2.951 visninger
|
Oprettet:
Urimelig pris på mtb? {{forumTopicSubject}}
Hej CG
Jeg har for nylig taget beslutningen om at forsøge at sælge min mtb. Jeg har sat den til salg på både dba og her.
Mit problem er at der ikke har været en eneste interesseret køber (en spurgte om det var en 29''), så jeg vil høre jeg vurdering af om prisen jeg har sat den til salg til er urimelig eller om jeg bare skal have tålmodighed?
Er der andet jeg evt. skal gøre for at øge købs-chancerne?
Jeg har sat den til salg til 25000. Annoncen kan ses her hvis i har brug for flere informationer udover billedet til at bedømme den: http://www.cykelgalleri.dk/marked/cykel/41694-scott_scott_scale_rc)
mar 2011
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 1 Svar: 18
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 76 Svar: 791
1) Folk vil bare ikke give så meget for "brugte" cykler
2) 26 er ikke det folk vil have i øjeblikket
3) 25.000 er mange penge for en 26" brugt - segmentet der køber en sådan cykel er meget begrænset
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Cykler: 3 Emner: 4 Svar: 242
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 18 Svar: 309
held og lykke
jun 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 9 Emner: 61 Svar: 68
Og så skal du være tålmodig, husk at det måske ikke er det bedste tidspunkt at sælge da der lige nu er sale flere steder. Vent 2 mdr. Så vil de ud i foråret på deres nyindkøbte cykel, som de har købt af dig.
Pøj,pøj.
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
okt 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 52
Det er jo egentlig både godt og skidt, og ret svært at gøre hverken til eller fra, udover at vente
@MichaelG, det vil jeg prøve. Tak.
nov 2010
okt 2012
feb 2008
nov 2010
okt 2012
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 21 Cykler: 15 Emner: 3 Svar: 484
okt 2012
En Scott Scale RC i 2013 koster knap 46k ((link fjernet) og den har noget dårligere udstyr hvilket giver den en vægt på ca. 500 g tungere end min. Jeg synes derfor ikke det vil være urimeligt at vurdere min til 50k fra ny (jeg har bygget selv, så kender ikke den totale pris)? Med dette i baghovedet, vil du så stadig sige at den er for dyr?
feb 2008
De køre helt samme disciplin. XC/marathon....
okt 2012
feb 2008
En der er hurtig på en HT på lange flade stykker er også hurtig på en fully.
En der har gode tekniske evner kan køre det samme stykke lige hurtigt om det er en fully eller HT.
okt 2012
feb 2008
nov 2011
http://binaryapi.ap.org/a33498fc0fa245e5863bdf3a52acbba8/320x.jpg
Tåler en audi s4 heller ikke sammenligning med en bmw m3 fordi den ene har 4 hjulstræk?
Søren jeg tror roligt du kan sætte prisen ned til 20k, hvis du har nogen forhåbninger om at få den solgt:) Holbæk cykelcenter har lige solgt helt nye 2012 scale rc'er for 24k, det vidner jo os lidt om hvor svært de har ved at komme af med 26" modeller.
nov 2011
Hvorfor kan de ikke sammenlignes på pris i øvrigt? Berig mig venligst med din enorme indsigt.
nov 2011
nov 2011
feb 2008
Det er heller ikke til at diskutere...
Og undskyld til Søren T, da vi på det groveste har kørt hans tråd ud på et sidespor.
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
Cato siger de ikke kan sammenlignes og han har fuldstændig ret for de henvender sig jo ikke til samme kunde segment, hardtail brugere bliver meget sjældent glade for en fullsuspension og samme gælder den anden vej (ingen regler uden undtagelser.
Omkring de tekniske egenskaber og sammenligninger omkring OL ruten og VM så er de to ruter dybt forskellige, Ol ruten er så u-teknisk som noget kan/kunne være og bestod af opkørsel med låste dæmpere og nedkørsel for fuld skrue (nogle af rytterne kaldte ruten en grus-belagt cykelsti).
