1.147 visninger
|
Oprettet:
Ny cykel {{forumTopicSubject}}
Jeg skal ud og købe ny cykel og ville gerne have nogle råd.Jeg cykler hele året og har ca. 5-6 km til arbejde med nogle store bakker og jeg vil også bruge den i min fritid, dog ikke til de alt for lange ture.
Havde oprindelig kig på en cykel med remtræk, da næsten ingen vedligholdelse tiltalte mig, men synes til gengæld de virker noget tungere og så er der efterhånden ikke mange der forhandler dem i Århus området.Skyldes dette for lidt salg?
Har i stedet kig på de to cykler:
https://principia.dk/gravel/gravel-hybrid/gravel-h20---groen-pg-2116
https://www.jensencykler.com/specialized-sirrus-x-3-0
sep 2016
Følger: 1 Svar: 39
Skulle jeg købe ny i dag, der dækkede de fleste behov, blev det også en gravel..
aug 2018
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 38
Men hvis de almindelige cykelhandlere ikke har dem stående, så burde du kunne finde en Cube-forhandler; de har da i hvert fald noget, der ligner de (fine) cykler, du har fundet - bare med rem og 8 eller 11 indvendige gear. Fx "Editor 11" eller "Cube Hyde Race".
PS: Ift. indvendige gear har jeg aldrig haft typen - men jeg har mest fidus til dem, hvor gearene ligger i olie. Det er vist kun de dyrere Shimano Alfine (eller Rohloff hvis man slet ikke kan få udgifterne til at slå til ;o)...
okt 2022
Følger: 1 Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 3
okt 2022
Jeg skal selvfølgelig ud og og prøve cyklen, men det ser ikke ud til, at forhandlerne har fået dem endnu,
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 19 Cykler: 5 Annoncer: 1 Svar: 54
okt 2022
aug 2015
Kan man finde ud af at vedligeholde en cykel holder den lige så længe som alle andre cykler, det hele kommer vel an på hvor kræsen man er.
sep 2016
Følger: 1 Svar: 39
Når man kun betaler det halve eller endnu mindre, kan man ikke forvente samme kvalitet,
Har man ikke det store behov, kan en Thansen cykel være et fint valg, men forvent ikke samme holdbarhed og kvalitetsfornemmelse..
aug 2015
Der er ikke nævnt at det skulle være hydrauliske, så gik heller ikke ud fra det var et krav.
Men ja når vi snakker priser så desto billigere desto mere spares der på kvalitet hvad angår gearing og fælge, stellet skal nok holde. Man skal bare ud og se om det passer en, for nogle kan være bygget lidt sjovt ligesom min Orbea som har nogle underlige mål.
Det er heldigvis let at finde en Thansen et sted, for at prøve og se om sådan en cykel er værdig til formålet..
Men tænker bare sådan en cykel fint ville kunne egne sig til 5-6km dagligt, samt være billig i dele og ikke noget som ville være nødvendigt at holde så godt som en dyr cykel.
dec 2023
Svar: 3
Ny cykel