Principias historie? {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg købe med stor sandsynlig en principia racer i morgen fra 1998. Cyklen kommer på værkstedet og sættes i tip top stand. I tilfælde af at jeg vælger at ændre noget, komponenter eller måske farvetema, så savner jeg lidt noget baggrundsviden for mærket Principia for at kunne udføre arbejdet, historisk korrekt...
Nok er 1998 ikke så længe siden, men tingene skal gøre ordentligt, og jeg har ledt i en halv time nu og kan simpelthen ikke finde andet end noget om de nye cykler eller om en bog, skrevet af Isaac Newton som åbenbart er meget sjælden...
Nogen der kan hjælpe?
Er muligvis ikke at fange da jeg skal til at i gang med madlavningen (Er blevet udskudt af dette). Så svare jeg ikke må i endelig ikke tage det som manglende respekt..
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 7 Cykler: 3 Emner: 14 Svar: 75
apr 2007
Følger: 68 Følgere: 68 Cykler: 6 Emner: 136 Svar: 1.275
De mest kendte og Populære rammer var REX, RSL, 700, RS6 på racersiden og primært Mac B på MTB siden.
Omkring 2004 (tror jeg) blev store dele af mærkets produktion flyttet fra Randers til Taiwan,så de fleste modeller nu kun blev samlet i DK. I følge mange mistede mærket her sit salgsgrundlag og brand nemlig "made in Denmark" og siden er efterspørgslen faldet drastisk sammen med prisen på et ellers HighQuality mærke, en skam, men det er vist nogenlunde en kort sammenfattet forklaring på mærket.
maj 2010
Men tænker at T'et blot er fordi det er en triathlon og ikke en Racer?
I øvrigt er cyklen uden stelnummer (troede jeg var lovprigtigt). Cyklen blev fremstillet til at deltage i en IronMan i 1999 på Hawaii, kan det være årsagen ?
apr 2007
Følger: 68 Følgere: 68 Cykler: 6 Emner: 136 Svar: 1.275
Stelnummeret kan være har gemt sig, prøv og kigge nederst på venstre bagstage, altså bagpå, der kan det godt gemme sig
Desuden så var rammerne fra de årgange dem som andre mærker målte sig ud fra, så skidt er det ikke at køre på sådan en
Tillykke med den
maj 2010
Og jeg har haft cyklen rundt på alle kanter for at finde det stelnummer, men jeg kan simpelthen ikke finde det.
Ja, jeg har godt læst mig frem til principia ikke var for sjov i de dage og tusind tak for lykønskningen. Det er den bedste cykel jeg har haft i den klasse !
Principias historie?