{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Colnago vs. Trek
  • #1   14. okt 2013 Somregel Trek, og nu snakker ikke om hvad der er "bedst" men om de stumper og dele som kommer med rammen - det er typisk at du for bedre standart hjul,gruppe osv. på Trekken.

• #2   15. okt 2013 Hvis du er i tvivl om det skal du vælge Trek.

• #3   15. okt 2013 Flere bud?

• #4   15. okt 2013 For 25000kr, vil jeg vælge en brugt Colnago eller en ny Trek. Med mindre du har fået et godt bud, får man ikke ret meget for 25000 hos Colnago. En lækker ramme, med knap så lækker udstyr måske. Men må man spørge hvilke modeller du har kigget på?

• #5   15. okt 2013 Tænker lidt en Trek 5.2

Men man drømmer jo altid lidt om en Colnago hehe.

• #6   15. okt 2013 Jeg er lige gået fra Trek til Pinarello, så forstår dig udemærket godt.. Det skal jo være italiensk smiley

• #7   15. okt 2013 Det er det jeg mener, hvis dit hjerte banker for det "unikke" så er du ikke i tvivl om du skal have en Colnago eller lign, hvis det er delene og alle de fine tal rammen opnår i stivhed og lign ( ifølge dem selv ), så skal du vælge en Trek eller lign....

• #9   15. okt 2013 Selvom jeg godt ved at trek lave helt fine cykler, så er de i mit hovede et B mærke, noget man køber som hverdags cykel.

Jeg havde personligt klart valgt Colnago'en af selvsamme årsag, også selvom du måske går lidt ned på udstyr.

Chancen er så at du får en bedre ramme =)

• #10   15. okt 2013 Mange tak alle sammen - Der er noget at tænke over ??

• #11   15. okt 2013 Men det bare ik mig at brænde 25 af de lange af på en brugt ??

• kenni j
    kenni j Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 2
  • #13   15. okt 2013 Ja man for mere ved Trek ser det ud til,-

• #14   16. okt 2013 Skal du ha lidt med sjæl så skal du kigge på Sarto cycles fra Italien, de laver flere af de andre mærkers rammer til pro rytterne for de bliver også lavet på mål og ikke i en støbeform som hovedparten af mærkerne gør (engelsk sproget side, er lidt lettere at forstå for de fleste smiley ) (link fjernet)

OLMO er også en af de hæder kronede som bla lavede og laver til hold for andre mærker. http://www.olmo.it/eng/

• #15   16. okt 2013 Lyder meget lækkert Carsten, men den står kun mellem Trek og Colnago ??

• #16   16. okt 2013 Så skulle prøve en tur på begge mærker og få en fornemmelse hvilken der passer bedst til dine ønsker, begge mærker er jo ret lette at finde i butikkerne i dk smiley

Bamze du ved godt Specialized også har en hel serie cykler, som city bikes, hybrid cykler, børne cykler dame cykler osv same same... smiley

• #17   16. okt 2013 Jep det er jeg fint klar over.

Trek er ødelagt for mig fordi det i sin tid var det arveste lort man kunne købe, og fordi alle lokale cykel handlere oversvømmer markedet med billige trek cykler.

• #18   16. okt 2013 Prøv og tag fat i dem her, de handler kun med Italienske cykler.

http://vinje-cykler.dk

• #19   16. okt 2013 Trek laver uden tvivl nogle fine cykler, TdF er jo vundet utallige gange på en Trek smiley
    Nå det så er sagt ville jeg til enhver tid vælge en Colnago med Campagnolo grej - virker max og der er så dejlig få andre der har det.
    Har selv en Colnago CLX 2.0 med Campagnolo Chorus og Fulcrum hjul - italiensk fuldblod hele vejen igennem.

• #21   16. okt 2013 Colnago er super rammer ingen tvivl om det og de har det Italianske pedegri over sig, hellere et mindre mærke med sjæl og historie.

Men når folk har forskellige ønsker, kørestil, bygning og behov er det altid vigtigere at prøve det man kigger på og sammenligner og vælger ud fra hvad man selv føler end hvad andre mener uanset hvilket mærke det gælder.

