{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.338 visninger | Oprettet:

Freeride {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg er helt ny på dette emne!.

Når det så er sagt, så søger jeg en freeride cykel. Jeg bor i syd Tyskland, og der er massere af bjerge omkring mig. Jeg søger en cykel som jeg både kan cykle på vejen med, men en cykel jeg også kan kaste ud over en bjerg (for at sige det mildt).

Det skal ikke være en overkill cykel at cykle med på vejen, og skal samtidig også være god at cykle offroad. (Ved godt at forskellige dæk spiller ind).

Den må gerne ligge under 1000€.
Gerne FS.

håber virkelig i kan hjælpe mig, det her er en jungle af råd og cykler!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Freeride
  • #1   23. jan 2013 Så du vil have en downhill-racer til under 7500 kr.?

Lol smiley

Det er svært at finde en fornuftig fully til så små penge..

• #2   23. jan 2013 Det jo derfor jeg hører herinde.. Om det er helt umuligt eller ej.

Den har sgu ikke nødig at være ny.

• #3   23. jan 2013 Smid det dobbelte og køb en ok Norco AM cykel med 140 mm vandring: http://www.bikester.dk/norco-bikes-sight-3-mtb-gra-335273.html

• #4   23. jan 2013 Kæft et dårligt svar^

Svarer til at jeg skriver jeg søger en bil til 500.000, og så skriver du smid det dobbelt e og køb en ferrari??

Nu ligger landet nu sådan, at man kan ikke altid starte med en Ferrari, ved heller ikke om jeg har lyst til at køre Ferrari, det er derfor jeg søger en "bil" som er lidt billigere.

• #5   23. jan 2013 Undskyld at mit svar ikke behagede herren. Jeg er dybt ulykkelig over at jeg har misfornøjet deres højhed.

Jeg gav dig rådet at betale lidt mere, og få noget ordentligt til at starte med, i stedet for at betale 7.000 for noget som alligevel skal skiftes efter et år. Jeg er selv startet ud på en brugt cykel til 6.500 og jeg endte op med at sælge den med et tab på 1000 kroner efter et halvt år fordi den simpelthen var så elendig, hvorefter jeg gav 13.500 for en anden, som jeg har kørt på de sidste to år.

Derudover skriver du "den må gerne ligge under 1000€.", så jeg antog at det ikke nødvendigvis var en grænse, men nærmere et udgangspunkt. Jeg gav dig bare et råd ud fra min erfaring, hvilket jeg igen undskylder for, da jeg kan se at du er ekstremt utilfreds med mit svar.

• #6   23. jan 2013 Jeg ligger med at have fundet en Specialized Big Hit 1.

Gabel: Marzocchi Drop off SL luft gefedert, öl gedämpft
    Kurbel: Holzfeller
    Lenker: Truvativ 68cm breit
    Vorbau: Hussefelt / truvativ
    Bremse: Avid Juicy five
    Schalthebel: X7 SRAM
    Schaltwerk: SRAM X7
    Kettenführung: Truvativ
    Naben: Scont
    Felgen: Hohlkammer, geöst
    Reifen hinten: Maxxis Larsen
    Reifen vorne : Maxxis DY-NO-MITE
    Tretlager: Howitzer
    Dämpfer: FOX Vanilla R
    Sattel: Specialized
    Pedalen: Specialized

Står dog på tysk, men håber du kan fornemme hvad der står.

Den koter 850€, og han kan forhandles.

Hvad siger du til det?

• #7   23. jan 2013 Smalt styr, men det er bare en smagssag. Derudover er det gode bremser (kører også selv med dem) og gearene er af en helt udemærket kvalitet. Bagdæmperen er den billigste DH dæmper FOX fremstiller, men den skulle også være udemærket. Kan dog ikke sige noget om forgaflen, da det er 4 år siden jeg har kørt marzocchi sidst. Ved du hvor gammel den er, hvornår tingene sidst har fået service og hvor mange tæsk cyklen har fået tidligere?

Men det ville hjælpe en del med bedømmelsen af cyklen hvis vi også kunne se billeder. Det er ikke lige frem en cykel jeg ville foretrække til andet end DH og freeride, da den er tung at cykle på, grundet den store mængde affjedring samt den høje vægt. Hvis jeg var dig, ville jeg nærmere gå efter en cykel såsom Specialized Enduro eller Trek Slash. Noget med 150 mm vandring ville passe til offroad og freeride, uden at være for tung at cykle på når du kommer på asfalt.

• #8   23. jan 2013 (link fjernet)

Den ser sådan ud..

Jamen er den alt for tung til at cykle med? Overkill tænker jeg på...

Men altså om det er den billigeste støddæmper eller ej, den kan jo udskiftes med tiden.

• #9   23. jan 2013 Ja, den er lidt overkill i forhold til det du ville bruge den til.

En støddæmper er jo ikke lige frem billig, så jeg ville råde dig til at købe en cykel der ikke skal have skiftet dyre dele.

Et eksempel på en brugt cykel der ville passe meget godt til dine behov, ville være den her Specialized Enduro: (link fjernet)
    Den har 150 mm vandring foran og bagtil, og så er den ikke nær så tung. Ved godt det er omkring 1000 kroner mere end du ville give, men så er det også noget der passer til dine behov. smiley

Ellers ville den her også passe dig fint: http://www.pinkbike.com/buysell/1251428/

• #10   23. jan 2013 Jeg er 190 høj, så det er nok kun den første bike som passer mig.. men tak for din hjælp.

• #11   23. jan 2013 Hvis du skal have en cykel der skal kunne klare lange nedkørsler på bjerge og stadig køre på vej, så drop forstillingen om at man kan få det til under 1000 €. Altså numindre du vil køre rundt på en tank af en gammel specialized big hit.

Du skal have fat i en Enduro/AM MTB med ca. 150 mm vandring hvor du får meget for dine små penge. Spar op i længere tid og vent til du har fået sparet ca. 2000€ op. Nu skal jeg ikke sige at Norco er et dårligt mærke eller noget (for mig er en High-end Norco sku' nok en drømme cykel), men du får alt for lidt for dine penge hvis du smider dine penge efter den som Simon linker til.

Mine eksempler:
    http://www.bike-discount.de/shop/k1867/a78545/slide-140-7-0.html
    http://www.bike-discount.de/shop/k1867/a78549/slide-150-8-0.html
    http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/series/nerve-al-plus.html
    http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/series/strive-al.html

• #12   24. jan 2013 Du får vanvittigt meget for pengene hvis du køber sådan en Radon Slide 150 8.0..
    Tilgengæld koster den over det dobbelte af dit budget - Men som de andre nævner så er det umuligt at få billigere smiley -> Med mindre du finder noget brugt til en virkelig god pris selvfølgelig..

Kommentér på:
Freeride

Annonce