{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.436 visninger | Oprettet:

emil A
emil A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Valg af MTB cykel {{forumTopicSubject}}

Hej CG

Jeg skal i gang med at køre mountainbike i skovene nord for kbh og søger derfor hjælp til hvilken cykel jeg skal vælge. Jeg har fundet 2 cykler frem:
En Giant Talon 0, årgang 2012:
http://www.giant-bicycles.com/en-in/bikes/model/talon.0/10850/53064/#specifications

En Cube Acid 29"er 2012:
(link fjernet)

Jeg kender ikke ret meget til udstyret udover at XT inden for gear skulle være okay godt, at forgaflen helst skal være luftaffjedret og at 29'er er en del dyrere.

Jeg har fundet 2 forhandlere, hvor jeg kan få Giant'en til 6500kr, og Cube'n til 6000kr.

Ville i råde mig til at gå efter 29'eren, eller Gianten med den bedre forgaffel.?

Emil

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af MTB cykel
  • #1   3. jan 2013 Prøv også at kikke på www.ghostbikes.dk .Ikke så udbredt mærke, men de har en del modeller i den prisklasse. Er meget glad for min.

• #2   4. jan 2013 Normalt ville jeg sige 29" frem for 26" til det meste terræn i Danmark. I dette konkrete tilfælde ville jeg personligt tage Giant'en i 26". Årsagen er, at begge cykler har meget tunge hjulsæt og derfor ville jeg foretrække de trods alt lettere 26" hjul end 29" hjulene. Lettere hjulsæt er lettere at træde igang og op ad bakker. Husk man accelererer jo hele tiden og og ned i fart når man kører MTB.

Der er ikke opført nogen total vægt på Giant'en, men den kunne godt være et kilo lettere end Cuben der vejer over 13 kg. Det betyder også noget.

Desuden betyder en forgaffel meget. Hvad jeg lige ved en kort googling kunne finde ud af, så er forgaflen næsten dobbelt så dyr som den på Cuben. Om det betyder dobbelt så god kvalitet ved jeg ikke.

Og sidst men ikke mindst, så foretrækker jeg generelt Giant frem for Cube.

• emil A
    emil A Tilmeldt:
    jan 2013

#3   5. jan 2013 Tak skal i have begge 2.
    Jeg prøved en 26 tommer og en 29 tommer lige efter hinanden. og for mig, som det er nu her i starten, ønskede jeg mere sjov og lej, og egentlig ikke en hurtig cykel jeg kunne få bedre tider med. Jeg valgte derfor at gå efter 26 tommer. Så det blev giant'en jeg valgte.

• #4   6. jan 2013 Har du købt? Ellers er der lige åbnet en giant forretning i Køge. Det er Klaus Nielsen der har den. Han har været prof MTb rytter de sidste mange år så han ved hvad han snakker om. Bare til info

• emil A
    emil A Tilmeldt:
    jan 2013

#5   10. jan 2013 Hej Kenneth. Ja jeg har købt. ellers tak for informationen!

Kommentér på:
Valg af MTB cykel

Annonce