2.065 visninger
|
Oprettet:
Mtb max 3000.kr hvilken {{forumTopicSubject}}
Skal have mig en mtb til skovture med hunden og elles bare til alm brug.
Helst ny, men en "ny"brugt går an.
Nogle forslag til en mtb. Eller hvad man skal kigge efter fx på dba eller butik.
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
For at hjælpe med at kigge efter en til dig bliver vi nødt til at kende din højde og dit skridt mål.
Hvordan måler jeg min skridtlængde?
VIGTIGT! Lav opmålingerne i cykelbukser (hvis du har nogle ellers i underbukser) og uden sko
Sådan måler du din skridtlængde: Du skal bruge et vaterpas, et målebånd og en hjælper.
1) Stå op mod en væg.
2) Placér vaterpasset op mod skridtet mellem benene (du kan også bruge en bog)
3) Tryk vaterpas eller bog mod skridtet med samme tryk som salden trykker med på cyklen.
4) Mål afstanden mellem gulv og toppen af vaterpas eller bog.
5) Skriv dette mål ned..
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 499
Som jeg læser det, så er det ikke en cykel du skal ud og tæve rundt på de små skovstier (det er svært, når man har hunden med) og alm brug, forstår jeg som en tur ned til bageren og den lokale Netto... Har jeg ret i det? Altså, ikke en cykel som skal bruges til desideret træning.
Hvis jeg har ret, så er "Bilka"-cykler du skal gå efter. Du kan også købe en Maxxum, som min. Men så fede er de bare ikke at køre på...
Hvis det var mig der skulle købe en ny MTB til under 3000, så havde jeg købt en 29" Busetto i Harald Nyborg.
Men forvent ikke prima! Tag det som det er, en billig cykel... Og husk at billige cykler også skal vedligholdes! Så holder de trods alt den smule længere.
aug 2011
Følger: 1 Cykler: 3 Emner: 28 Svar: 395
maj 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
Pris 3000,- Et super køb - så det kan lade sig gøre....
jun 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
Og ang tur med hunden i skoven, så er der fuld gas på op og ned af de små stier, og over stok og sten:), hunden er løs og følger bare med. Men det jo kun når det er tørvejr så ikke vildt tit i dk hehe.
Det er dog ikke desideret en trænongscykel den vil nok blive brugt mest til at cykle på ned til netto osv end til skovture, hvis man skal dele det meget op.
Jeg skal bare have fundet ud af hvad for str man skal gå efter, da jeg ikke forstår de "tommer der, jeg er 186 høj og 82kg.
aug 2012
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 29
Jeg er selv 189 og brug 20" men det kommer an på din benlængde hvad der passer bedst
aug 2012
aug 2011
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 9 Cykler: 1 Emner: 27 Svar: 335
Vil også mene du skal bruge en 18-20" eller Str. L
jun 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
Men skal jeg bruge 26" dæk eller 29" synes 29 ser fedt ud.
aug 2011
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
Grund er at nogle cykler er lange i overrør og andre igen er korte, så har du feks korte ben til din højde så må du jo af gode grunde have gavn af en som passer i længde og det modsatte hvis ben er lange... Hvis man så finder den helt rigtige størrelse så spare du at bruge penge og energi i at få justeret de dele ind, det med at sige en størrelse kun ud fra højde er lige så misvisende som vejledende og særlig hvis den skal bruges i skov over stok og sten.
29" hjul på mtb er nu ikke så nyt, Gary Fisher rodede med det tilbage i slutningen af 90rne (dæk i 1.9 og 2.0) og længe før havde man dem også i35mm men var ikke brugbart i naturen, 2006 var så året hvor mere eller mindre alle cykelproducenter fik dem ind i deres sortiment, problem er at først inden for de sidste to år er det blevet til at betale for dem med mindre budget men er stadig svært at finde noget som er egnet i naturen til under 6000kr fra nyt.
aug 2012
http://www.dba.dk/trek-6500-mountainbike-54/id-92004306/
http://www.dba.dk/gt-avalanche-20-hardtail-19/id-92002446/
Mtb max 3000.kr hvilken