{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.880 visninger | Oprettet:

Mavic SLR eller Sram X0 {{forumTopicSubject}}

Jeg har skrabet 7000 kr. sammen og står med lidt af et problem... Hvad skal de bruges på?
Min nuværende cykel består af en komplet XT 2011 gruppe og et standard Dt-swiss 445 hjulsæt (kender ikke vægt, men tror at det er 1900 gram), men hvad kan bedst betale sig at købe først? en fuld X0 gruppe eller et sæt 2012 Mavic Crossmax SLR.... Håber at i kan hjælpe mig med at tage beslutningen smiley

PS. cyklen skal bruges til konkurrence og intens træning smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mavic SLR eller Sram X0
  • #1   23. aug 2012 Hej Andreas N. Hvis det var mig ville jeg købe fuld X0 gruppe først, da det er den suværent bedste gruppe til dato, og plus du sparer en masse vægt hvis du går fra XT til X0.
    Håber du kunne bruge svaret til noget smiley

Mvh. Michael H.

• #2   23. aug 2012 hmm jeg ville sige hjul men måske nogle andre en SLR. Nogle byg selv evt.

Kan få nogle rigtig finde og lettere end SLR's

Gruppen er en smags sag om hvad der er er bedst. Hvorfor vil du gerne have X.0 i stedet for??

Måske hjul og så upgradere til XT/XTR PLUS bagskifter.

• #3   23. aug 2012 Jeg havde taget et sæt Mavic crossmax st 2012 istedet for SLR.

Jeg kører slev med det og det er virkelig stift og et let hjulsæt. Jeg vil tro du kan finde det for mellem 5000-600 kr. se evt. nedenstående link

http://www.bikeradar.com/gear/category/components/wheel-sets/product/review-mavic-crossmax-st-45348

jeg syntes ikke personlig mer prisen for SLR er det værd.

Så kunne du jo vælge som Michael siger at smide en XTR plus bagskifter på!

Mvh Jens

• #4   23. aug 2012 Det er nok ikke mange hundrede gram du spare ved XO ifh. Til xt og hvis dit xt gruppe fungere upåklageligt så er pengene givet bedre ud på nogle lettere hjul da det er roterende vægt du spare

• #5   23. aug 2012 Hvilken ramme har du nu?

• #6   23. aug 2012 Ka godt li du skriver de er virkeligt stive, og derefter linker til en test hvor det første der står, er at de ikke er voldsomt stive.

• #7   23. aug 2012 Der står intet om de ikke er voldsomt stive. Læser du hele artiklen igennem får øjnene op for at det er et godt hjulsæt. Jeg kører selv med dem og taler af personlig erfaring, men ellers en helt utrolig relevant kommentar du giver på selve forum indlægget.

• #8   23. aug 2012 René M jeg har en scott sale 899 ramme, hvilken sammen sætning tænker du på Michael G? Chris king/dt swiss 190 og enve fælg eller hvad?

Husk skal bruges til næste års sram liga!

Tak for svarende indtil videre smiley dejligt med hjælp smiley

• #9   23. aug 2012 Opgradere hjulene først, og jeg elsker SLR hjulene og har altså prøvet de fleste High end nav/hjul. Hold øje med chainreactionscycles, bikediscount og alle de andre udlandske sider. Der kan du være heldig at finde dem på bud somme tider.

• #10   23. aug 2012 Slightly flexible

While they wobbled in G-outs and exhibited some lateral flex,

Narrow rims and lateral flex mean they're best suited to shorter-travel bikes though.

"Not only do the STs lack a little lateral stiffness on burlier terrain...."

Ja de lyder da voldsomt stive. Crossmax St hører heller ikke hjemme på en scale 899 ramme.

Andreas, køb de slr/andre fede hjul + latex slanger eller tubeless opsætning. Xt ka man altid "nøjes med, lettere hjul ka man altid bruge!

• #11   23. aug 2012 Jeg kører med dem sat op med tubeless og kan kun sige at jeg føler de er stive og velkørende, men rart du kan indformere om hvordan de. Du har jo sikkert kørt med dem.

• #12   23. aug 2012 (link fjernet)

• #13   23. aug 2012 Ac nav eller dt nav med stans alpine fælg fælge eller feks FRM de er pænt lette. Vil aldrig tag mavic eller dtswiss pga de er så smalle.

• #14   23. aug 2012 Tusinde tak for svarene... Jeg tror det bliver et sæt SLR eller et Enve Composite hjulsæt. Jeg venter lidt med gear gruppen til den nye XX1 kommer på markedet så kan det jo være, at der kommer et tilbud på XX eller noget i den stil smiley endnu engang tak for de fine svar.

• #15   23. aug 2012 XX1 kræver et specielt nav, pga. den specielle kassette, så det kunne godt være du skulle overveje 190 eller 240 navene igen, jeg mener de kan bygges om til det, men det kan du sikkert google dig frem til smiley

• #16   24. aug 2012 Sun Ringle Black Flag hjulsæt og Sram X9 hvis det er Sram du er ude efter. Så har du råd til det hele smiley

• #17   24. aug 2012 Nu var det jo ikke XX1 han spurgte til smiley Men han ville vente til XX1 kommer så XX måske ville være billigere smiley

• #18   24. aug 2012 Som flere andre nævner ville hjul være det mest oplagte sted at opgradere, xt og xtr ligger rent funktions mæssigt på højde med hindanden og i en blind test ville jeg ikke kunne mærke forskel. Kun vægten. Og vis xt fungere ville jeg ikke skifte der før evt det blev slidt ned. Har du evt kigget på fulcrums mbt hjul? Har kørt på dem de sidste par år og virket upåklaligt.

• #19   24. aug 2012 Nej jeg har ikke kigget på Fulcrum hjulsæt, men tager lige et hurtigt kig smiley Det er ihvertfald slået fast at det første jeg opgradere er hjulsættet smiley

Kommentér på:
Mavic SLR eller Sram X0

Annonce