{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.383 visninger | Oprettet:

Peder P
Peder P
Følgere: 6 Emner: 25 Svar: 166

Epic, Scalpel, Nerve CF ... ?!? {{forumTopicSubject}}

Hej Guys.
Jeg står i den lykkelige situation, at jeg skal have ny mtb. Ikke brugt. Det skal være en fully, som skal bruge 95% af tiden i DK og så et smut til Harzen eller Sverige en gang eller to i året.
Jeg er 180 og har en skridtlængde på 83.

Jeg håber at i vil komme med lidt konstruktiv input, tanker og forslag - så jeg kan få kørt dankortet igennem og komme ud at køre i stedet for at researche smiley

Mit første dilemma er om jeg skal have 26" eller 29" - efterhånden er 26" udvalget ret begrænset, men jeg er jo ikke særlig høj.

29"
Jeg har kig på Epic Comp og har fået en god pris med et crossmax st hjulsæt (har læst hi lo hjulsættet som er standard var dårligt). Dog er det "kun" en reba gaffel der sidder på.

26"
Der er gode tilbud på Cdale Scalpel 2 - Jeg er ikke så glad for carbon, da jeg tidligere har kørt taurine, som døde. Jeg har også haft en Flash Carbon, hvor jeg syntes den meget let blev ridset. Jeg kender ikke sun ringle hjulsættet, men ellers er der ok specs på cyklen. X0 osv.

26"
Alternativt kigger jeg på Canyon Nerve CF 9.0 SL, som jo har X0 gruppe og Sid world cup gaffel. Den er lidt dyrere end de foregående, men også lettere. Jeg kender ikke gaflen, men jeg vejer 75 kilo, så jeg kommer vel ikke til at mærke flex? Jeg har hidtil kun kørt med fox gafler. Nerve CF er jo som bekendt også carbon.

Hvad er der ellers af oplagte bud? Giant Anthem måske?

Håber at i har nogle kloge tanker om emnet smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Epic, Scalpel, Nerve CF ... ?!?
  • #1   28. maj 2013 Ja lige nøjagtigt, Giant Anthem.

• #3   28. maj 2013 Trek TopFuel, Giant Anthem, GaryFisher HiFi,

• Peder P
    Peder P Tilmeldt:
    maj 2007

#4   28. maj 2013 Så hvis vi går ud fra, at jeg har en ok højde og drøjde til en 29" så er der Epic med Crossmax hjulsættet vs. Canyon al 29 9.9 ... Epic´en bliver en lille smule dyrere, selvom Canyon´en har lidt federe komponenter. Men Epic rammen får vildt gode anmeldelser. Skal man leve med en reba gaffel og så købe en cykel i en fysisk butik med de fordele som det giver ... hmmmmm smiley

• #5   28. maj 2013 Epic har vel også det store plus at den har bagdæmper der selv låser? smiley

• #6   28. maj 2013 Jeg ville helt sikkert selv satse på Epic'en (Er selv helt vild med den med henblik på udseende, anmeldelser samt deres brain-teknologi)

Derfor må min vurdering tages rimelig løst, da den ikke er objektiv i forhold til de andre cykler!

• Peder P
    Peder P Tilmeldt:
    maj 2007

#7   28. maj 2013 Jeg er nok også selv mest hooked på Epic og ja, Brain funktionen skulle være lidt af et plus - eneste minus er hi lo hjulsættet, men med et mavic crossmax istedet skulle den vel være uden de store svagheder ... Canyon er godt nok lækkert specced, men også lidt anonym ... det er også lækkert at kunne aflevere cyklen ved reklamation osv.

• #8   28. maj 2013 Hvor meget skal du give for Epic?
    Kører selv Epic og det er en fantastisk bike. Især med brain for og bag..

• Peder P
    Peder P Tilmeldt:
    maj 2007

#9   28. maj 2013 Jeg skal give vejledende 23k, men så med crossmax st i stedet for hi lo hjulsættet. Jeg har kun hentet pris et sted fra.

• #10   28. maj 2013 Hvad med geargruppen ? og er det 2x10 / 3x10

• Peder P
    Peder P Tilmeldt:
    maj 2007

#11   28. maj 2013 2 gange 10
    x9 bag og x7 for og x7 triggers.

• #12   28. maj 2013 Tør sgu ikke sige noget - ved godt hvad jeg havde taget smiley

• #13   28. maj 2013 Er det en 2013 model han kan lave med crossmax fælge til den pris? smiley
    (Brain skulle eftersigne være forbedret i 2013 versionen)

Jeg var nok selv hoppet på epic, gear dele kan man jo altid opgradere som man har lyst til senere smiley Ellers bare når det bliver slidt ned...

• #14   28. maj 2013 Ingen tvivl. Jeg havde taget epic`n

• #15   29. maj 2013 hvis man har pengene til det så vælger man epic'en men ellers så ja jeg køre selv på en giant anthem er rigtig glad for den. cannondale er ikke andet end ved at bare at være et mærke, jeg sys efter egen mening at de ikke er pengene vær lånte på et tidspunkt min gamle chefs cykel som var den helt dyre cannondale scalpel fully kæft en dårlig oplevelse.

• #16   29. maj 2013 Epic!

2013 modellen har ingen problemer med hjulene, men 2012 og tidligere modelæer havde problemer bed bagnavet. Det er dog et forbedrer nav der sidder på 2013 og de har ingen fejl "endnu" ihvertfald.

Jeg køre selv epic og har ingen problemer med hjulene selv med min kamp vægt på 110kg. Skal dog ikke kunne sige om crossmax er stivere eller bedre. Vægtnæssigt er de ens.

Go epic smiley

• #17   29. maj 2013 Epic er et godt bud, brain i bag på comp modellen er et plus. Hjulene på 2013 modellerne holder fint, dog er de lidt tunge og her mener jeg at den merpris man evt skal give op til comp Carbon er bedre givet ud som du gør til nye hjul og så holde sig til comp alu udgaven, ellers er epic expert det bedste bud....
    Køre selv på en scalpel 2 29" og det køre altså også bare super godt, lefty gaflen er i en liga for sig selv....

• Peder P
    Peder P Tilmeldt:
    maj 2007

#18   30. maj 2013 Det endte med en Epic Comp i rød med en opgradering på hjulene og så x0 gripshifts istedet for x7 triggers.

Nu glæder jeg mig til dyret kommer, så jeg kan komme i skoven.

Kommentér på:
Epic, Scalpel, Nerve CF ... ?!?

Annonce