{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.765 visninger | Oprettet:

Kim N
Kim N
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 44

Grand Canyon AL 8.9 {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg fandt denne cykel herinde http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=2545

Er det en god førstegangs cykel? Den er jo lidt racepræget, men er det for meget tror I ?

Der er også denne her http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=2750

som evt er lidt billigere.
Jeg kommer nok til at bruge den mest på vej til at starte med.

Jeg vejer 100 kg, og er 1,80 høj.

Tak for jeres respons på de 2 cykler.

Mvh.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grand Canyon AL 8.9
  • #1   9. aug 2012 Den ene har en DT Swiss gaffel og lidt dyre udstyr. Jeg har ladet mig fortælle at det er svært at få serviceret DT Swiss gafler. Om der stadig er noget om det det er jeg ikke klar over.
    Som førstegangskøber ville jeg umiddelbart fraråde dig at købe andre steder end hos den lokale cykel biks. De kan råde og vejlede dig. Men kan du finde ud af at fixe de fleste problemer selv er det fint at købe en Canyon
    Med hensyn til vægt så kan begge cykler holde til din vægt, du skal bare huske at MTB er en sport der slider på udstyret. Og jo tungere du er jo mere slid sådan er det smiley

• Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jul 2012

#2   9. aug 2012 Tak for dit svar. Og ja imorgen skal jeg faktisk et smut hen til Givskov Cykler i Skive, så regner jeg med jeg kan få lidt råd og vejledning, og måske prøve et par modeller.

Et spørgsmål jeg glemte er ang. kørestilen på cyklen, er det en ulempe som begynder, at man starter med en lidt mere race præget cykel, fremfor en cykel hvor man sidder mere oprejst?

• #3   9. aug 2012 Det tør jeg ikke kaste mig ud i at svare på ....

• #4   9. aug 2012 Jeg synes ikke det er en ulempe, at starte ud på en race præget geometri på cyklen.

Alt det kan man justere sig fra. Med andre ord. Anden frempind, saddelindstilling mm.

• #5   10. aug 2012 Jeg stod selv og skule vælge imellem 7.9 og 8.9 modellen. Hos mig tabte 8.9'eren pga swiss gaflen som ikke er til at få serviceret her hjemme.

Ang. geometrien så syntes jeg ikke den er så race agtig som den fremstår i første øjekast. Det bunder nok også i at den leveres med 2/3 ringe under frempinden fra fabrikken, så styret sidder lidt længere oppe end på billederne.

• Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jul 2012

#6   10. aug 2012 Tak for dit svar. Jeg har lige været ude ved en lokal cykelhandler og prøve en Cannondale Trail SL2 29'er, synes den kørte ok, men den Canyon 7.9 ser ud til at have bedre udstyr, er det ikke opfattet korrekt?

Mvh.

• Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jul 2012

#7   10. aug 2012 Jonas D - hvad synes du ellers om din 7.9'er? er du tilfreds med den osv?

• #8   10. aug 2012 Kim N: Jamen jeg har som ikke noget negativt at udsætte på den. Nu har jeg haft den i en 4 uger, men dog kun fået kørt 350 km ca. Så det er ikke alverden jeg har fået den brugt. Men jeg kører mærkbart hurtigere tider, og den er langt mere "letkørt" end min gamle 26" specialized. Derudover "æder" den rødder og huller meget bedre end min 26".

• #9   10. aug 2012 Kim N: Jeg var faktisk selv ude at prøve den omtalte cannondale trail sl 2 29" hos givskov cykler i skive. Som det også fremgår af specs'ene så er canyon'en mærkbart bedre. Men Canyon'en er selvfølgelig også lige en tand dyrere. Men hvis man regner med at skulle køre bare lidt i skoven så er de sidste penge lagt ret godt ud.

• Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jul 2012

#10   10. aug 2012 Okay det lyder da godt. Det er lidt sjovt du også har prøvet den cykel ved Givskov som jeg selv har smiley så har vi nok kørt på den samme smiley

Jeg har også kig på denne her Radon Race 7.0, den ser også lækker ud, med næsten alt i XT - kender du noget til den?
    http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a58255/zr-race-29er-7-0.html

• #11   10. aug 2012 Jeg kender ikke alverden til den. Men jeg har skam kigget på den, og gik hurtigt videre da jeg fandt ud af at de kun ku levere den i 16", hvilket var lige i underkanten til mig, og nok også til dig ud fra din højde som du skrev tidligere.

• Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jul 2012

#12   11. aug 2012 Ja det er da egentlig rigtigt, det er lidt dårligt man ikke kan få den i en 18" pt.

er der sådan et lock system på styret hvor man kan låse forgaflen? Eller det er den drejeskive man skal bruge på selve forgaflen? Den ser ellers også fin ud den af din, har lige luret på dine billeder.

Når der er indvendig kabelføring, lægger du så mærke til om gearskiftene ikke er så højlydte?

Mvh.

Kommentér på:
Grand Canyon AL 8.9

Annonce