{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.544 visninger | Oprettet:

Byg selv eller køb racer {{forumTopicSubject}}

Hej CG,

Jeg skal næste år udvide min cykelpark med en racer, ikke en sindsyg dyr en men noget i stil med en Specialized Allez.

Mit spørgsmål går så på om det er billigere at bruge vinteren på at samle en selv eller om jeg skal vente til næste sæson og købe en komplet racer til den tid.

Planen var at købe lidt dele løbene, noget nyt og noget brugt, og så selv samle en cykel.

Mit budget ville være max 7000 dog gerne billigere.

Kom gerne med gode tips og evt. link til billige stel og lign.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Byg selv eller køb racer
  • #1   7. aug 2012 tror næppe det bliver billiger at bygge selv, min MTB løb godt op.
    men selvf når du vil bruge brugt også kan det måske godt lade sig gøre..

men men men det er super fedt at bygge selv smiley

• #2   7. aug 2012 Jeg tvivler på du vil kunne samle en racer i samme klasse, som du kan købe en færdigsamlet til. Hvert fald når dit budget er 7000 kroner. Du skal være heldig at gøre nogle rigtig gode køb, enten brugt eller på tilbud. Det vil være kedeligt at samle halvdelen af tingene for derefter finde ud af, at man overskrider budgettet. Så skal man enten udvide budgettet (uden at få en bedre racer) eller sælge delene og tabe nogle penge på det...

Efter min mening kan det som sådan aldrig betale sig at samle sin egen racer set fra et økonomisk synspunkt. Man skal samle sin egen racer fordi man syntes det er sjovt, lære noget om cykler og fordi man kan vælge præcis hvilke dele der skal på. Men så skal budgettet efter min mening også være højere. 20.000-25.000 kroner eller mere.

• #3   7. aug 2012 Jeg byggede selv min Giant i vinter, og havde en fest.. den står mig vel i omegnen af 8-10k og jeg er rigtig glad for den.. Du kan se den på min profil. Rammen havde jeg dog. Det er en rigtig fed fornemmelse at køre på noget du selv har lavet.. GO 4 IT.. Men husk dog, det blir altid dyrere end man havde beregnet, der er en milliard små dimser man ikke tænker over når der planlægges

• #4   7. aug 2012 Byg selv, det er klar det fedeste! Byggede min Kouta Kharma sidste vinter og den står mig i ca. 6000 unden hjul.

http://www.cykelgalleri.dk/galleri/14205-kuota_kharma

Jeg købte også alle de dele jeg kunne brugt også på et tidspunkt købte jeg resten på nettet nyt. Det er sjovt, lærerigt og en fed følelse at køre og se på noget man selv har bygget og valgt dele til smiley

• #5   7. aug 2012 Jeg tror jeg vil bygge den selv, at jeg så kommer til at overskride budgettet er til at overkomme når det er over længere tid.
    Har i nogle forslag til et stel, det vil være et godt sted at starte syntes jeg selv.

• #6   7. aug 2012 Jeg så bare hvad jeg kunne finde i min str. brugt. Havde ikke noget mål med en speciel ramme, men måtte bare se hvad jeg kunne få for mine penge smiley

• #7   7. aug 2012 Jeg synes også du skal bygge selv.

Der fåes tit gode dele til billige priser.

Brugt ultegra gruppe. De kan ofte fåes til omkring 2500 komplet.

Alt sådan noget som saddel, styr mm. Kan ofte findes i oprydningssalg, hvor sælger gerne kaster det væk for 50kr pr del. smiley

• #8   8. aug 2012 Jeg byggede også min Kuota selv.. Den står mig i ca 10.000 kr inkl alt. Men ja det løber hurtigt op.. Feks køber man hurtigt for 1200-1600 kr i dimser, kabler osv smiley Jeg købte min stel brugt og fandt også hjul og gear serie brugt. Der er mange penge at sparer for at få noget lækkert smiley Bare tænk dig om der er ikke langt mellem platugler der sælger lort og seriøse sælger der sælger kvalitet til rimelig penge.

Kommentér på:
Byg selv eller køb racer

Annonce