energi gel m.m. {{forumTopicSubject}}
OK, jeg føler mig lidt latterlig her. MEN jeg er blevet anbefalet at bruge noget i den stil.
Jeg er FED. 135 kg, og jeg er kun lige kommet i gang. (efter vinteren)
Jeg har stor muskelmasse i benene, men løber hurtigt tør for energi (ca. 20 km) det er som om mine muskler i benene, ikke KAN fysisk træde så hårdt, som jeg gerne vil.
Min kammersjuk, der er triatlet, siger at det er fordi mine muskler (eller noget) ikke kan have energi recerver nok, og at jeg derfor med fordel, kan bruge noget tilskud, før jeg træner. selv om jeg syntes det lyder latterligt, med min størelse
Han mener, at det vil rykke min "mur" en 10 km. fordi, jeg har det fint, når nu jeg kører, nyder det, MEN det føles bare som om jeg løber tør for brændstof kørte da 10 mere, men i lav fart!
SÅ er der noget vundet ved at bruge det, eller er det ligegyldigt for fedeberg her?
Det er jo kva, mit mål med at køre Sjælsø rundt.
Jeg kommer fra nu, til at træne 3-4 gange om ugen! plus jeg cykler til/fra job, 8km hver vej!
(efter jeg i går kørte de 30km, kom jeg på cyklen her til morgen, med god følelse, men efter kun 2km, var det igen nærmest, som om der ikke var energi i benene.
inden træning i går kl. 12, spiste jeg morgenmad, kl. 9:30, 2 skiver rugbrød, med orange juice til. glemte frokost i går, men fik æggekage og rugbrød til aftensmad. rugbrød igen til morgenmad i dag, 1 skive!
NÅR nu en person IKKE er sportsmand, som mig, men bare et læs dødvægt, der skal i gang, hvad får jeg så mest ud af træningsmæssigt? hvilken kost bør jeg spise på træningsdag (morgenmad)? hvordan får jeg mest energi i musklerne?
Min tanke er at desto mere energi jeg har i benen, desto længere får jeg kørt, = desto mere udholdenhed får jeg trænet, = kan køre længere ture?
kom med noget input, jeg har lidt behov for det
Satser på 20 - 30 km i morgen, og 40-50 på lørdag og så 20-30 igen på mandag osv.
HVIS jeg skal tage noget tilskud med, eller før, hvilket er så bedst? sundest? mest effektivt? eller er det bare en banan?
HUSK grundet min fysik/form (eller mangel på samme, knokler min krop ret så hårdt lol)
aug 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Cykler: 2 Emner: 30 Svar: 341
de føles stadig rimeligt "flade"
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Cykler: 1 Emner: 59 Svar: 728
bruger også high5 gel som virker fint for mig, bare en enkelt når man er flad eller muslibar eller en bolle med Nutella.
problemt er at hvis man gerne vil tabe sig hjælper det jo ikke at proppe en masse kalorier på hvad drikker du når du cykler ?? det kan også give ret meget at man er sikker på at ens væske depoter er fyldt op gerne med postevand så prøv at drikke en del et par timer før
mar 2010
end jeg gør
mar 2010
http://www.loebeshop.dk/high5-zero-20-tabletter.html
aug 2012
Ja, vægttabet, er da ret interesant, men for mig, er det vigtigeste, at kunne tage distancen, er sikker på jeg nok skal tabe mig alligevel
aug 2012
DOG skal mit vand, smage af vand, ellers får jeg ikke drukket.
OG ja, jeg sveder som et vandfald, men får alt for meget salt i forvejen (jeg er jo usund) så regner det for at være nok
mar 2010
aug 2012
aug 2012
mar 2010
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 18 Cykler: 3 Emner: 12 Svar: 121
Hvis jeg ikke havde trænet et par måneder, så tror jeg også at jeg ville have svært ved at køre langt de første par gange. Men formen kommer generelt ret hurtigt til at starte med
Lige pt. er jeg selv i ret god form, så jeg kan køre 4 timer uden at indtage noget, så jeg tror mere det har noget med formen at gøre
aug 2012
Det er jo ikke fordi jeg er på niveu med jer andre
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 76 Svar: 791
Derfor skal du gøre op med dig selv hvad du gerne vil, vil du gerne have lidt mindre energi lagre rundt omkring på kroppen (fedt) eller vil du forbrænde energi du lige har indtaget (energi gel).
