Den ultimative XC'er (Epic S-Works) ? {{forumTopicSubject}}
Hvis man for sjov går med tanker om at skulle bygge en cykel op over en længere periode (for at støde ind i de rigtige tilbud) og vi nu leger at undertegnede ligger inde med den sidste model af Specialized's topramme i 26":
Komplet Specialized S-Works Epic Carbon med brain bagpå, dog uden forgaffel lige P.T.
Ambitionerne ligger til at komme lidt højere op i rækkerne ved diverse MTB løb!
Der er overvejelser om komplet SRAM XX1 gruppe, da det i mine øjne lyder alt for lækkert og jeg ud fra min nuværende opsætning slet ikke bruger alle gear selvom jeg kører 2x10.
Ydermere kan forreste klinge på XX1 skiftes ganske simpelt og dermed kan der justeres lidt på gearingen alt efter, om det er en teknisk eller flad rute.
Men hvad med bremser, fælge, pedaler, forgaffel (Med forgaffel overvejes der Rockshox SID RLT race, da den klarer sig glimrende på nuværende cykel) etc. ???
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 708
Jeg ville tage DTswiss 240 og crest fælge.
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Cykler: 3 Emner: 18 Svar: 798
^^^
Kan du uddybe den ? (Ønsker gerne en fully og her er denne eller Scalpel Lefty vel det bedste bud på en fornuftig XC'er)
aug 2012
PS. Hvis du læser mit indlæg kommer du formentlig frem til, at det ikke er det jeg søger
dec 2012
Følger: 29 Følgere: 34 Cykler: 10 Emner: 4 Svar: 807
dec 2012
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 18 Cykler: 7 Emner: 47 Svar: 1.073
En teknisk dygtig rytter på en 26" kan sagtens kører hurtigt i forhold til en 29", rytterens evner har stadig meget at sige, så det kan ikke bare gøres op i 26 eller 29, det er masser af andre faktorer det spiller ind
dec 2012
feb 2006
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 708
aug 2012
Kan absolut godt se fordelene i 29" og har prøvet en.
Men det som den henter på de stykker med mange bump osv. det smider den igen på de små snoede stykker, hvor den er lidt sværere at smide rundt med
Det er vidst den evige krig som ingen ende vil tage ? og som Dennis er inde på er der flere faktorer som spiller ind
Og mange tak for de bud der er kommet
aug 2012
Og HVIS jeg giver mig ud i det er det også et "projekt" som vil løbe over noget tid (Lige så meget fordi jeg godt kan lide at rode med med mekaniske ting).
Er egentlig ganske tilfreds med min nuværende MTB, men.. Nu har jeg snart haft den i et års tid og vil gerne prøve kræfter med lidt nyt
feb 2006
Og husk, at cyklens hjulstørrelse skal passe rytterens størrelse, det er ikke alle mennesker som passer på en 29"..
nov 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 6 Emner: 12 Svar: 1.420
Tilbage til emnet: hvis vi ser bort fra rammen, så ville jeg vælge en Specialized Brain forgaffel, en Sid med brain eller en Fox Terralogic i nævnte rækkefølge.
På hjul-siden ville jeg gå efter Roval's carbon hjul eller et sæt ENVE carbon hjul... Hvis de skal bruges til noget seriøst race, bliver du træt at et sæt skumfidus-bløde Crest fælge...
Af pedaler havde jeg valgt Looks nye S-track, ikke at jeg har prøvet dem, men jeg er sgu ved at være godt trætte af Crankbrothers (prøv at cykle 60km og derefter stå 30-40 km + en helvedes masse højdemeter væk fra sit hotel på Gran Canaria med en pedal, der knap nok kan dreje rundt - så bliver man sgu lidt træt af sine pedaler ) Og den større trædeflade og bedre lejer i Looks pedaler tiltaler mig pænt meget
Bremser: XX, hvis det skal holdes i SRAM ellers så XTR
jul 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 37 Svar: 170
aug 2012
Men en SU indtægt og en sådan cykel hænger ikke rigtig sammen, desværre
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 4 Cykler: 4 Emner: 8 Svar: 409
@Stefan - Du har jo allerede en lækker ramme, så det er da bare med et få smidt nogle lækre dele på og komme afsted! Internettet vælter i tilbud pt. kig de store forhandleres sider igennem, der er tit rigtig mange penge at spare, og også forskel på priserne på de forskellige sider.
Du kan få masser af lækre dele uden at betale kassen for at spare de sidste 50g
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Cykler: 7 Emner: 18 Svar: 244
Det er en ganske fin kombination
nov 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 6 Emner: 12 Svar: 1.420
Qat: de mangler 1,5"
Den ultimative XC'er (Epic S-Works) ?