Kigger man derimod på hvad der køres på i de andre løb i naturlige omgivelser så er resultatet en anden, det betyder dog ikke at en FS er et dårligere valg på nogen måde, det er et svar på at der er forskellige ønsker fra brugere.
Omkring vægt af de stationære dele (ikke roterende masser) så er det ikke af særlig stor betydning men selvfølgelig gør et kilo en forskel, næsten lige så meget som 25gr på hjulene (de fysiske love kan man ikke sådan lige ændre på).
Hjulstørrelser er en endeløs diskussion, vælg det du har det bedst med, har man brugt +25.000kr på en cykel så vil man alligevel ikke indrømme at man har valgt forkert uanset om man køre på 26", 27,5" eller 29" hjul sådan er mennesket indbygget og er fuldt naturligt, eneste som ikke er i orden er når man prøver at presse en person til at ændre syn/ønske fordi man ikke selv har samme mening.
Maller
Det med vægt på hjul har en stor betydning men det kan være positivt i begge retninger, lette hjul giver større reaktion og acceleration men de mister også fremdrift hurtigere og den vej gør dem mere levende som nogle ikke syntes er en fordel.
Lidt tungere hjul typisk 29" har en dårligere acceleration men er bedre til at holde på farten samt de er bedre til at være taknemmelige for evt fejl en rytter skulle lave teknisk og den vej holde et mere flydende tråd og rytme.
Ønsker man lidt af begge dele så kan man vælge den vej midt imellem eller have en cykel til begge typer ruter og spor man skal ud på den enkelte dag.
sep 2011
Vælger at svare på dit indlag i selvstændigt svar men min tanke er også at pris er en smule høj særlig hvis du vil sælge den her på siden, syntes til at der bydes latterligt lavt herinde nogle er dog værre end andre, sjove er at når de selv skal sælge noget så er priser ret høje (efter det de selv byder andre) andre af dem vælger at sælge på andre sider hvor publikum/brugere er fordelt lidt anderledes, forbrug/økonomi/alder realisme.
Som en helt rigtigt skriver længere oppe er det ikke tid endnu hvor folk køber en brugt cykel til den pris impulsivt, fleste tænker over sagerne og søger rundt på www efter tilbud og dem er der mange af lige nu, så tålmodighed er en dyd hvis du vil have en pris som du ikke taber alt for meget på, det er desværre købers verden indtil foråret er kommet.
Skyldes salg at du vil et trin op i hjulstørrelse men salg her er betinget af det skift skulle du prøve at låne et sæt 27.5" hjul og sætte på den (det kan den godt tage i stel) og måske det gør lige det du ønsker eller i det mindste får lidt mere glæde ud af cyklen inden det større tab på kontoen kommer.
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 4 Cykler: 7 Emner: 187 Svar: 621
nov 2011
Følger: 4 Følgere: 8 Cykler: 3 Emner: 56 Svar: 649
Mennesker er jo så forskellige, deres evner på mtb forskellige, sporene er forskellige.
Nogen er bedst til at køre ligeud i lang tid, nogle er gode til at køre zigzag ned, nogle til at kravle opad.
Og ham der er god til at kravle op, er måske elendig til at køre hurtigt nedad. Og ham der kan køre lang tid ligeud, har måske ondt i ryggen, og har derfor brug for en fully.
Det kan jo ikke stilles op på en facitliste.
sep 2011
Vil nu mene at har rytteren gode tekniske evner så er en HT hurtigere på de tekniske stykker men det kræver en bedre fysik og teknik end med en FS som er langt mere taknemmelig for de fejl en rytter kunne komme ud for at lave, særlig når trætheden kommer.
Når det går ned af så er verden en anden men har vi nogen steder i dk hvor det går rigtigt ned af, det kan så diskuteres men der er helt klart et behov for begge typer cykler, det ser vi tydelig i denne tråd og mange andre.