Jeg ved godt hvad jeg gerne vil forbrænde for jeg er til dels i samme situation som du er i. Man skal bare huske på at det som tommelfinger regel er når det begynder at gøre rigtigt ondt at det er fedt du forbrænder. Jeg har læst at der i kroppen er lagret glucose i musklerne til ca. 45 min arbejde. Selvfølgelig alt efter arbejds intensitet.
Just my 5 cents
aug 2012
Ja, dilemmaet er at jeg vil gerne forbrænde fedtet! MEN også gerne nå mit CYKEL mål! det er 2 ting, der ikke konflikter med hinanden tilsyneladende, men derimod jo skal samspilles.
Som jeg skrev til at starte med, jeg er selv skeptisk over ideen i dette, MEN vil sikre mig selv de bedste muligheder, for at nå mit cykelmål nr.2
(mit første var at cykle til nogle venner i Haslev, et gjorde jeg i November!! Nu er det Sjælsø rundt, der rider mig som en mare!
aug 2012
Dejligt med noget kostråd også tak for det
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 1 Emner: 11 Svar: 81
Jeg er selv ret stor 112kg lige pt. (har været en del længere oppe før hen). Har læst flere af dine indlæg og er lidt i samme båd som dig. Startede seriøst i august 2012 med MTB og i morgen får jeg min første rigtige racercykel! Glæder mig Og har også planer om at køre den lange rute til Sjælsø Rundt som første motionsløb på raceren.
Når jeg kører mig selv hårdt, løber jeg også tør for energi omkring 1-1½ times efter start. Så vil klart anbefale noget energi gel eller lignende til inden du går død for energi - det virker for mig. Når du er stor forbrænder du også en masse kalorier og du skal snildt få forbrændt de relativt få kalorier der er i en gel.
Husk at drikke rigelig med vand når du indtager gel - de kan godt være lidt hårde for maven har jeg hørt.
Når jeg kører gode ture på MTB kan jeg jo sagtens forbrænde 2000kcal.
Kører du ikke med pulsur? Synes det er godt redskab til finde et niveau hvor man kan holde intensiteten gennem et stykke tid (bruger det meget når jeg løber)
aug 2012
Jeg prøvede gel i går, og kørte SÅ meget bedre end i mandags. gik fra dårlige 22 kmt i snit, til 27 på samme km. OG med et overskud jeg aldrig har haft før. jeg stod mange gange i pedalerne, og havde det sygeligt godt!!
De koster spidsen af en jetjager, men fuck de er effektive. jeg tog en efter kun 15 min, efter anbefaling, og en efter 35. jeg havde en strækning på 2km ca. hvor en knallert overhalede mig, og jeg tænkte, ham ville jeg prøve at holde på, gik også fint til en rundkørsel, han kørte 37 km.t.
Det var en vild optur tur i går, og glæder mig allerede til Lørdag, hvor jeg HÅBER på at tage 50 km. det næstlængste jeg nogensinde har kørt.
OG ja, der er gel med, MEN jeg tænker også meget på optankningen op til (kører ca. 12:00 så starter med morgenmaden osv.)
Glæd dig til din racer, for mig var første turnoget LORT. MEN det var grundet sadlen, har taget sadlen fra min Cube (en mtb sadel) og nu bliver jeg stort set ikke øm! så er den gene væk! nu skal jeg bare have fat i en magen til!
