{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.424 visninger | Oprettet:

Tobias T
Tobias T
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Køb af fixie {{forumTopicSubject}}

Hej. Står i den situation at jeg har desperat brug for en ny cykel, og har så fået øje på de her fixie cykler som jeg er helt vilde med. Har dog absolut ingen forstand på fixies eller generelt bare cykler, så det at bygge en selv helt fra bunden er udelukket. Jeg har hverken tiden eller evnerne til det. Har søgt en del på nettet for at finde en jeg godt kunne lide og faldt så på et tidspunkt over den her annonce på dba.
http://www.dba.dk/hjul-fixie-projekt-spritn/id-1000828733/
Det er kun Stel, hjul og saddel så det jeg ville høre jeg om er:
1: Er det bare at købe et styr og nogle pedaler og skrue det på og så er det det, eller er det mere advanceret?
2: Hvis i har en fixie i gerne vil af med, eller har et forslag til en fed en man kan købe et sted er i MEGET velkomne til at smide et link.
Mvh. Tobias

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af fixie
  • #1   9. sep 2013 Tror vidst nok Rold Skov Cykel Shop har en fed fixie til ikke særlig meget da den har stået dernede i et godt stykke tid. Prøv at skrive til ham på butikkens facebook-side og spørg efter billeder samt pris. smiley

• #2   9. sep 2013 Simon B
    - den har jeg også godt set den har stået der rigtig længe! smiley

men ellers hvis du giver dig lidt tid til at søge på nettet så er der mange der handler med fixies
    alt handler jo om hvad du vil have på den, men umiddelbart for at gøre den køre klar skal der jo dæk,slanger,styr,pedaler og kæde så er den klar men synes nu alligevel 3900 kr for den er dyrt!

når du kan finde en køre klar til mindre penge http://www.dba.dk/soeg/?soeg=fixie&fra=privat&vis=galleri du kan altid skifte fælge og farve på stellet

• #3   9. sep 2013 Aargh, det er så nemt som noget overhovedet kan være.
    Det eneste du skal gøre er at købe et komplet baghjul med fast eller flipflop nav, samt slager, dækbånd og dæk. Og lige finde ud af hvilket størrelse tandhjul.
    Inde på www.cykelid.dk kan du finde det hele. Har selv bestilt en bunke fra til at samle min egen, og der er gearings guides mm.

Der er jo heller ingen som siger den skal skrælles. Du ku køre fast med bremser..

• #4   9. sep 2013 Ellers køb et eller andet billigt cykel brugt, og hjul osv som i tråden over.
    Så kan du hurtigt få en 'ny' cykel for 2000 plus minus. Og kvaliteten er sq nok den samme som de der billige fixies der blir solgt.

• #6   9. sep 2013 Cykelbanditten Århus

• #8   9. sep 2013 Martin C: Det er jo en trick-fixie, så den ville formentlig ikke være særlig behagelig at trille rundt i byen på.

• #9   10. sep 2013 Martin C
    den har alt for store dæk på og alt for lille gearing til at være en hurtig fixie smiley
    og det er hurtig vi kan lide!!

• #10   10. sep 2013 Martin: Er du sikker på at du ikke har læst det sidste i beskrivelsen om singlespeed cykler generelt, for hvad jeg kan forstå er den nu lavet til freestyle kørsel. Tror også hurtigt man ender op med at pedalerne fiser rundt med fuld fart når forreste tandhjul er på sølle 14 tænder og det bagerste på 10.

