2.150 visninger
|
Oprettet:
Mtb shorts {{forumTopicSubject}}
Hej CG.
Hvilken slags cykelshorts bruger i til mtb, Baggy eller alm. Cykelshorts??
Hvad vil i anbefale? Og hvorfor??
Jeg kører selv med alm. Cykelshorts, men tænkte på hvad der er af fordele/ulemper ved Baggy shorts??
På forhånd tak.
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 2 Emner: 60 Svar: 1.124
Har kørt med et par baggy MED puder og så droppet de almindelige cykelshorts, og det var for at sige det pænt noget møg, puderne sad helt forkert hele tiden..
Fordele ved baggy, i hvert fald mine er at de er super vandafvisende, virkelig dejligt når man kører i vådt føre.. Og så er der lommer i, meget rart lige at have telefon og multitool med på de små ture hvor man ikke har taske med!
Ved ikke rigtigt om der er nogle ulemper, det skulle da lige være den beskedne vægt..
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 3 Emner: 24 Svar: 130
har nogle fra FOX.
jul 2012
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 59 Svar: 1.341
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 4 Emner: 47 Svar: 525
Jeg har kørt med baggy, men syntes de er mere i vejen end de gavner.
Skulle jeg invistere i "baggy's" så havde det været GORE's som er en hybrid imellem shorts med pude og baggy's hvor puden er syet ind i selve baggy shorten. (ikke 2 delt)
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 1 Emner: 3 Svar: 30
( http://cdn.mos.bikeradar.com/images/bikes-and-gear/clothing/shorts/baggy/1341326371655-y8jng55oaufo-670-75.jpg )
Jeg har længe kørt i bib-shorts og var lidt træt af det "stramme" look. Så det er egentlig mest derfor, og har bestemt ikke fortrudt det.
På andre cykelforums hvor jeg skrev om disse shorts, var der en del der mente at puuuhaaaa det var alt for downhill-agtigt at køre med og det kunne man bare ikke.
Men i skoven får jeg tit kommentarer på dem, især fra de "modne" mtb-ryttere, som synes de er fede, og siger at de selv er trætte af at være sådan nogle "latex-ryttere"
Jeg synes det "stramme" look er fint nok, men passer bedre på landevejen som tidligere nævnt!
Mtb shorts