{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.661 visninger | Oprettet:

Hvad skal den koste? (Epic 29") {{forumTopicSubject}}

Skal have solgt min Epic til en ok pris. Men hvad er den værd?

Den har kostet 39000 kr fra ny, jeg har kvittering. Derudover der er monteret XX1 krank til 1600 kr og Formula R1 Racing bremser til ca 3000 kr.
Det er ca 43.600 kr.

Den er passet og plejet, ingen store eller voldsomme ridser. Den er selvfølgelig blevet brugt i skoven, og har små brugsspor, som er svære at undgå.

Service er overholdt, og bagdæmperen er næsten ny, da den blev ombyttet pga fejl på den første.

Er 25.000 kr helt ved siden af??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal den koste? (Epic 29")
  • #1   25. aug 2013 Den kan ses under min profil..

• #2   25. aug 2013 Nej det er en ganske fin pris synes jeg.

• #3   25. aug 2013 Syntes også selv det er en ok pris. Så en der havde en næste mangen til tilsalg, og den var hurtigt væk..;-)

• #4   25. aug 2013 Jeg har lige solgt min til 25k uden noget ekstraudstyr, så mindre skal du ikke sælge den til;)

• #5   26. aug 2013 Havde jeg pengene havde jeg købt den smiley det er jo et rigtig rigtig godt køb!

• #6   26. aug 2013 Jeg synes også prisen på 25000 er en ok pris måske med et par 1000 i afslag for at lukke en handel.

Jeg har selv lige solgt en stumpjumper marathon lige så ung som din men brugt noget mindre. Den kostede fra ny 38.000 incl carbonsaddelpind.

Jeg solgte den på 5 dage, uden pedaler til 21.500 kr. Et par 1000 under hvad jeg regnede med, men åbenbart det der skulle til for et hurtigt salg.

• #7   26. aug 2013 Når man køber af en privatperson, så mister man åbenbart både den to årrige garanti/beskyttigelse ifølge købeloven og man mister specializeds livstidsgaranti på rammen. At man fra dag et igen garanti har på rammen kan blive dyrt. De øvrige dele på cyklen kan man dog godt skifte uden at skulle flytte fra hus og hjem.

På basis heraf ville jeg personligt aldrig selv købe en brugt cykel i denne prisklasser. Derfor mister en brugt cykel meget værdi selvom den er næsten ny og ubrugt....ikke alle købere er opmærksomme herpå, så man kan jo være heldig og finde en sådan køber....

• #8   26. aug 2013 Ja det er muligt. Men så er man jo mand nok til at hjælpe Køber hvis der skulle opstå noget. Nu sælger jeg hvert år min mtb til omkring de 40.000 og har ingen problemer med at få det solgt.

• #9   26. aug 2013 Skulle der blive noget med rammen, skal jeg da nok være mellemmand. Specialized ved da ikke jeg sælger den.

• #10   26. aug 2013 Jeg ville også hjælpe køber, men nu ved cykelhandleren, at den er solgt så jeg kan jo ikke garantere, at køber kan få hjælp. Uanset hvad, så har køber ingen rettigheder....,men de sparer jo også mange penge....

• #11   26. aug 2013 Jamen min forhandler er sgu ikk så pivet, og vil bare have nogle cykler ud at køre og yder man god service sælger han jo flere på sigt da det rygtes.

• #12   26. aug 2013 Muro....er du 100% sikker.....eller kan du bare ikke tro det kan være rigtigt.....

• #13   26. aug 2013 Særlige forbrugerbeskyttende regler (to års garanti) gælder ikke ved handel mellem to private når man fx handler biler og cykler. Købeloven gælder selvfølgelig, men siger ikke meget andet end at man køber som beset og reelt ingen rettigheder har.

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/?SC_itemid=56ac31cf-f4ab-4add-a2d4-ac1f92562bee

• #14   27. aug 2013 Den alm. reklamationslov gælder naturligvis, men en producent kan sagtens afskrive sig en udvidet garanti ved videresalg, det er meget normal praksis...

• #15   27. aug 2013 Nej Magnus, den alm reklamationslov gælder netop ikke, hvis du køber en cykel af en privat. Jeg troede sku heller ikke på det, da min lokale cykelforhandler sagde det, men nu har jeg undersøgt det og det er desværre rigtigt....

• #16   27. aug 2013 "Hvis du af en privatperson køber en brugt vare, der er under to år gammel, er der stadig reklamationsret på den, hvis den oprindeligt er solgt af en erhvervsdrivende i Danmark til en forbruger"
    (link fjernet)
    bum smiley

• #17   27. aug 2013 Jamen, det tyder jo på at du har ret, at reklamationsretten følger varen....det er da også det mest retfærdige, men sku da heller ikke nemt, at finde ud af når en erfaren cykelhandler, hvor jeg er stor-kunde fortæller noget andet.....

Det skal jeg huske og sige til dem næste gang.....

Jeg vil dog undersøge det lidt dybere, fordi den hjemmeside du linker til er det første sted jeg læser det, men jeg alle andre steder læser noget andet. Om der måske kan være forskel på køb af brugt cykel, bil og en brødrister kan måske være....

Jeg har netop købt en effektforstærker til 18.000 kr, og har var der stadig et halvt år tilbage af to års garantiperioden.....så ikke helt ubetydeligt om er korrekt eller ej....

• #18   27. aug 2013 Jeg fandt også mange udokumenterede ideer på min hurtige søgning, men vil dog mene at forbrugerstyrelsen er det nærmeste man kommer en valid kilde i denne sammenhæng smiley

• #19   27. aug 2013 Rart at blive klogere........den to årlige reklamationsret følger produktet......man skal altid huske at få den originale kvittering......

Kommentér på:
Hvad skal den koste? (Epic 29")

Annonce