Le Chiffre

Mest vindende mærke i Touren er Pinarello, Colnago ligger ikke så lang oppe i listen, de vandt kun de år hvor Mercks kørte på mærket i Molteni tiden (1971-1976) mærker som Peugeot og Gitane har vundet flere gange, det ændre dog ikke på at de er et af de har vundet Giroen flere gange og i forårs klassikerne der tog de godt for sig under Merxcks og efter også. smiley

Siden 1986 er det blevet til 11x Pinarello, 9x Trek, 1x Specialized, 1x Look, 1x BMC, 1x Cervelo, 1x Bianchi, 1x Lemond, 1x Carrera, 1x Bottecchia

Det jeg blot nævner er at det er noget vrøvl at Trek er et B mærke pga de har en serie alm hverdags cykler, at Bamze siger de er det arveste lort kan man diskutere, Trek er trods alt en selvstændig virksomhed som ikke ejes af et andet mærke, derimod er eks Specialized blevet nødt til at gå tiggergang hos et andet Taiwan firma for at overleve og det gør man ikke hvis man laver lort.

Jeg har intet imod Specialized og mine udsagn har intet at gøre med at jeg har en Trek i min profil alle mine andre cykler er af andet mærke (inc Specialized), det er kun imod det usaglige vrøvl der siges om at det er noget lort.

• #23   17. okt 2013 Le Chiffre

Hehe så tror jeg vi kan fjerne alle mærker igennem tiderne smiley

Helt enig det har du ikke sagt men det har en anden person i tråden, en som også er nævnt i svaret.

Helt enig, men sådan er det desværre med alle de store mærker idag, men heldigvis er der stadig mindre mærker hvor der er lige den sjæl man mangler og historien igennem tiderne, sjælen er så bare ikke det som gør at en bruger har større glæde af det ene eller det andet mærke smiley

• #24   17. okt 2013 Carsten, lige det du skriver til sidst er den store forskel på feks dig og mig, du syntes det er fedt at der er en Sram Red gruppe på med de sidste nye keramiske lejer osv, hvor jeg syntes det er fedt at køre på et gammelt anerkendt mærke fra støvlelandet ( velvidende at rammen er lavet i samme verdensdel som næsten alt andet ) Så hvis du drømmer om en Colnago. Pinarello, De Rosa, osv, så er det der giver dig den gode fornemmelse på landevejen......

• #25   17. okt 2013 Uha uha en dejlig samtale håber jeg kan nå at være med, italienske cykler er bare fede, men når det nu er sagt, vil jeg lige sige at man skal vælge hvad man selv føler for og ikke hvad andre føler og om det er stål alu eller Carbon er jo også en smags sag, jeg er selv stor Colnago fan og jeg har fra stål alu titanium til Carbon cykler du kan se nogle af mine cykler her inde, når men det jeg ville sige var at jeg kan kun sige at jeg aldrig vil købe en ny cykel igen jeg selv alle mine cykler og køber delene på nettet og gør man det på den måde kan man godt få en fed Colnago for 25000 ellers får du ikke meget Colnago for 25000 så køb en brugt cykel og byg den om som du vil have den så bliver du glad for den og om den så heder Colnago eller trek er jo op til dig. Mvh Benni

• #26   17. okt 2013 Carsten: Du vælger så også at tage mine ord og dreje dem til egen vinding.

så jeg prøver igen =)
    Som sagt, laver Trek helt fine cykler, deres topmodeller er som alle andre topmodeller.
    Tilbage i sin tid, da Trek ihvertfald for mit vedkommende 5-10 år siden, kom meget frem på markedet, der kunne du dårligt få reservedele til dem, fordi de brugte ukorrante skod dele.

dertil så ser man Trek cykler overalt, hele tiden og du får dem kastet i nakken hos den lokale cykel pusher. de tange jeg har haft fat i en Trek eks. Madone der har de til samme pris som andre "eksotiske" mærker vejer betydeligt mere og da de bruger ca. samme dele idag som alle andre top mærker, så er der kun rammen tilbage.

Tag det med et gran salt, for jeg har ikke rørt ved alle trek cykler, og er ikke interesserede i dem fordi de er overalt og ikke har noget som helst specielt over dem.

Cykling er 50% form og 80% mentalt =)

• #27   19. okt 2013 Joe

Prøv lige at læse hvad jeg skriver længere oppe og linker til...

