Carbon mtb til nybegynder.. Overkill?? {{forumTopicSubject}}
Hej.. Nu havde jeg endelig fundet lidt penge til at købe ny cykel for. Og besluttet mig for at prøve denne cykel, og købe den hvis den lige var mig..
(link fjernet)
Men så fandt jeg denne her sat en del ned.
(link fjernet)
Forskellen på de to er 4200,- som selvfølgelig er en del. Men er den de ekstra penge værd? Gear og bremser er vel bedre, men hvordan med stellet, kan det holde?
Jeg er 180 høj og vejer 115 kg, og er totalt nybegynder i skoven. Til at starte med bliver det nok også kun primært til ture på vej og skovveje. Indtil jeg får lidt kondi og føling med cyklen.
Ps. Min gamle cykel var også en Scott (Scale 80) og den var jeg godt tilfreds med indtil den blev stjålet.
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 2 Emner: 13 Svar: 154
mar 2006
Følger: 3 Følgere: 7 Cykler: 3 Emner: 21 Svar: 56
Det er en super fed cykel at køre på. Noget helt andet end min gamle Ghost SE5000.
Jeg var meget i tvivl om det var det værd at bruge så mange penge på en MTB. MEN efter købet har jeg ikke fortrudt et sekund. Den er bare så meget sjovere at køre på.
Og efter at have kørt med 2x10 skal jeg ikke tilbage til at have 3 klinger.
jun 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
Cuben var den cykelhandleren mente jeg fik mest value for the money, til mit forbrug.
Men er da intet ligger 100% fast endnu, og det er mange penge at smide. Er jeg da åben for andre forslag. Er bare ikke så meget til brugt, eller køb over nettet.
okt 2012
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 5 Svar: 37
jun 2010
okt 2012
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 9 Cykler: 1 Emner: 27 Svar: 335
1: Du ved jo ikke om du bliver rigtig bidt af det.
2: Hvis du bliver bidt af det kan du nemt køre på Cube modellen de næste 5 år.
Kan godt se at det er en fed Scott, men ser også mange som går ud og køber en dyr cykel og så står den bare og står...
På motion plan har du efter min mening cykel nok i Cuben.
jun 2010
Syntes bare det var så godt et tilbud, at man næsten ikke kunne sige nej
Men kan godt se at det er smartere at kigge på behov, og det vil være det ekstra udstyr som vil blive skæret væk for at få råd til den anden.
Så jeg må nok ind og prøve en tur på Cuben, og håbe at det bliver er en WAU oplevelse.
Nogen forslag til gode cykelbukser? Helst ikke alt for stramtsiddende.
okt 2012
jun 2010
Nu så jeg så lige den her.. http://www.scott-sports.com/global/en/products/227714006/bike-scale-950-s/
Den er sat ned i pris til lige under Cuben....
Hvordan er den så i forhold til Cube?
Skal vist bare gå ned i butikken og tage en, ellers får jeg vist aldrig besluttet mig
mar 2006
Følger: 3 Følgere: 7 Cykler: 3 Emner: 21 Svar: 56
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 327
http://www.perpcykler.dk/Cykler/Scott/Scott+MTB+2012/2012+Scott+Scale+30.html
Har ikke lige fået kigget på dem du selv har fundet,
jun 2010
Må ind og kigge, og ikke mindst prøve et par stykker..
Hælder mest til 29" da den kommer til at køre en del udenfor tekniske spor.
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 6 Cykler: 9 Emner: 13 Svar: 459
Ligemeget hvilken du tar, så vil du få en fed cykel, og noget som med lidt pleje altid vil køre ligefedt og holde mange år. Så overkill, nej, ligemeget om du blir hub på mtb eller ej
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 4 Svar: 62
http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a86728/zr-race-29er-6-1-sl.html?mfid=52
Til lidt over 8k
jun 2010
Men jeg er gået fra den igen. Og "nøjes" med en 8-10.000 kr cykel. Har det også lidt bedre med alustel, hvor man bedre kan se hvis der er skader.
Og igen så behøver jeg ikke at spare så meget på sko, tøj og div. udstyr
En tur til Skotland lyder ellers meget lokkende Men først når kondien holder til lidt mere end en tur over på den anden side af vejen
Hans H- Også en flot cykel, men da jeg er totalt på herrens mark med at skrue i gear osv. Vil jeg hellere betale lidt ekstra,og så have et værksted hvor de lige kan justere det der skal
jun 2010
Den her superseje cykel med rustfrie elementer ?? kan også fåes til under halv pris http://mydeal.dk/kampagner/detalje/37906
#Ole Er der ikke en masse energispild og "bobben" med en fully, medmindre man går godt op i pris?
Carbon mtb til nybegynder.. Overkill??