648 visninger
|
Oprettet:
Børn på racer. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har min søn med på landevejen 1-2 gange om ugen.
Han er 13 og har kørt en del MTB i vinter.
denne uge runder han 125 km.
men hvad kan de holde til i den alder, han er i rigtig god kondi spiller fodbold håndbold osv.
Jeg vil ikke påføre han skader eller overanstrengelser.
vi ligger på gennemsnitshastighed mellem 26 og 29 længde 50 km.
Hvad mener i om det eller nogen der har erfaringer hermed, er det ok, kan man uden problemer øge distancen?
Vi har haft pulsmåler på ham, han ligger rimeligt stabilt på 70-85 %
på hele turen.
Mvh Thomas
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
dec 2012
Følger: 29 Følgere: 34 Cykler: 10 Emner: 4 Svar: 807
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Cykler: 2 Emner: 53 Svar: 199
Hold ellers øje med begyndende overbelastningskader, de er ofte set hos drenge i den alder, hvor deres krop vokser nærmest eksplosivt.
Ellers så bare mind ham på, at i altid kan sætte tempoet ned, eller skippe en træningstur, så han ikke føler sig presset ud i det.
jul 2011
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 81
Tak for svaret
Vi har en fast aftale at han lige så snart han bliver "for " presset siger til så sætter vi farten ned, det funker.
Det med maden du har ret hold.k hvor de spiser i den alder.
jeg synes det største problem er at få ham til at drikke han drikker kun 250 ml på 1,5 time cykling men drikker en del når vi kommer hjem.
Mvh Thomas
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Cykler: 2 Emner: 53 Svar: 199
Jeg har også selv problemer med at indtage nok væske, og har altid haft det. Min løsning er, at drikke nogle drikke som kan stabilisere sukker- og saltbalancerne. På den måde, kan kroppen optage væsken mere effektivt. Jeg drikker ofte Powerade, som fungerer ret godt for mig. Men der findes også produkter som High5 og Maxims Hypertonic Sports Drink, som er pulver der skal blandes op i vand. De har ikke en alt for kraftig smag, og er uden kulsyre, så de er rimeligt nemme af få til at glide ned, selvom man ikke er tørstig.
Tving ham evt. til at drikke nogle af disse produkter INDEN i stævner ud, så han er hydreret når i starter. Derudover er det igen vigtigt at kosten er i orden. Hvis den er, kan hans krop optage væsken mest effektivt.
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Cykler: 3 Emner: 11 Svar: 66
Ellers ville den her bog sikkert være god
jul 2011
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 81
Børn på racer.