{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brede på styr MTB
  • #1   22. jun 2013 Jeg kører med et PROCRAFT PRC RHB1 Flat Bar på 600 mm

• #2   22. jun 2013 Alt under 68cm er damestyr.

Har et 68cm på min epic (skal have et 720cm på) og et 72cm på min stumpjumper(skal have et 74cm på)

• #3   22. jun 2013 Køre med 740 mm

• #4   22. jun 2013 Er det buet eller flat ?

• #5   22. jun 2013 Jeg mener ikke man kan generalisere i forhold til brede på et styr.
    Der er utroligt mange faktore der er i spil.
    Hvor lang er din frempind
    26-27½ eller 29"
    Hvor høj er du
    Hvilket terræn køre du i
    Hvad sidder du bedst med

• #6   22. jun 2013 Jeg kører 760mm flat pt - men skal have det kortet ned til 740, da der stadig er lige til den brede side.

• #7   22. jun 2013 Det afhænger vel også af om det er en 26'er eller 29'er.

• #8   22. jun 2013 Jeg har en Scalpel i str. Medium med 27,5" hjul - 680mm med 15mm rise. 90mm -15 graders frempind. Virker fint for mig.

• #9   22. jun 2013 Mit er 785 på alle mine cykler

• #10   22. jun 2013 Jeg går bare med ideen at jeg vil opnå bedre kontrol ved at få et lidt bredere styr.

• #11   22. jun 2013 Iøvrigt. Hvorfor findes der både flade og buet styr? Er det udelukket en smagssag ?

• #12   23. jun 2013 Det er ikke bare en smagssag. Det ændrer din siddestilling og vægtfordeling på cyklen - så hvis du kører flat nu, og synes det er fint - bortset fra bredden.. Så hold dig til flat. Husk en kortere frempind med et bredere styr smiley

• #13   23. jun 2013 Altså jeg kører med 810 med 15 mm rise
    og elsker det! smiley

• #14   23. jun 2013 Strybrede vælges ud fra hvad man køre, cykel type, bygning.

Køre du XC så er det vigtigt at have et styr hvor du kan få maksimal effekt når du køre op men samtidig kontrol nok i de tekniske områder, world cup ryttere og race ryttere køre typisk med et styr på mellem 600 og 650mm.

Køre man freeride / all mountain ser man typisk ryttere har et styr på 670-720mm

Downhill er brede typisk samme 720mm og op.

Er man en spinkel rytter har man ikke fordel i at køre med et styr der er super bredt, af den enkle grund man har mindre kontrol over sine arme hvis de er spredt meget udoved breden på dine skuldre, samme gælder hvis du skal klatre og få maks effekt fra ryg og arme ned i stel og styr.

Cyklens stel design har også en betydning, er det eks en ramme til længere vandring og langt overrør så er det monteret op med meget kort frempind, der har et styr med en god brede en stor fordel (bedre udveksling og kontrol, samme rammer er lavet til at køre mest ned af).

Er det en XC cykel 29" så er de normalt også med relativ kort frempind men også dårligere reaktion ved styring, der kommer er bredere styr til gavn ( typisk 650mm-700mm).

Er det en XC race cykel med 26" hjul så er frempind i reglen mellem 100 og 120mm og der bruger man styr mellem 600 og 670mm pga hjulets bedre reaktion når der drejes.

Der er folk som har det bedst med smallere eller bredere styr og det er jo et valg man tager, man får dog mest ud af at vælge et styr der passer til en skulderbrede og køre stil og formål med det man har med kørsel, race, freeride, downhill, leg eller bare se smart ud, der er plads til det hele og af samme grund man kan får styr i alverdens breder smiley

• #15   23. jun 2013 Jeg har lige sat et 740mm og 20mm rise Renthal Fatbar lite på min Cotic.
    Super lækkert styr i øvrigt smiley

Men vælg dit styr brede alt efter din kørestil og hvad du finder behageligt. Jeg står meget op og kan derfor godt lide at styret er ret bredt. Det gir' en bedre stabilitet føler jeg.

• mikkel t
    mikkel t Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Svar: 2
    #17   28. jun 2013 Prøv at få en kammerat til at kaste et kosteskaft 20 gange til dig. Noter hver gang afstanden. Det ligger forbløffende tæt til sidst. Et for bredt styr er heller ikke skide gennemført i en tæt skov.

Kommentér på:
Brede på styr MTB

Annonce