{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.960 visninger | Oprettet:

Kaskoforsikring cykel {{forumTopicSubject}}

Jeg er interesseret i, at tegne en cykel-kaskoforsikring, uden at skulle skifte forsikringsselskab. Dette kan man gøre hos CFC Danmark (link fjernet) .

CFC Danmark er en forening der baseres på frivillig arbejdskraft og især af stifteren som er ham der står for alt det manuelle arbejde (indmeldelse, skadevurderinger, udbetaling mv). Derfor kan man vel berettiget have en frygt for at denne forening ophører hvis stifteren bliver syg/dør.

Jeg kan ikke finde nogen oplysninger om foreningen i 2012 på nettet så jeg ville høre om der er nogen som ved om foreningen stadig er velfungerende og om de har gode erfaringer generelt med foreningen. Jeg har netop skrevet til foreningen for at få et pristilbud.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kaskoforsikring cykel
  • #1   19. nov 2012 Den lever i bedste stil. Og stifteren har mange mange år i sig endnu.
    Super forsikring. Den bedste du kan få nogen steder.

• #2   19. nov 2012 Det er da godt og høre.....men der er da en vis risiko i at hele foreningen hviler på en mand (går jeg ud fra)........Det bedste ved forsikringen som jeg lige kan se er, at man får nyværdien i 10 år frem, hvor de andre forsikringsselskaber jo har 10% nedslag i nyværdien år efter år, dog ikke det første år.....

Nogen der ved om en cykel bliver erstattet, hvis man har indbrud og får cyklen stjålet og cyklen ikke er låst med en cykellås. Hos Alm Brand der er der ikke krav om, at cyklen skal være låst med cykellås, blot huset er aflåst.....?

• #3   19. nov 2012 Jack:
    Hos Topdanmark kan man forsikre sin cykel ved at tegne udvidet forsikring.
    Den dækker ved tyveri fra hus også hvis der ikke er godkendt lås påmonteret.
    Den dækker også ved tyveri fra aflåst skur uden påmonteret godkendt lås .... men der skal man lige nærlæse betingelserne for hvad man kan kalde et "skur".

Samtidig er den dækket mod styrt/hærge skader.

• #4   19. nov 2012 AlmBrand dækker IKKE ved styrt/hærgen ... kun ved tyveri.

• #5   19. nov 2012 ......og jeg kan tilføje at Topdanmark også dækker cykler der stjæles fra aflåste biler.

Problemet med Topdanmark er at man jo ikke, bortset fra år 1, får nyværdien erstattet. Er cyklen 2,2 år gammel så får man kun 80 % og det gæder både tyveri og ved styrt. Det er mange penge hvis man har en dyr cykel til 50-60 t.kr.

Alm Brand har ikke kasko på cykler. Jeg har i forvejen alm brand og da jeg ikke er sikker på om CFC dækker cykler uden lås selvom de står i aflåst rum, så har jeg netop tegnet en udvidet tyvercyjeldækning hos alm brand. Jeg har desuden 4 cykler og kun de to dyreste tegner jeg forsikring for hos CFC, så jeg skulle have den udvidede alligevel.

Nå men jeg mangler stadig svar fra CFC på hvor meget det kommer til at koste.

• #6   19. nov 2012 ....når jeg siger aflåst rum så tænker jeg også på aflåst bil, fordi jeg tit har min cykel med i bilens bagagerum, når jeg kører løb, er til træning, eller er inde og handle og lignende på vej hjem fra træning......

Jeg ved at IF Forsikring ikke dækker cykler, der ikke er låste med en godkendt lås, også selvom ens hus/bil er aflåst. Låsen skal, ud over at være låst selvfølgelig, også være fysisk påmonteret cyklen, medmindre låsen er godkendt til løs monitering. Man påmonterer jo ikke en tung lås på sin dyre Carbon racer....

• #7   19. nov 2012 Jack:
    Alm Brand: så må vi ikke håbe at du styrter og ødelægger din cykel.
    Jeg mener ikke at den dækker mere end en cykel ad gangen.
    Får du stjålet 2 stk., får du kun dækket den ene.

Topdanmarrk:
    Der har man den udvidede forsikring der dækker én cykel.(op til 63.000)
    Standard dækningen på familieforsikringen dækker stadig andre. ( 19000,-)

Begge er indeksreguleret nedad med 10% pr. år

• #8   19. nov 2012 Jeg er ret sikker på at de 4 cykler er dækket ind af basisdækningen ligesom i Topdanmark. Nu er kun to af mine cykler af den dyre slags og her vil jeg lige undersøge om den udvidede dækning kun gælder en cykel. Om ikke andet så vil de to dyre cykler også være dækket imod tyveri via min tegning i CFC, men her kender jeg endnu ikke de detaljerede regler i deres police, jævnfør mit spørgsmål ovenfor. Forsikringen er dog endnu ikke tegnet hos CFC og uanset hvad så vil den først gælde fra jan 2013. Jeg må lige nærlæse policen fra alm brand.