JO jeg ville bruge pulsmåler/pulsur, men økonomien holder mig tilbage, købte til min tacker, men det virkede ikke! eller rettere virkede i 2 dage så nu har jeg kørt ude. OG min cykelcomputer, døde da jeg styrtede i vinters ... øvæv
Det er fedt at høre, at andre også er kommet med på bølgen, jeg har faktisk en del, der er i samme båd, som jævnligt skriver her og på FB, det er en rar ting, at man selv får lidt optur af det, OG at man er med til også at holde andre igang
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 1 Emner: 11 Svar: 81
Ved fra en kollega at han bruger slik/vingummi inden han kører til træning. Haha. Så mon ikke man kan finde nogle prisbillige alternativer til gel også
Jeg startede med et billigt sigma pulsur fra cykelgear.dk - det var udemærket i hvert fald til pulstræning!
Tror det kan fåes for under 300kr med porto! Nu har jeg et garmin forerunner 110 da jeg gerne ville have GPS funktionen med, da jeg også løber ved siden af cyklingen
Elsker at cykle i skoven og glæder mig til at komme på landevejen også
mar 2010
aug 2012
aug 2012
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 593
mar 2010
aug 2012
Tak Jesper, slet ikke uinteresant, men der står da ved over 200 pund handel, fri fragt!
aug 2012
aug 2011
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 73
aug 2012
Var ude igen i Lørdags, og brugte en gel, efter ca. 25 minutter. kørte 1 time og 39 minutter, hvor jeg kørte 46,25km ikke hurtigt, men nok min bedste gennemsnitsfart endnu (27.8 i snit) hvilket må betyde, at jeg holder længere = mere træning.
Jeg er så også begyndt at læse meget om HVAD der fylder mine muskler med energi, så jeg tanker bedst muligt op!
NÅ jeg så kan køre 60 km i træning, så må jeg se hvad jeg kan skrue ned for af kcal. indtil da. vil jeg hellere Maximere kørte km, med alle tilgængelige FORNUFTIGE midler
der er ca. 100 Kcal. i en energygel, og jeg forbrænder vel CA. nogle tusind på turen
aug 2011
Hvis du over en træningsdag eksempelvis indtager 2000 Kcal, og du forbrænder eksempelvis 1200 via træning, så er der jo virkelig ikke meget tilbage til kroppen. Du skal passe på du ikke for alt for lidt kalorier indenbords, for så vil du begynde at miste muskelmasse.
aug 2012
SÅ der burde nok være noget at give af, især da cykling får mig til at miste lysten til Coca Cola, som er min store synder
aug 2012
aug 2011
Men det handler selvfølgelig om viljestyrke...
aug 2012
mar 2013
Følger: 26 Følgere: 28 Cykler: 3 Emner: 3 Svar: 55
Man bliver næsten kvalt hvis man er forpustet og drikker imens man cykler
aug 2012
mar 2009
Det kunne måske være en ide at skrue lidt ned for intensiteten og så evt. Suplerer med intervaller.
okt 2011
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 8 Svar: 18
Så du kan jo overveje om nogle af dine ture skal være med energi gel hvor du går efter at blive en bedre cykelrytter og de andre ture drikker du kun vand og så forbrænder du fedt og cykler for vægttabets skyld,
Fedtforbrænding er langt fra behageligt men man kan mærke det virker. Der er også kommet ny forskning om lavintens træning forbrænder fedt men efter den halvanden time ca. er det mere effektiv fedtforbrænding
mar 2009
aug 2012
MEN jeg gør i praksis stort set som du skriver "JA" jeg fylder mig ikke med gel.
MEN feks. på søndag, hvor jeg regner med at køre 60 km, hvis vejret m.m. giver mig muligheden) det vil være min personligt længste tur. der vil jeg nok bruge gel, men ikke så voldsomt,1- - 1,5 i timen ca. hvorimod de 30 km ture jeg tager, der bruger jeg vand er planen,
MEN det er sku også svært at beslutte sig, for mit primære mål er ikke vægtabet. det er bonusen! mit primære mål, var konditions forbedring (se evt. tråden, vi fede må svede) sekundært, at nå målene for i år = deltage i 3 løb. det første Sjælsø rundt! og som det sidste, nyde godt af det vægttab, der uundgåeligt følger med denne træning!
okt 2011
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 8 Svar: 18
aug 2012
energi gel m.m.