Og ja, han skal selvfølgelig selv have lov til at vælge, men han spørger jo efter råd til valg af fixie, så det er jo ikke helt åndssvagt når vi kommer med input omkring de cykler, der bliver præsenteret herinde. smiley

• #11   10. sep 2013 Hvad er der nu galt med cykelbanditten. De har da gode cykler, og fed service

• #12   10. sep 2013 Martin C
    - hvad pumper du dig lige op for ? vi behøver jo ikke at være alle vi kan jo være nogle af os der cykler? smiley
    - og til det du skriver med Aalborg og Århus jeg cykler selv på min i Aalborg og Århus, jeg vil nu sige den gearing er en tand for lille der er mange lange strækninger i Aalborg med cykelstier, så medmindre du ville træde i pedalerne som en sindssyg må du da være tosset, for at komme frem med en okay jævn hastighed smiley
    self. kan den da tag nogle flere tæsk hvad ang. kanter osv. men den er jo ikke den ideelle fixie til by no matter what med de dæk
    og efter hvad jeg kan se under din profil er du ikke selv ejer af en fixie smiley

- men lad os nu bare stoppe den her så vi ikke bomber hans indlæg med unødvendige kommentarer smiley

• #13   10. sep 2013 Martin C
    du må da meget gerne undskylde, men så er det heller ikke værre vel smiley
    - sjovt ja men sandt ja, det er meget lettere at tage cyklen med i bilen og så holde et sted og så cykle ind til byen og bruge den som transport i stedet for at skulle bruge tid på at finde en central parkeringsplads kig min fixie der kan du se billeder fra Århus hvis man altså er en kender, bor selv tæt på Aalborg hvor jeg også medbringer cyklen da det er så meget lettere og hurtigere at komme rundt på.

- så min konklusion er blot "vi" snydt JEG (haha) ville have valgt en fixie uden de store offroad-dæk uanset brug, jeg kaster rundt med min og tager hop, plus den er let at komme op i en jævn hastighed og samtidig er den ikke slem i krydsene og den holder fint til det.
    Men self. det er jo hans valg jeg er i hvert fald fuldt ud tilfreds med min fixies gearing mm. smiley

• #14   10. sep 2013 Drop det nu bare haha! smiley
    - du er en meget ihærdig mand må jeg giv dig men det er da for plat at blive ved ??? smiley

• Tobias T
    Tobias T Tilmeldt:
    sep 2013

#15   10. sep 2013 Tak for alle svarene, har ikke helt besluttet mig endnu, men det har da hjulpet en del
    Vil prøve at kontakte Rold Skov Cykel Shop

Husk nu det gode humør!!

• Tobias T
    Tobias T Tilmeldt:
    sep 2013

#16   10. sep 2013 Fixien fra Rold Skov Cykel Shop er allerede solgt, så den mulighed er i hvertfald udelukket

• #17   10. sep 2013 Martin, vil ikke være en lyseslukker, eller 'medløber', men den gearing der sidder på den vil være total ubrugelig på vejen, og generelt alt som ikke er trick kørsel. Den er designet til tricks netop fordi der skal nada til at få pedalerne igang, kontra min egen fix f.eks.
    Hvem gider dog trille rundt i byen med max 10km/t, før man begynder at ligne en tåbe. Alene bare med en 46/19 er topfarten ca 22 før pedalerne flyver rundt, og denne er pænt meget mindre, så læg selv resten sammen smiley

• #18   10. sep 2013 Og som Peter nævner, så er de fleste fixie kører glade for fart.
    Min egen 53/19 har en topfart på de 50 inden pedalerne flyver. Tog en endomondo hjem fra en plads jeg gik på. 13,5km/29,15min/28,4 snit/ 46,9 topfart.

Men til TS, så bare køb et komplet baghjul, så er du kørende.

• #19   10. sep 2013 Martin C
    - umiddelbart har han jo ikke noget behov, det eneste han vil have er en fixie og det er en som han har set i gadebilledet og jeg tvivler på det er sådan en du linker til, hvor imod han selv linker til en bestemt slags fixie ! smiley
    - og som du skriver en cafecykel det er jo noget helt andet vi er ovre i lige pludselig, han søger en fixie!

smiley kunne ikke lade vær med at komme igen den popper jo op hver gang!

profilbillede
  • Tobias T
    Tobias T Tilmeldt:
    sep 2013

#20   10. sep 2013 Den skal bare bruges til almindelig bykørsel til og fra skole osv. smiley

Kommentér på:
Køb af fixie

Annonce