Ny citybike {{forumTopicSubject}}
Ja, nu er jeg flyttet til storbyen (Aarhus)
Og må hellere få mig en city bike. Indtil nu har jeg i mange år kun haft MTB og Landevejscykel.
Jeg vil så gerne vide hvor meget jeg behøver investere i sådan en. Jeg gider jo ikke have en bilka cykel!
Men har kigget på følgende model:
http://www.billigcykel.dk/shop/2012-mbk-rtb-2837p.html
Vil gerne vide om det holder, mht gear, hjul osv.
Den skal kun bruges som transport frem og tilbage inde i byen, da jeg jo har 2 andre til at motionere på
Men samtidig gider jeg ikke det er i stykker efter 5 minutter.
Alternativer i samme prisklasse modtages gerne >5000
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 6 Cykler: 9 Emner: 13 Svar: 459
Du ekser hjulene hurtigt, stumperne i den prisklasse siger det hele, og generelt er mtb egnet bedre til byens forhindringer...
Nu kørte jeg citybike et par år, og troede det var The Shit, men efter jeg fik mtb til byen fik jeg åbnet mine øjne.
Alt jeg skriver skal selvfølgelig tages med et gran salt, hvis man kører 100% lovlydigt, og ikke kører særligt friskt..
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 6 Cykler: 9 Emner: 13 Svar: 459
maj 2010
Følger: 1 Cykler: 3 Emner: 51 Svar: 398
Hvis jeg skal ud og leje så tager jeg i skoven på min mtb!
@ Cato super, jeg vil lige kigge på det Du ved ikke tilfældigvis hvad forhandleren ved Østergade hedder?
nov 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 28 Svar: 750
(link fjernet)
maj 2010
Det har desværre ingen interesse. Søger mere noget i stil med den MBK jeg selv linkede til, altså lidt mere sporty look end en klassisk citybike.
@ Cato, jeg må lige ned og se på det
mar 2011
Følger: 1 Følgere: 6 Cykler: 1 Emner: 14 Svar: 169
maj 2010
Vil ikke have en MTB, men er lidt ude i overvejelserne omkring en Cross cykel i stedet for.
maj 2010
Jeg tror nu jeg vil være mere til Cross med flatbar og har fundet et par stykker i tyskland der ikke er ret meget dyrere end f.eks. avenue.
Ny citybike