jeg har personligt ingen chance for at komme helskindet igennem vinteren med nær-slicks, da der ligger fastkørt sne og is på en hel del af vejene i den by jeg bor i. Hvis jeg forsøgte at komme ned til enden af den vej jeg bor på, ville jeg formentlig ende op med at vælte en til to gange på de få hundrede meter, da kommunen ikke gider bruge penge på at sende en snerydder op ad sidegaderne, og bilerne af den grund kører alt sne helt fast.

• #6   23. jan 2014 Tjah, sådan er det nu også nogle steder i Kbh - min pointe var mest at med mindre der netop ligger fastpakket sne, (hvilket der trods alt gør relativt få dage i løbet af en vinter) så er pigdæk unødvendigt (og enda farligt)...

• #7   23. jan 2014 Det kan du have ret i, men Marathon dækkene har så få pigge at man pumpe dem op, så piggene kun kommer i kontakt med underlaget når man ligger cyklen godt ned i svingene eller er ved at skride ud. Jeg føler i hvert fald ikke jeg skøjter rundt på mine dæk, men jeg kunne godt forestille mig at man ikke sidder særlig godt fast på asfalt med et sæt Ice Spiker eller lignende, da det så kun er metal, der kommer i kontakt med underlaget.

• #8   23. jan 2014 Til asfalt vil jeg helt sikkert anbefale Halo Twin Rail. De 2 rails spiller bare max og glider som slicks over vejen. Og de er desuden 100% lydløse.

• #9   23. jan 2014 Mooove bitch: Måske ikke det bedste når han søger vinterdæk. Kunne godt forestille mig at de er rimelig glatte så snart der kommer lidt sne eller is.

• #10   23. jan 2014 Hmm, ved ikke. Der er jo mønster i siderne, så det er langtfra slicks, men primært kører man på rails'ne. Google hvordan dækket ser ud. Har i hvertfald ingen problemer, og vil ikke betegne min kørsel som søndagskørsel - ligemeget vejret!
    Og ingen er vel så tossede, at de decideret lægger cyklen ned med god vinkel, når der er islag : / ellers ja, så skal man nok ud med pigge, men imo er de kun nødvendige så få dage om året i DK at man godt kan køre pænt de dage de kunne være nødvendige... Det er jo ikke Grønland vi i!

Alt med knopper eller pigge laver modstand, så når man kan få den ultimative mellemting er det da tosset ikke at vælge den?!

• #11   23. jan 2014 Har set på det, og syntes det minder meget om de kenda K-Rad jeg har brugt på min hverdagscykel om sommeren. Dem turde jeg ikke køre på om vinteren, men der kan selvfølgelig være stor forskel på de to dæk. smiley

Det med pigge på dækkene er nok lidt en smagssag. Jeg kan godt lide at man har lidt mere greb når det bliver glat, så jeg foretrækker at have pigge på dækkene, da det giver lidt mere tryghed på de elendigt ryddede veje i mit lokalområde, men hvis man bor et sted med fint ryddede veje er det selvfølgelig ikke nødvendigt.

• #12   23. jan 2014 Ku godt minde lidt om det ja, men ved ikke. Har ikke problemer, men igen, de er ikke 'rigtig' kommet på prøve i nu mht 100% snedækkede veje og store is fuger.
    Så som generelt 'all over' dæk syntes jeg de gør det super.

Kan godt følge dig, men ligemeget dækket skruer jeg altid lidt ned for charmen på sne og isdækkede veje, men kører ikke kedeligt eller overforsigtigt smiley

• jan n
    jan n Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 52
    #13   23. jan 2014 Mange tak for forslagene. Det meste af vejen jeg kommer til at køre er på roskildevejen . Vil tro den bliver ok sneryddet. Travelcontact ser interresant ud. Tror jeg må et smut forbi heino imorgen og kigge de har dem og nogen der ligner.
    mange tak for forslagene.
    tror pigdæk er lidt overkill for mig. Men kan være jeg ændrer mening om et styrts tid eller 2 smiley

Kommentér på:
Dæk Mtb Vej vinter

Annonce