Jeg er på ingen måde en som anbefaler eller er til hverken Sram eller Shimano på en racer noget jeg heller ikke nævner tvært imod, både Olmo og Sarto er firmaer som er ældre og har mere historie end andre Italianske mærker nævnt i tråden og de er ægte Italianske så Campagnolo er det som er monteret eller de i det mindste giver muligheden for at man kan få det... det ændre dog ikke på at det ikke nødvendigvis er den sjæl du og jeg ser i det som er det bedste for en rytter ude på vejen og om de har samme glæde af en Italiansk cykel og det er grunden til at de gode gamle mærker kæmper en krig mod overmagten for langt fra alle har nogen interesse i i det historiske men vælger det de har størst glæde af.

Vil da lige tilføje at jeg på min racer har record på og da man i sin tid kunne få mtb dele i Campagnolo havde jeg også det på, har faktisk brugt Campa siden 1971 på mine Schrøder 531 og 753 rammer og har aldrig brugt andet.

På mine mtb´r er der et minimum af enten Shimano eller Sram medmindre det var en del af en sponsor aftale.

Bamze...

Der er kun en som bruger ord som lort eller skod og det er ord som ikke kan tolkes som andet end det de siger, jeg vender dem ikke på nogen måde.

Nu har mærker som Trek, Cannondale og Specialized alle været mærker som har fyldt godt i butikkerne siden 90rne , Cannondale dog i en mindre mængde butikker da man som butik selv stod som importør den gang selv om vare blev solgt af en sælger og varer kom fra Holland lige som nu, de fik og får deres produkter (udstyr/tilbehør) fra de samme få fabrikker ude i østen bare med deres eget brand/navn trykket på men stadig helt alm std udstyr, hvis man ikke kan finde dele til dem den gang eller for fem ti år siden eller nu så har man et problem.

At man ser Trek over alt er ikke forkert, de er typisk i samme butikker som også har Specialized som man også ser over alt og som man også får kastet i hovedet.

At du kalder at en ramme vejer 200gr mere betydeligt mere ja så er det det men hvis du kigger tråde rundt om i verden og her med knækkede rammer så er det ikke dem men et andet mærke, det er en af grundene til at butikker er glade for at sælge dem og at folk der har dem ikke er blege for at anbefale dem til venner, nøjagtig som mange brugere her på siden nævner Specialized pga deres fordele.

At du feks ikke ser noget i et mærke gør det ikke korrekt at kalde det noget lort eller skod, folk er forskellige men at være usaglig gavner ingen, der er også folk som griner af dem som eks køber en Specialized en af grundene de bruger er at intet mærke bruger så mange penge på markedsføring som dem og kun en til at betale regningen (kunden) andre bruger grunden at der er rigtig mange som ikke har kunne bruge cykler fordi deres dæmpere skulle en tur til fabrik for at blive om-byttet til en renoveret så er nok mere had kærlighed til de forskellige mærker frem for åbensyn.

Mærker bliver kun store fordi deres kunder er tilfredse og genkøber, havde det været modsat så kom døden relativ hurtigt eller man bliver købt op og bliver brugt som afskrivning.

• #28   19. okt 2013 Jamen så har vi da fået det på plads.. smiley

• #30   19. okt 2013 Nej nej, den der skriver mest tekst vinder !!!

Følbot...

Køb det DU ønsker dig, det er det eneste du bliver glad for.

• #31   19. okt 2013 Le Chiffre

Olmo og Sarto er begge ældre firmaer end eks Colnago og begge har kørt som det firma som har lavet topmodellerne for de lidt større firmaer og sat deres mærker på, det er helt normalt i cykelbranchen og har været det i uhyggelig mange år det er det jeg mener med historie men som kendte mærker er det helt klart Colnago, Pinarello som sidder på den Italienske trone. smiley

Joe

En stor del af teksten havde ikke været der hvis du havde læst mit første svar med link i, så havde du ikke gjort mig til Sram eller Shimano mand der ikke var til cykler med sjæl og historie noget vi begge lægger vægt i. smiley

Hellere en langt svar med korrekte oplysninger end et kort der er ukorrekt og vi er jo alle enige om at prøv begge mærker og vælg den han bedst kan lide at sidde på. smiley

• #32   3. nov 2013 Hvis du vil køre med stil er det en colnago
    Hvis du vil have noget der ligner alle de andres skal du vælge trek

• #33   3. nov 2013 De rosa er også et godt bud

Kommentér på:
Colnago vs. Trek

Annonce