{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.222 visninger | Oprettet:

Hjemmelavet cykelholder til aygo, lovligt? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er ved at kigge på cykelholder til min aygo, men er kommet frem til at jeg ville kunne lave en billigere selv.

Er der nogen her inde der ved om cykelholdere skal være godkendte, eller om man bare kan smide en på?:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjemmelavet cykelholder til aygo, lovligt?
  • #1   15. jan 2014 Ville gætte på at der bare skal være en lygtebom med nummerplade på.

• #3   15. jan 2014 Hvis cykelholderen og/eller cyklen dækker for lygter og/eller nummerplade, så skal der en lygtebum på smiley

Ellers er det ikke nødvendigt med en lygtebum og ekstra nummerplade.

• #4   15. jan 2014 Jeg har købt originale Toyota tagbøjler og en Thule Freeride 532 cykelholder til vores Aygo. Det løb i 1800kr. Så slipper du for lygtebom og ekstra nummerplade. Derudover er det godkendt til 110km/t. Så skal man ikke bekymre sig om, at cyklen ryger af og forårsager ulykker.

• #6   15. jan 2014 Jeg har undersøgt det samme og umiddelbart kan jeg ikke finde noget der siger at skidtet skal godkendes. Køber man en af de billige i jem og fix til 150 kr er der heller ikke nogen umiddelbar godkendelse på.

Dog er jeg gået i samme retning som thomas R. Tagbøjler og cykel holder til tagbøjlerne. Lygtebom, extra nummerplade, strøm til lygtebom og den tid og materialer du skal bruge for at lave en cykel holder som måske, måske ikke, er godkendt til brug herhjemme, og slet ikke i tyskland. Synes ikke helt det svarer sig alligevel. Alternativet kan jo være at få monteret de anhænger træk der er kommet på markedet så er bilen også lidt mere anvendelig. Det koster omkring 4000 kr de fleste steder inkl montering. Thansen har det til 3500 men så skal du have stiksæt og selv forbi en synshal og så er det ikke helt prisen værd alligevel.

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #7   15. jan 2014 Hvis det er den cykelholder som man bolter på i bunden så skal den være godkendt før det er lovligt

• #8   15. jan 2014 Thomas, noget du kan komme med yderligere dokumentation på?

Kommentér på:
Hjemmelavet cykelholder til aygo, lovligt?

Annonce