• #9   20. nov 2012 Nå, ifølge policen i alm brand er jeg via den udvidede cykeldækning dækket med 56 t.kr pr cykel pr. forsikringsbegivenhed, dvs tyvene kan bare komme an.

Både top Danmark og alm brand og andre forsikringsselskaber har disse 10% reduktion i erstatningssummen pr år pr cykel. Her har CFC Danmark ingen reduktion i nyprisen de første 10 år hverken for tyveri eller skade. CFC er dyrere fordi man tegner pr cykel, men det tjener sig da hurtigt ind når ens cykel bliver mere end et år gammel.

Ens små kære skal jo være ordentlig forsikret.....

• #10   20. nov 2012 Beone: Jeg tegner både hos alm brand og hos CFC, dog kun de to dyre i CFC. Jeg er fuldt sikret mod tyveri hos alm brand for alle 4 cykler og bliver sikret for skade, uden reduktion i nyværdien for de to dyreste i CFC. Hvor god tyveridækningen så er hos CFC ved jeg endnu ikke......

• #11   20. nov 2012 nogen der kender prisen hos CFC ?? syntes ikke der står noget på deres hjemmeside om det

• #12   20. nov 2012 jeg har tegnet en udvidet forsikring med dæknings beløb & kasko hos GF, pris 750 pr.år

• #13   20. nov 2012 Jeg har nu fået svar fra CFC. Jeg skulle regne med 1400 kr for en racer til cirka 50000 og 1800 kr til en mtb til ca 37000 kr. Begge cykler deltager i motionsløb, men ikke licens.

Umiddelbart var min tanke, at det var dyrt. Man kan dog overveje at tegne kaskoen hos sit normale forsikringsselskab det første år (hvis muligt). Men man skal nærlæse policen fordi f.eks. hos tryg, der dækkes ikke skader under motionsløb eller licensløb.

I år to og frem, så erstatter CFC stadig nyprisen, og her betaler den ekstra pris sig hurtigt hjem igen, særligt ved større skader. Husk selv kraftige ridser ikke erstattes, men det gør ingen selskaber.

Nu er det svært, at spå om hvilke skader man får fremadrettet, men for mit eget vedkommende ser jeg risikoen for voldsomme styrt, som størst når jeg kører i grupper til motionscykelløb, hvor jeg deltog i 9 stk i år. Jeg havde et voldsomt styrt og flere lige ved og næsten situationer.

Derfor forsikrer jeg nok kun min racer hos CFC, da det kun er 1400 kr.

Der er selvfølgelig en årsag til, at mtb er dyrere at forsikre, og jeg tror hovedparten af CFC's kunder er at betegne, som supermotionister og licenstyttere med meget dyre cykler. Derfor kører de i terræn og i en fart som er mere voldsom end min når jeg kører mtb. Derfor kommer jeg nok til at betale forholdsmæssigt meget for min lavere risiko på min mtb. Jeg kører meget alene på mtb og her er sikkerhed mine 3 første prioriteter. Jeg har dog styrtet 3 gange på min mtb, dog uden andet end ridser......

• #14   20. nov 2012 Det ville nu have været rart, at have en kasko på mine 3 andre cykler jeg ikke forsikrer hos CFC. Det ville jeg godt betale 700-800 kr for på trods af at nyprisen reduceres 10% årligt. Jeg har dog haft en forsikringsmægler ude for Topdanmark og her lå hans samlede pris 2000 kr højere end det jeg betaler i alm brand, og min selvrisiko på bilen blev sat op fra 1800 kr til 4600 kr. Jeg har nemlig haft to skader fornyeligt på bilen. Derfor skifter jeg ikke til Topdanmark. Afvejningen blev om jeg regner med skader på bilen eller på cyklen....

• #15   20. nov 2012 2*10:
    GF dækker kun for cykler det anvendes til privat brug. Dermed menes nok ikke konkurrence under licensløb, men om deltagelse i motionsløb også er er undtaget, tjaa....men man er jo selvfølgelig dækket til træning....

