{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.889 visninger | Oprettet:

Intet stelnr ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens.

Jeg har købt mig en Principia TSL fra 1998 som er blevet lavet og brugt til en IronMan på Hawaii i 1999. Cyklen har lige siden stået på et loft med lagner over og kun taget frem en sjælden gang imellem for at få den luftet lidt.
Cyklen er mega lækker og kører som ny og købte den derfor også her til eftermiddag.
Hagen ved cyklen er dog at den IKKE har et stelnr. Forklaringen fra sælgeren var at den blev lavet til det løb (sponsoreret af Principia) og at der derfor aldrig blev slået et nummer i den.
Men hvad gør jeg så? Har ladet mig fortælle at politiet ikke længere giver cykler nye stelnumre. Men hvad gør jeg så hvis den bliver stjålet?

Håber at nogen har nogle råd eller ideer til hvad jeg skal gøre. For overvejer om der skulle investeres i noget skjult GPS af en slags, men folk lader ikke til at have tiltro til den løsning..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Intet stelnr ?
  • #1   24. maj 2013 Det med at politiet ikke laver stelnumre mere er noget fis. Jeg fik en cykel hjem fra udlandet for en måneds tid siden, og efter et par emails mellem mig og en politibetjent fik jeg tilsendt et stelnummer, som bare skulle slåes i hos en cykelsmed. Dog skal det nævnes at det er langt fra alle cykelbutikker som har udstyret til at slå stelnumre i, men du kan jo bare spørge rundt og finde en som har udstyret. smiley

• #2   24. maj 2013 Men normalt kræver det et serie nr på cyklen

• #3   24. maj 2013 Tusind tak drenge. Jeg smutter forbi politistationen en af de kommende dage og ser om jeg kan få et stelnr. Lyder bare som noget der kunne være ledt ved den ellers så fine overfladebehandling på stellet smiley

• #5   24. maj 2013 Hvis det er carbon får du for resten ikke slået stelnummer i. I stedet får du bare et klistermærke som skal under kranken. Ellers er det bare at putte lidt klarlak på, og så er det fint igen. smiley

Bjarke L: Jeg skulle ikke skrive andet end cykelmærke, model og årgang. Ikke noget med serienummer overhovedet.

• #6   24. maj 2013 Jeg er forsikret igennem IDA og de giver erstatning i det omfang der skal til for at erstatte den cykel du har fået stjålet. Det vil sige en 7020 aluminiums triathlon cykel med fuld Ultegra, eller bedre. Det har i hvert fald været sådan indtil videre smiley Og af den grund er jeg meget interesseret i at have et stelnummer smiley

• #8   25. maj 2013 Jeg er selv forsikret hos IDA, og jævnfør mine forsikrings betingelser, vil jeg få udbetalt 22% af anskaffelsesprisen på en tilsvarende cykel i dag, eftersom den er 15år gammel.

Med mindre du har udvidet cykeldækning, så står der højst sandsynlig det samme i dine papirer smiley

• #9   26. maj 2013 Den betingelse har jeg ikke læst.. Men okay, har heller ikke haft en 15 år gammel cykel før. Men 22% af en 7020 aluminiums cykel med fuld Ultegra er alligevel en sjat vil jeg påstå. Men tusind tak for reminderen om mine forsikringsbetingelser smiley

• #10   26. maj 2013 Er det lovligt at køre på en cykel uden stel nr?

• #11   26. maj 2013 Martin: Jeg betalte nu kun 100 kroner for at få stelnummer på min? smiley

• #12   29. maj 2013 Hvad gør man så hvis man ikke kender serienumret ??

• #13   29. maj 2013 Jeg fik mit trykt uden at vise serienummer. Prøv at skrive en mail til den lokale politistation, hvori du siger at du har en cykel af "indsæt mærke og model her", som du gerne vil have trykt stelnummer i, og så kan du tage den derfra. smiley

Kommentér på:
Intet stelnr ?

Annonce