Vil så også lige tilføje uanset om det falder i god jord hos alle men så er der en del som mener de har gode tekniske evner, hvor realiteten er en anden så det er en balancegang om man er realistisk med sine evner når der handles.
Jakob MTB ...Spot On...
Køb efter dit hjerne og følelse, nyd dit køb og brug den sunde fornuft samt lad være med at falde for alverden marketings roulade lavet af firmaer eller andre brugere (der er intet galt i at lytte men tænk selv).
nov 2010
må vist hellere svare igen da du ikke kunne se grunden til samligningen. For mig at henviste du til cyklerne og længere nede er det prisen du samligner.
det var prisen jeg mente. 25t for en 26" vs 28t for en 29" fully. prisen er en scott RC med gaffel er ca 22t (15t for ramme, 7t for gaffel). epic sworks 29" ramme kit koster ca 33t. altså godt 10t mere.
derfor bør pris forskellen på brugt være mere end de 3t fra 25t til 28t. og det selvom der er alu på epic'en. det er der jo også på scott'en.
som tiderne er nu så vil en 29" holde prisen bedre end en 26" brugt. Er nyprisen for begge cykler 35.000kr så vil 26" brugt ca ha en værdi af 20t og en 29" 25t efter 1 år.
Du kan jo selv se hvad Jeg fik for min. Jeg fik 20t og vil mene prisen kunne gå op ned med ca 2t men Jeg ville ikke kunne få 25t.
På 30min er det lykkes mig at finde disse tilbud.
scott scale sl ramme M 2013, kørt under 100km = 6000kr
fox terralogic 2012, lidt brugt = 3000kr
xx bremser 2012=1800kr
dt swiss CARBON xrc 1350 hjul. helt nye i butik normal pris 15000kr= 4500kr
XO 2012 gruppe, brugt= 4500kr
eller
XX1 gruppe,ny fra butik=7500kr.
saddel, styr etc =2000kr
med XX1= 248000kr, helt ny gruppe med carbon hjul !!!!
med XO (-XX bremser da der jo følger XO med gruppen)=20000kr
Så endnu engang, ja prisen er for høj.
hvis du spurgte om din cykel var 25t værd ?! så ja, men det er bare ikke markedet for 26er...desværre.
Det er dog nu man skal købe en 26er til en god pris og ha som sin cykel nr 2.
Jeg vil gerne slette mit svar hvis du mener det vil ødelægge dit salg
okt 2012
Jeg har intet i mod at i forsætter jeres disskusion omkring ht, fs og 29'' her (ganske interessant læsning, selvom den sobre tone lige glippede et kort sekund).
@Carsten: Mit salg skyldes at jeg vil prøve at bygge noget der måske er lidt mere robust med de østrigske alper for øje. Men interessant med variationsmuligheden med størrer hjul. Ved du om dette også fungere på en forgaffel som min? Har du evt. et link til en guide/en der har prøvet det?
@Betram: Du behøver bestemt ikke at slette dit indlæg (jeg kunne ikke drømme om at snyde en evt. køber).
I forhold til en cykel som du nævner der, vil jeg mene at den har ca. samme udstyrniveau som det jeg har på min (bedre hjul, lidt dårligere gaffel), og er ca. lige så slidt som min. Den du nævner vil dog nok have en højere salgsværdi.
Af ren interesse (for at udvide min horisont i at købe mtb dele), kunne jeg dog godt tænke mig, hvis du ville sende et par link til de dele du nævner (specielt rammen og hjulene interessere mig).
Igen: Tak for hjælpen.
sep 2011
Jeg sidder med noget arbejde lige nu men jeg skriver til dig i PM senere idag/nat så skal jeg give dig så godt et svar jeg kan med nogle link også.
