{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.583 visninger | Oprettet:

Peter L
Peter L
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Første racer {{forumTopicSubject}}

Hej. Står overfor at købe den første racer, og tænker på enten Trek 3,1 eller Giant TCR Composite 3. Gode råd? Min hustru skal også have en. Skal man satse på en decideret dameracer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første racer
  • #1   26. jul 2012 Der er ingen grund til at gå efter en "dameracer" eller kvindespecifik geometri. De cykler bliver ofte lavet ud fra at kvinder har kortere ben og kortere overkrop end mænd. Men ligesom mænd, så findes der kvinder med lange ben og kort overkrop og omvendt. Nogle kvinder vil være lige så komfortable på en "herreracer", ligesom nogle mænd kan have gavn af en "kvinderacer". Det som er vigtigt at kigge på når man skal finde den rigtige geometri og størrelse er begreberne "reach" og stack".

Både den Trek og Giant du nævner er begge fornuftige cykler. Gearkomponenterne på Trek'en er en tand bedre. Flere af delene er Shimano 105, hvor der er lidt flere Shimano Tiagra dele på Giant'en. Dette er nu ikke en dealbreaker efter min mening. Så jeg ville kigge på hvilken cykel der kan tilbyde en geometri som passer jer bedst.

• #2   26. jul 2012 Der er god grund til at vælge en dameracer til den langhårede. Giant f.eks. bygger dameracere med kortere overrør, for at tilpasse længere benlængde og kortere torso. Så hvis din kone har, om man vil, en klassisk kvinde kropsbygning, så er en damegeometri værd at prøve.

• Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #3   26. jul 2012 Tak for indlæg. Nu kom min cykelhandler med et tilbud på 2 x Trek 5.2 Madonna 2012 til 12.500,- stykket. Måske værd at overveje, selvom det er lidt over kill?

• #4   26. jul 2012 Jakob L

Du mener forhåbelig at dame specifikke rammer er lavet ud fra devisen, længere ben og kortere overkrop lige som man gør i cykelbranchen smiley

• #5   26. jul 2012 Hej peter tjek min annonce

• #6   26. jul 2012 Carsten, ja, det var lige en skrivefejl.

Og mente selvfølgelig at der ikke nødvendigvis er grund til at gå efter en dameracer. Det er kropsbygningen som afgør hvilken geometri man skal vælge...

Kommentér på:
Første racer

Annonce