{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.852 visninger | Oprettet:

David J
David J
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11

Råd vedrørende køb af MTB {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg er ude i at jeg vil have mig en MTB.
Jeg har været nede ved min lokale cykel pusher, som har vist mig et par forskellige specialized. Jeg er faldet lidt for en med 29" hjul til 4.000 (Det er ca prislejet) Jeg har umiddelbart ingen ide om hvad modellen hedder.

Jeg er så faldet over en brugt Specialized Hardrock fra 09.

Han skriver således:

MTB, 20 ", 27 gear, specialized en14766 hardrock, en super fed cykel til kørsel i skoven....
Forgaffel: ROCK SHOX RECON SL, med preload og lockout, s-lite
Styr: SPECTRA carbon
Gear: SHIMANO DEORE XT
Hydrauliske bremser: JUICY THREE SL, kaliber AVID

Den kan jeg umiddelbart få for 3000 kr.

Havd er det bedst for mig tror i? Cyklen skal bruges 90% til landevejskørsel, men vil også gerne have så jeg kan prøve at køre lidt i skoven engang imellem smiley

Mvh.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd vedrørende køb af MTB
  • #1   7. okt 2012 An på hvilke gear der sidder på 29'eren, ville jeg nok vælge den, de store hjul gør det lidt sjovere på landevejen smiley

• David J
    David J Tilmeldt:
    okt 2012

#2   7. okt 2012 Allright smiley Sælgeren solgte jo selfølgelig - og forklarede mig at til mit brug var gearene fine smiley

Og det er vel egentlig også rart nok med service/garanti når man køber nyt? smiley

• #3   7. okt 2012 Selvfølgelig solgte han, han skal jo også have løn smiley

Ja det er lækkert nok at man bare kan smide svinet hen til en forhandler og sige "lav det" smiley

• David J
    David J Tilmeldt:
    okt 2012

#4   8. okt 2012 Jeg var idag nede og snakke med min Cykel pusher igen. Jeg ville lige prøve både en 29er og en 26er igen, og idag følte jeg mig faktisk bedst til pas på en 26er.

VI snakkede så lidt frem og tilbage, og han havde en Specialized Rockhopper SL fra 2010 til salg. Den er sat ned fra 7600 til 5600.
    Er det et godt køb?
    Jeg kiggede også på Specialized Hardrock 26 fra 2012 til 3600

Er Rockhopperen de ekstra 2000 værd?

• David J
    David J Tilmeldt:
    okt 2012

• #6   8. okt 2012 Jeg kan kun anbefale at købe brugt, du får MEGET mere får pengene

• David J
    David J Tilmeldt:
    okt 2012

#7   8. okt 2012 Det kunne jeg sagtens forestille mig at man gjorde, men jeg er ikke ret cykel kyndig som det ser ud nu, så jeg ville ikke vide hvad jeg købte, og slet ikke vide hvad jeg skulle reparere på hvis noget gik i stykker.

Så jeg vil helst købe npget fra ny af, og have den garanti der nu følger med. Så kan jeg blive lidt mere dus med cyklen, og lære lidt under vejs.
    Så det kan være at jeg om et par år, føler mig rustet nok til at købe en brugt cykel uden garanti. Men som udgangspunkt vil jeg helst købe en ny cykel smiley

• #8   8. okt 2012 ja det ville nok være en god ide at købe nyt hvis du er nybegynder, så kan du altid tage ned i butikken og få hjælp eller evt reperationer/service.
    hvis du skal vælge mellem de 2 så vælg den til 3600,

• David J
    David J Tilmeldt:
    okt 2012

#9   8. okt 2012 Ville ejg som nybegynder ikke kunne mærke forskel på de 2 cykler?

