{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.391 visninger | Oprettet:

Valg af Tricykel og vigtighed af størrelse? {{forumTopicSubject}}

Halløjsa smiley

Jeg står og skal til at anskaffe mig en tri-cykel og efter en masse kiggeri på nettet, så er jeg kommet frem til 2 muligheder som måske kunne være den rigtige og nu vil jeg gerne have jeres mening. smiley

http://www.bikebuster.dk/detaljer/121167.html

og

(link fjernet)

Har lavet en fitting test på competitivecyclist.com og er kommet frem til at jeg skal have et stel som har en overrørs længde imellem 555 og 575 mm. De 2 ovenstående cykler har dog en overrørs længde på henholdsvis 579 og 580 mm. Jeg tænker umiddelbart at det er betydningsløst?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af Tricykel og vigtighed af størrelse?
  • #1   23. okt 2012 Jeg siger selv, heller den er for lille end for stor. Normal køre jeg 56 cm stel men på min enkeltstartscykel køre jeg 52 cm og der spiller bare.
    Det er kun ud fra min erfaring jeg kan sige det. God jagt.

• #2   23. okt 2012 For de penge burde du da kunne finde nogen seriøs fede tri bike på dba.dk :0D

• #4   24. okt 2012 Køre L på min landevejs racer men M på min tri... En fordel kan være hvis den skal bruges til lidt længere tri, at den har mulighed for at justere højden på styret... Der er stor forskel på om man ska køre lange ture eller om det er til korte enkelt starte... Og jo mere du ligger ned jo mindre plads er der til "dunken"...

Go vind smiley

• #5   24. okt 2012 jo mere du ligger ned jo mindre plads er der til "dunken" Hehe Den var god ;oD

• #6   24. okt 2012 Har nemlig ikke nogen racer jeg kan sammenligne med, så tastede lige min mål ind på competitivecyclist.com igen og valgte så Road istedet for Triathlon.
    Hvis man tager udgangspunkt i overrørs længden på en racer, så skal jeg helt ned i en Large, men tager jeg udgangs punkt i C-C eller C-T på sadelrøret, så skal jeg have en XXL i Kuota og Wilier.
    Og det er skam ikke fitting testen der fejler noget, det er bare mig der har lange ben smiley Så ved ikke om jeg kan regne med at jeg bruger XXL i racer og mine mål til en tri passer meget godt eller det er helt ved siden af?

Mht. at prøve en tri-cykel, så ved jeg ikke hvor i kommer fra, men jeg kender sq ikke mange her i Aalborg der har tri-cykler til at holde som man kan prøve smiley

Ingen der har nogle kommentarer til de to cykler jeg har linket til?

Mvh Mads

• #7   24. okt 2012 PS.
    Ja kan finde et par stykker på DBA til den pris.
    1. Der er ikke mange i min størrelse.
    2. Er blevet frarådet på det kraftigste at købe brugt.

• #8   24. okt 2012 2.......er det en forhandler som har frarådet dig det ???

• #9   24. okt 2012 Hehe.. nej ellers var jeg ikke hoppet på den smiley

• #10   24. okt 2012 Okay hvad er så begrundelsen ?

• #11   24. okt 2012 Altså det er ikke noget jeg gider diskutere, stoler på dem der har fortalt mig det da jeg ved de kun vil mig det bedste.
    Men begrundelserne er at der er ingen eller begrænset garanti, oplevelser med udstyr der er defekt, bla skjulte fejl eller skader. Folk der mener at lige nøjagtig deres cykel er perfekt til mine dimensioner.

• #12   24. okt 2012 Fair nok

• #13   25. okt 2012 Slet ingen herinde der har nogen erfaring med valg af tricykel eller nogle forslag?

• #14   8. nov 2012 Lige meget.. Har købt

Kommentér på:
Valg af Tricykel og vigtighed af størrelse?

Annonce