• #16   20. nov 2012 Brud på feks. stel udløser ikke automatisk et nyt stel ved CFC, men bliver rep. hvis muligt!! Det bliver rep. så det styrkemæssigt er ok, men du ingen erstatning får det optiske smiley

• #17   20. nov 2012 >Jack, jeg lige læst policen og der står intet om, at den ikke må bruges til løb.

• #18   20. nov 2012 2*10:
    Men kun til "privat" brug står der i policen. Hvad der ligger helt præcist i det ved jeg ikke, men det kunne indikere, at man ikke må deltage i cykelløb. Motionscykelløb må man sikkert godt, men licensløb tror jeg ikke.

Zeeberg:
    Det med stellet er ikke så godt.....Jo mere man dykker ned i forskellene på forsikringerne jo flere kommer der frem......

Ud over rammer så gælder det vel også dyre carbon hjulsæt. Det er vel egentlig også fair nok, fordi jeg kan forstå det sparer meget på forsikringspræmien....

• #19   20. nov 2012 Max Lemvig det dur

• Henrik P
    Henrik P Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #20   20. nov 2012 Til Jack
    Vær opmærksom på at hvis en ramme eller et hjul skal repareres gennem et forsikringsselskab efter styrt eller anden egen forskyldt skade da er det meget vigtigt at det bliver hos fabrikanten såfremt der fortsat er fabriksgaranti for fejl og mangler. Såfremt udstyret ikke repareres hos fabrikanten eller en af fabrikantens autoriseret værksteder da vil fabriksgarantien bortfalde og der vil ikke længere være garanti for fejl og mangler hvilket jo kan være fatalt. Indenfor for EU gælder som minimum 24 måneders garanti og nogle fabrikanter yder endda længere fabriksgararanti.

• #21   20. nov 2012 Rene N:
    Forsikring hos Max lemvig kræver man har alle sine forsikringer hos Tryg. Det er ny politik her i 2012. Desuden dækker Max Lemvig ikke længere motions- og licenscykelløb, så kun træning.....det har jeg læst her de sidste dage, men kan ikke finde det frem igen på nettet.

• #22   21. nov 2012 "Forsikring hos Max lemvig kræver man har alle sine forsikringer hos Tryg. Det er ny politik her i 2012."
    Det er korrekt, for vi har prøvet på at få et tilbud fra dem.

• #23   21. nov 2012 så er det godt at jeg har haft min cykel forsikret ved dem i lang tid så jeg har den samme police og gamle vilkår

• #24   21. nov 2012 "kun til privat" læser jeg som, at det ikke gælder ved cykeludlejning, vi har også en licens rytter i byen som fik dækket sin ramme da knækkede pga. et styrt ved et løb og de var netop GF han havde den forsikret hos.

• #25   22. nov 2012 Max levig har ændret deres vilkår rigtigt meget i løbet af den sidste måned.
    F.eks cykel til 68000kr med div tilbehør til 1860kr.
    Så skal man udfylde et skema med alle stumper og pris sætte dem. Så stiger prisen lige med de første 7-8000 kr sammenlignet med en komplet cykel.
    Så hedder forsikrings prisen 2020kr
    Om det så dækker ved løb har de endnu ikke svaret på.

Topdanmark skal hvis lige kontaktes

• #26   22. nov 2012 Lars S:
    Hvis det er en MTB du forsikrer, så lyder det som om at prisen hos Max Levig og CFC Danmark er nogenlunde ens. Jeg fik som sagt en pris på ca. 1800 kr. hos CFC for en MTB til 37000 kr. Racercykler er åbenbart billigere, hvis man altså ikke kører licensløb.

Topdanmark kræver jo du skal flytte alle dine forsikringer, da cykeldækningen er en del af indboforsikringen. Så CFC er åbenbart det eneste selskab, hvor man kan nøjes med at tegne en cykelforsikring.

Har man flere dyre cykler, så er det måske værd at flytte til Topdanmark, da de jo dækker alle ens cykler for kun ca. 700-800 kr., men igen så får man ikke nyprisen dækket andet end det første år. Så¨er cyklerne ældre end et år så taler det for CFC.

Jeg vil dog sige, at selv om man ikke får hele nyprisen, så får man dog det meste dækket hos TopDanmark og man er heller ikke tvunget til at få rammen repareret, men man får en ny (jeg kender i hvert fald ikke til andet)...

• Freddy H
    Freddy H Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #27   23. nov 2012 GF dækker også ved licensløb. Kun privat dækker over at det ikke gælder hvis du har cykling som erhverv, altså er tilknyttet pro eller semipro hold, hvor cyklerne sædvanligvis er sponsoreret.

Kommentér på:
Kaskoforsikring cykel

Annonce