{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
648 visninger | Oprettet:

thomas w
thomas w
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 81

Børn på racer. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har min søn med på landevejen 1-2 gange om ugen.
Han er 13 og har kørt en del MTB i vinter.
denne uge runder han 125 km.
men hvad kan de holde til i den alder, han er i rigtig god kondi spiller fodbold håndbold osv.
Jeg vil ikke påføre han skader eller overanstrengelser.
vi ligger på gennemsnitshastighed mellem 26 og 29 længde 50 km.
Hvad mener i om det eller nogen der har erfaringer hermed, er det ok, kan man uden problemer øge distancen?
Vi har haft pulsmåler på ham, han ligger rimeligt stabilt på 70-85 %
på hele turen.

Mvh Thomas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børn på racer.
  • #1   2. aug 2013 Snak med nogen der træner børn i stedet for at spørge her smiley

• #2   2. aug 2013 Jeg fik min første racer som 14-årig, og jeg brugte den til at cykle frem og tilbage mellem mit hjem og mine bedsteforældre, hvilket i alt var en tur på ca. 60 km. Jeg har ingen anelse om hvor hurtigt jeg er kørt, men jeg mener ikke umiddelbart at være blevet skadet af det. smiley

• #3   2. aug 2013 Umiddelbart skulle der ikke være noget i vejen for at træne på det niveau. Sørg for, at han får det rigtige at spise, og nok af det. Sådan en 13-årig knægt kan virkelig forbrænde noget mad!
    Hold ellers øje med begyndende overbelastningskader, de er ofte set hos drenge i den alder, hvor deres krop vokser nærmest eksplosivt.
    Ellers så bare mind ham på, at i altid kan sætte tempoet ned, eller skippe en træningstur, så han ikke føler sig presset ud i det.

• thomas w
    thomas w Tilmeldt:
    jul 2011

#4   2. aug 2013 Hej Christian L
    Tak for svaret
    Vi har en fast aftale at han lige så snart han bliver "for " presset siger til så sætter vi farten ned, det funker.
    Det med maden du har ret hold.k hvor de spiser i den alder.
    jeg synes det største problem er at få ham til at drikke han drikker kun 250 ml på 1,5 time cykling men drikker en del når vi kommer hjem.

Mvh Thomas

• #5   2. aug 2013 Jaeh, der skal virkelig nogle kcal til i den alder!

Jeg har også selv problemer med at indtage nok væske, og har altid haft det. Min løsning er, at drikke nogle drikke som kan stabilisere sukker- og saltbalancerne. På den måde, kan kroppen optage væsken mere effektivt. Jeg drikker ofte Powerade, som fungerer ret godt for mig. Men der findes også produkter som High5 og Maxims Hypertonic Sports Drink, som er pulver der skal blandes op i vand. De har ikke en alt for kraftig smag, og er uden kulsyre, så de er rimeligt nemme af få til at glide ned, selvom man ikke er tørstig.
    Tving ham evt. til at drikke nogle af disse produkter INDEN i stævner ud, så han er hydreret når i starter. Derudover er det igen vigtigt at kosten er i orden. Hvis den er, kan hans krop optage væsken mest effektivt.

• #6   2. aug 2013 http://m.feltet.dk/nyheder/boganmeldelse_cykelsport_-_aldersrelateret_traening_10-18_aar/

Ellers ville den her bog sikkert være god smiley

• thomas w
    thomas w Tilmeldt:
    jul 2011

#7   2. aug 2013 mange tak Nikolaj N jeg prøver om et biblo skulle kunne skaffe den, den lyder god.

Kommentér på:
Børn på racer.

Annonce