• #10   8. okt 2012 nej det tror jeg ikke, jeg ved ikke hvilken dele der er på den til 3600

• David J
    David J Tilmeldt:
    okt 2012

#11   8. okt 2012 Jeg tror umiddelbart det er denne her:

http://www.bikepedia.com/quickbike/BikeSpecs.aspx?Year=2010&Brand=Specialized&Model=Hardrock&Type=bike#.UHMqK_nfaNQ

Sælgeren mente ikke at den til 3600 kunne begå sig ret meget i skoven, og det jeg køber kunne jeg godt tænke mig kunne klare en tur i skoven i ny og næ smiley

• #12   8. okt 2012 den til 5600 klare sig ikke bedre i skoven end den billigere det jeg sikker på

• Grexter ©
    Grexter © Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 64
    #13   9. okt 2012 Hvis du er villig til at snige dig op på ca. 6000kr, kan du kigge dig omkring efter en Cube Acid. Her får du komponenter hele vejen igennem der er egnet til rigtig off-road kørsen. Listeprisen er noget højere, men 2012 modellen sælges bla. a Jupiter cykler, og http://www.cyklisterne.dk/ (gratis forsendelse) til 6000kr.

Fra Tyskland kan du få den leveret for 5600kr, men hvis du kan snuppe en til en plov ekstra lokalt, er det helt klart at foretrække. På den anden side, før eller siden skal du lære at skrue selv, det er normalt kun et eftersyn man får gratis, næste gang skal man punge ud selv...

• #14   10. okt 2012 har du link til den 29er Specialized?
    Tror jeg havde valgt den, for som du selv skriver, så skal den 90% af tiden ud på landevejen, og så for du stor glæde af de noget større hjul.. og når vi er i den prisklasse, tror jeg de fleste mærker kører nogenlunde samme geargruppe.

• David J
    David J Tilmeldt:
    okt 2012

#15   10. okt 2012 Det er den her:

Specialized 2013 Hardrock Sport Disc 29er

£500

Available Now

With a smooth SR Suntour 29er fork with lockout, powerful Tektro hydraulic disc brakes, and double-walled 29" alloy wheels, the Hardrock Sport Disc 29er is prepared for mountain trails and urban jungles.

Features

Fully butted A1 Premium aluminium 29er frame with ORE down tube for a lighter, more compliant and durable bike
    80mm-travel SR Suntour fork with preload adjustment, lockout and size-specific spring rates means the suspension is dialled for rider size
    Specialized 29" Fast Trak Sport 29x2.0" tyres use Adaptive Tread Technology for lower rolling resistance, but have plenty of grip for confidence on the trail
    Tektro hydraulic disc brakes/levers with Light Wave rotors create increased control and superior stopping power for more confident braking
    Sunrace 8-speed, 11-34 cassette offers a broad range of gearing options for getting up to speed on the trail
    Specialized BodyGeometry Hardrock saddle has ample padding for comfort, and front/rear bumpers for on and off-road durability
    Light and durable double-walled 29" alloy rims are tough enough to handle the rough stuff
    SR Suntour XCT 8-speed crankset offers a wide range of gear selections and reliable shifting

• David J
    David J Tilmeldt:
    okt 2012

#16   10. okt 2012 Har ligeledes været ude og kigge på en GT Karakoram 4.0

(link fjernet)

Hvilken er bedst af GT'en og Specialized'en? Kan bedre lide udseendet på GT'en smiley

• #17   10. okt 2012 hm okay det er så denne du har kigget på:

http://www.specialized.com/us/en/bikes/mountain/hardrock/hardrocksportdisc29

Vil forslå dig denne, den er en snert bedre, efter min mening og står til 880 usd ca 5100,-
    http://www.specialized.com/us/en/bikes/mountain/rockhopper/rockhopper29

Ærligt, så har jeg det lidt svært i det prisleje, men synes selv den er ok..

• David J
    David J Tilmeldt:
    okt 2012

#18   10. okt 2012 Rockhopperen kravler for meget over mit budget tror jeg - de 5k presser det i forvejen en smule (Det er så skod at være på SU)

Hvad siger du til GT'eren?

• #19   10. okt 2012 Ahh SU smiley
    Tror sgu ik den ene er bedre end den anden, tag ud og prøv dem, og se hvilken du befinder dig bedst på, det må være mit bedste råd.

• David J
    David J Tilmeldt:
    okt 2012

#20   10. okt 2012 Det prøver jeg så smiley

Tak for det smiley

• #21   10. okt 2012 hvis du er fra kbh området, vil jeg råde dig til at tage hen til Davinci drengene på nørrebrogade, de ved ALT om mtb og forhandler begge mærker..

• David J
    David J Tilmeldt:
    okt 2012

#22   10. okt 2012 Bor desværre oppe i Aalborg smiley

Kommentér på:
Råd vedrørende køb af MTB

Annonce