Men en spændende tanke med det Østriske og kan helt sikkert give dig et par steder jeg vil anbefale dig at prøve ud men det er steder hvor Hardtail ikke er sjove hoppe rundt på medmindre du vælger et noget mere levende materiale
Cato
Du kan til dels have ret i de steder men det er stadig bakker, Bornholm i klipperne omkring Hammeren eller omkring Gudhjem er nok det nærmeste af noget der går ned men stadig er det kun i få minutter, det er ikke lige den type nedkørsler der er i ramme bygernes tanker når der tales nedkørsler i deres filosofi.
nov 2010
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 18 Svar: 309
okt 2012
Bremser: 1500
Hjul: 2500
Gaffel: 3000
Stel: 5000
Krank: 1200
Gearskiftere: 800
Bagskifter: 800
Forskifter: 300
Frempind: 300
Styr: 250
Saddel: 500
Dette giver i alt 16,1k. Hvilket jeg ikke ser som imponerende. Så vil jeg hellere beholde den..
nov 2010
okt 2012
sep 2011
(link fjernet)
okt 2012
Mht, til Østrig ville jeg nu stadigvæk satse på en Ht, da jeg sætter lige så stor pris på at køre op af som ned af (herunder rene asfalt ruter som fx: Grossglockner).
sep 2012
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 58
Rask cykler har en til 29995kr hvis du mangler en.
sep 2012
Værsgo ved ikke om de har din størrelse
feb 2008
nov 2010
Det sidder dyre og bedre bremser på den org rc.
Et sted henviser du til at man ikke kan samligne en ht og en fully og at min samligning ikke kunne bruges. Dette selv om jeg mente samligning på prisen. Andet sted skrev du at det så lige pludseligt var prisen du mente og ikke på ht vs fully.
Nu beskylder du Simon p for ikke at fortælle sandheden og at man ingen steder kan finde en rc pånær til ca 35t. Så finder Martin p en til 29990. Så er udstyret ikke godt nok selvom det er en org rc.
Prøv og tjek hvad Simon egentligt har solgt gennem tiderne. Tror han haven meget god fornemmelse for brugt priserne og han er temmelig troværdigt
Synes du virker lidt selv fed...eller også er du bare en troll der spilder andres tid. Min er du færdig med at bruge og ja du får nok også det sidste ord
Go weekend
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 4 Cykler: 7 Emner: 187 Svar: 621
ROLF ER REN....
nov 2011
Januar udsalg kører jo fx også kun i.... Ja januar.
37k for en 2012 scale rc 26" ka vel i øvrigt næppe betegnes som et tilbud, det lyder næsten som en pris man kunne forhandle sig til midt på sæsonen.
sep 2012
kan godt lide din pris sammenligning. en bagbremse på tilbud mod et helt sæt
sep 2012
(link fjernet)
okt 2012
Når det er sagt, så har i ret i at jeg næppe vil få solgt min til 5k mindre end en original med kvittering og det hele...
Mht. til bremserne er de i omtrent samme prisleje (her ses XX til 250 euro: http://www.cnc-bike.de/product_info.php?cPath=321_32_993_130&products_id=5038).
nov 2011
Fed bremse sammenligning i øvrigt
nov 2011
"Samtidig er det også bemærkelsesværdigt at den eneste pris man kan se på nettet på 2012 modellen er 37k fra cykenxperten.dk i restudsalg. "
"Jeg har aldrig sagt de 37k var et tilbud..kun at det var den eneste pris jeg kunne se på en hurtig søgning"
r-e-s-t-u-d-s-a-l-g
sep 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 25
Du skal være mere realistisk eller sælge den i dele inden du er heldig.
Solgte min scale 20 med nogenlunde samme udstyr til 9,500kr, jeg fik dog lov at beholde hjulsæt...
Held og lykke med salget.
Pris ide: 18000kr så får du nok en del mere henvendelser.
Urimelig pris på mtb?