{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.270 visninger | Oprettet:

Ønsker Epic eksperters hjælp ? {{forumTopicSubject}}

Har en Niner Jet9, som jeg faktisk er rigtig glad for, men er gået hen og blevet forelsket i en Specialized Epic marathon '14

Har ikke kunne finde en vægt på den (?) men er den bedre end min Jet9 (13kilo) og på hvilken punkter ?

Marathon modellen koster omkring 46kilo, og S-Works koster omkring 66kilo...hvad er det præcist man får for de ekstra 20.000kr ?

Lidt om mig selv, 43år, er 178cm vejer 87kg (vil under 82kg inden foråret) kan bedst lide de lange træningstur og køre løb som hotcup, 12 timers solo samt div marathons


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ønsker Epic eksperters hjælp ?
  • #1   15. dec 2013 smiley SWORKS klistermærket smiley smiley

  • #2   15. dec 2013 Stærkere og stivere ramme

  • #3   15. dec 2013 Med henhold til vægt vejer sworks ca. 9 kg smiley

  • #4   15. dec 2013 En maraton Epic vejer +/- 10 kg, så der er en del at vinde på vægten.

    Afhængig af di nuværende Jet9 kan der være lidt forskel i gear-udstyr, men på dæmper siden er der stor forskel, grundet Specializeds brain-system, som låser og åbner for dæmperen automatisk.

    Jeg går selv og venter på en Expert WC som er i bestilling, men der er laaaaang ventetid, trods bestilling i slutning af aug.

    i forhold til din beskrivelse af dig selv og dit behov, ville det være over-kill at investere i en s-works med mindre du har 20.000 som du ikke ved hvad du skal bruge til, så en Maraton eller en Expert er et godt valg,


  • #5   15. dec 2013 Hvorfor ikke købe en Jet 9 RDO? Jeg er helt med på, at man efterhånden dårligt kan vinde respekt på andet end en S-Works Epic i de danske skove smiley jeg er stor fan af Specialized, men jeg synes sgu de er aaalt for dyre og så mener jeg også, at der er andre fede cykler i verden end en Epic smiley

  • #6   15. dec 2013 Har selv bla. Specialized,men synes de er lidt opreklameret og der er mange som har problemer med bla. brain-systemet. Tror Niner,Giant,Cannondale er fuldt på højde.


  • #7   15. dec 2013 Du får:
    Lettere full carbon bagsvinger¨(marathon er "kun" med den øverste i carbon)
    Kashima på fox bagdæmper.
    Carnon krone og stilk på Sid forgaffel.
    Roval carbon controle sl imod marathon som har roval carbon controle.
    Vælger du en World cup kommer den med xx1 og kan IKKE bygges om til 2 klinger, strammere opsætning i affjedring for/bag, 95mm vandring og efter min mening kun aktuel som løbs cykel...
    Har selv en Epic marathon dog fra 2013 som jeg er super glad for, den vejer ca 10,7kg med pedaler og flaskeholder og ellers standart ud af kassen.
    Den bliver snart bygget om til 1x10 med den nye OneUp 42t kassette tandhjul og xx1 kranksæt, så skulle vægten gerne komme lidt tættere på de 10kg:-)


  • #8   15. dec 2013 Mht Brain og problemer med dette system, så er dette ikke rigtigt!
    Jeg skruer selv i specialized til hverdag og oplever ikke de store problemer med Brain.
    Jo de tidligere årgange havde nogle børne sygdomme men de er løst nu og virker rigtig godt!
    Tror måske stadig mange forveksler service på en brain bagdæmper, hvor man sender den brugte dæmper til spec og modtager en ny, som værende et problem!?


  • #9   15. dec 2013 Det er ikke service som er problemet,men brain-systemet som ikke er holdbart nok,ellers er det genialt.

  • #10   15. dec 2013 EN BAGSKIFTER HVOR DER IKKE KUN ER CARBON I DEN ØVERSTE DEL, MEN HELE BAGSKIFTEREN! KØB KØB KØB, det er vigtigt at ALLE kører specialized så dyrene kan vænne sig til os.

    Niner, Spearfish, Kingdom, Pivot, Intense og andre lignende mærker er kun for hippier! Masseproduktion er vejen frem!

    LAD VÆR MED AT KØBE NOGET Á LA DET HER:(link fjernet)

    ELLER DETTE HER:(link fjernet)

    PS: Din frempind skal self være i carbon og mindst 100mm lang og styret højest 600mm bredt, ellers kunne det jo gå ud over aerodynamikken smiley

    smiley


  • #11   16. dec 2013 En jet rdo er ikke billigere at bygge end en epic sworks med de samme dele. Tværtimod.. Og jo ved hvad jeg taler om.

    Hvis du kan li at stå op og træde a la ht så er en epic fint men hvis du mest er til at sidde og træde så er der mindre gyngestole i en jet rdo.

    Det jeg mener er at for at få en indstilling på epic'en så den suger alle bumper så gynger den en del. For at få indstillingen hvor den låser bagdæmperen helt så dr den hård/kontant når den er låst op.

    En jet rdo med en xx bagdæmper med remote og du har en fed cykel der skiller sig nere ud fra mængden smiley


Kommentér på:
Ønsker Epic eksperters hjælp ?

Annonce