{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.048 visninger | Oprettet:

Den ultimative XC'er (Epic S-Works) ? {{forumTopicSubject}}

Hvis man for sjov går med tanker om at skulle bygge en cykel op over en længere periode (for at støde ind i de rigtige tilbud) og vi nu leger at undertegnede ligger inde med den sidste model af Specialized's topramme i 26":
Komplet Specialized S-Works Epic Carbon med brain bagpå, dog uden forgaffel lige P.T.

Ambitionerne ligger til at komme lidt højere op i rækkerne ved diverse MTB løb!

Der er overvejelser om komplet SRAM XX1 gruppe, da det i mine øjne lyder alt for lækkert og jeg ud fra min nuværende opsætning slet ikke bruger alle gear selvom jeg kører 2x10.
Ydermere kan forreste klinge på XX1 skiftes ganske simpelt og dermed kan der justeres lidt på gearingen alt efter, om det er en teknisk eller flad rute.

Men hvad med bremser, fælge, pedaler, forgaffel (Med forgaffel overvejes der Rockshox SID RLT race, da den klarer sig glimrende på nuværende cykel) etc. ???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den ultimative XC'er (Epic S-Works) ?
  • #1   19. maj 2013 Har man ambitioner om at komme lidt før i mål, så hjælper en Specialized 26" i Carbon ikke meget. Er det udstyrsrace, så snup dog en Brian forgaffel, eggbeater Ti og nogle SRAM XX bremser eller R1.
    Jeg ville tage DTswiss 240 og crest fælge.

• #2   19. maj 2013 Har man ambitioner om at komme lidt før i mål, så hjælper en Specialized 26" i Carbon ikke meget

^^^
    Kan du uddybe den ? (Ønsker gerne en fully og her er denne eller Scalpel Lefty vel det bedste bud på en fornuftig XC'er)

• #3   19. maj 2013 Tak Muro - det er sgu det jeg gør!

PS. Hvis du læser mit indlæg kommer du formentlig frem til, at det ikke er det jeg søger smiley

• #4   19. maj 2013 Hvis du virkelig skal have noget fint, så ville en Specialized Epic med XX1 gear, brain for og bagdæmper, et sæt eggbeater pedaler, ZTR Crest fælge på DT Swiss 240 nav samt en dropper post hvis løbet indeholder mange stigninger og nedkørsler, for jeg tror da man kan få væsentligt mere fart på hvis sædet ikke sidder helt oppe i røven på vej ned. smiley

• #5   19. maj 2013 Og når jeg skriver specialized epic mener jeg deres 29", for som Kasper også påpeger, så ville en 26" ikke hjælpe dig med at vinde. Dette skyldes at de større hjul ikke falder ned i alle huller på sporet, så du undgår rødder, bremsehuller osv.. Der ud over gør 29" hjul det nemmere at træde cyklen op i fart og holde farten.

• #6   19. maj 2013 Det er lidt noget fis i fyrer af..
    En teknisk dygtig rytter på en 26" kan sagtens kører hurtigt i forhold til en 29", rytterens evner har stadig meget at sige, så det kan ikke bare gøres op i 26 eller 29, det er masser af andre faktorer det spiller ind smiley

• #7   19. maj 2013 Dennis: Det har du ret i, og jeg holder da også stadig fast i mine 26" mountainbikes, men hvis jeg endelig skulle køre konkurrence, så ville jeg vælge en 29" på grund af de fordele man får ved de større hjul.

• #8   19. maj 2013 Muro - det væsentligste er vel at folk får den cykel de snakker om og bruger den, og ikke bare snakker uden handling?

• #9   19. maj 2013 Tror min kommentar gik på at det ikke er udstyret, 29" eller 26", der afgøre om man vinder løb. Det er træning, træning og gæt selv.

• #10   19. maj 2013 Hehe, den med 26" vs 29" vil jeg slet ikke rode mig ud i!
    Kan absolut godt se fordelene i 29" og har prøvet en.
    Men det som den henter på de stykker med mange bump osv. det smider den igen på de små snoede stykker, hvor den er lidt sværere at smide rundt med smiley
    Det er vidst den evige krig som ingen ende vil tage ? og som Dennis er inde på er der flere faktorer som spiller ind smiley

Og mange tak for de bud der er kommet smiley

• #11   19. maj 2013 Kasper K - der er vi helt enige!
    Og HVIS jeg giver mig ud i det er det også et "projekt" som vil løbe over noget tid (Lige så meget fordi jeg godt kan lide at rode med med mekaniske ting).
    Er egentlig ganske tilfreds med min nuværende MTB, men.. Nu har jeg snart haft den i et års tid og vil gerne prøve kræfter med lidt nyt smiley

• #12   19. maj 2013 Jo, den diskussion får en ende.. for fremtiden er 27.5" det er kun et spørgsmål om tid før det virkelig slår igennem herhjemme smiley

Og husk, at cyklens hjulstørrelse skal passe rytterens størrelse, det er ikke alle mennesker som passer på en 29"..

• #13   19. maj 2013 Dennis Vinkel: Du får ikke mig over på en 27,5" smiley (endnu)

Tilbage til emnet: hvis vi ser bort fra rammen, så ville jeg vælge en Specialized Brain forgaffel, en Sid med brain eller en Fox Terralogic i nævnte rækkefølge.

På hjul-siden ville jeg gå efter Roval's carbon hjul eller et sæt ENVE carbon hjul... Hvis de skal bruges til noget seriøst race, bliver du træt at et sæt skumfidus-bløde Crest fælge...

Af pedaler havde jeg valgt Looks nye S-track, ikke at jeg har prøvet dem, men jeg er sgu ved at være godt trætte af Crankbrothers (prøv at cykle 60km og derefter stå 30-40 km + en helvedes masse højdemeter væk fra sit hotel på Gran Canaria med en pedal, der knap nok kan dreje rundt - så bliver man sgu lidt træt af sine pedaler smiley ) Og den større trædeflade og bedre lejer i Looks pedaler tiltaler mig pænt meget smiley

Bremser: XX, hvis det skal holdes i SRAM ellers så XTR smiley

• #14   20. maj 2013 du kan evt. tjekke min annonce der er lige den du søger smiley

• #15   20. maj 2013 Takker Mads C - det er jo stort set lige sådan en man drømmer om!

Men en SU indtægt og en sådan cykel hænger ikke rigtig sammen, desværre smiley

• #16   20. maj 2013 @Morten hvad mangler de 27,5" cykler som er ude nu? Jeg er ellers glad for min da smiley

@Stefan - Du har jo allerede en lækker ramme, så det er da bare med et få smidt nogle lækre dele på og komme afsted! Internettet vælter i tilbud pt. kig de store forhandleres sider igennem, der er tit rigtig mange penge at spare, og også forskel på priserne på de forskellige sider.
    Du kan få masser af lækre dele uden at betale kassen for at spare de sidste 50g smiley

• #17   20. maj 2013 Jeg hepper også på en 27,5 Epic.

Det er en ganske fin kombination smiley

• #18   20. maj 2013 En 26" Epic kan faktisk godt køre med 27,5" hjul hvis det er med brain gaffel smiley

Qat: de mangler 1,5" smiley

Kommentér på:
Den ultimative XC'er (Epic S-Works) ?

Annonce