Køb af fixie {{forumTopicSubject}}
Hej. Står i den situation at jeg har desperat brug for en ny cykel, og har så fået øje på de her fixie cykler som jeg er helt vilde med. Har dog absolut ingen forstand på fixies eller generelt bare cykler, så det at bygge en selv helt fra bunden er udelukket. Jeg har hverken tiden eller evnerne til det. Har søgt en del på nettet for at finde en jeg godt kunne lide og faldt så på et tidspunkt over den her annonce på dba.
http://www.dba.dk/hjul-fixie-projekt-spritn/id-1000828733/
Det er kun Stel, hjul og saddel så det jeg ville høre jeg om er:
1: Er det bare at købe et styr og nogle pedaler og skrue det på og så er det det, eller er det mere advanceret?
2: Hvis i har en fixie i gerne vil af med, eller har et forslag til en fed en man kan købe et sted er i MEGET velkomne til at smide et link.
Mvh. Tobias
dec 2012
Følger: 29 Følgere: 34 Cykler: 10 Emner: 4 Svar: 807
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 138 Cykler: 11 Emner: 58 Svar: 504
- den har jeg også godt set den har stået der rigtig længe!
men ellers hvis du giver dig lidt tid til at søge på nettet så er der mange der handler med fixies
alt handler jo om hvad du vil have på den, men umiddelbart for at gøre den køre klar skal der jo dæk,slanger,styr,pedaler og kæde så er den klar men synes nu alligevel 3900 kr for den er dyrt!
når du kan finde en køre klar til mindre penge http://www.dba.dk/soeg/?soeg=fixie&fra=privat&vis=galleri du kan altid skifte fælge og farve på stellet
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 6 Cykler: 9 Emner: 13 Svar: 459
Det eneste du skal gøre er at købe et komplet baghjul med fast eller flipflop nav, samt slager, dækbånd og dæk. Og lige finde ud af hvilket størrelse tandhjul.
Inde på www.cykelid.dk kan du finde det hele. Har selv bestilt en bunke fra til at samle min egen, og der er gearings guides mm.
Der er jo heller ingen som siger den skal skrælles. Du ku køre fast med bremser..
apr 2008
Så kan du hurtigt få en 'ny' cykel for 2000 plus minus. Og kvaliteten er sq nok den samme som de der billige fixies der blir solgt.
apr 2012
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 2 Emner: 2 Svar: 2
dec 2012
apr 2012
den har alt for store dæk på og alt for lille gearing til at være en hurtig fixie
og det er hurtig vi kan lide!!
dec 2012
Og ja, han skal selvfølgelig selv have lov til at vælge, men han spørger jo efter råd til valg af fixie, så det er jo ikke helt åndssvagt når vi kommer med input omkring de cykler, der bliver præsenteret herinde.
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 2 Emner: 2 Svar: 2
apr 2012
- hvad pumper du dig lige op for ? vi behøver jo ikke at være alle vi kan jo være nogle af os der cykler?
- og til det du skriver med Aalborg og Århus jeg cykler selv på min i Aalborg og Århus, jeg vil nu sige den gearing er en tand for lille der er mange lange strækninger i Aalborg med cykelstier, så medmindre du ville træde i pedalerne som en sindssyg må du da være tosset, for at komme frem med en okay jævn hastighed
self. kan den da tag nogle flere tæsk hvad ang. kanter osv. men den er jo ikke den ideelle fixie til by no matter what med de dæk
og efter hvad jeg kan se under din profil er du ikke selv ejer af en fixie
- men lad os nu bare stoppe den her så vi ikke bomber hans indlæg med unødvendige kommentarer
apr 2012
du må da meget gerne undskylde, men så er det heller ikke værre vel
- sjovt ja men sandt ja, det er meget lettere at tage cyklen med i bilen og så holde et sted og så cykle ind til byen og bruge den som transport i stedet for at skulle bruge tid på at finde en central parkeringsplads kig min fixie der kan du se billeder fra Århus hvis man altså er en kender, bor selv tæt på Aalborg hvor jeg også medbringer cyklen da det er så meget lettere og hurtigere at komme rundt på.
- så min konklusion er blot "vi" snydt JEG (haha) ville have valgt en fixie uden de store offroad-dæk uanset brug, jeg kaster rundt med min og tager hop, plus den er let at komme op i en jævn hastighed og samtidig er den ikke slem i krydsene og den holder fint til det.
Men self. det er jo hans valg jeg er i hvert fald fuldt ud tilfreds med min fixies gearing mm.
apr 2012
- du er en meget ihærdig mand må jeg giv dig men det er da for plat at blive ved ???
sep 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Vil prøve at kontakte Rold Skov Cykel Shop
Husk nu det gode humør!!
sep 2013
apr 2008
Hvem gider dog trille rundt i byen med max 10km/t, før man begynder at ligne en tåbe. Alene bare med en 46/19 er topfarten ca 22 før pedalerne flyver rundt, og denne er pænt meget mindre, så læg selv resten sammen
apr 2008
Min egen 53/19 har en topfart på de 50 inden pedalerne flyver. Tog en endomondo hjem fra en plads jeg gik på. 13,5km/29,15min/28,4 snit/ 46,9 topfart.
Men til TS, så bare køb et komplet baghjul, så er du kørende.
apr 2012
- umiddelbart har han jo ikke noget behov, det eneste han vil have er en fixie og det er en som han har set i gadebilledet og jeg tvivler på det er sådan en du linker til, hvor imod han selv linker til en bestemt slags fixie !
- og som du skriver en cafecykel det er jo noget helt andet vi er ovre i lige pludselig, han søger en fixie!
kunne ikke lade vær med at komme igen den popper jo op hver gang!
sep 2013
Køb af fixie