2.136 visninger
|
Oprettet:
Scott VS. Canyon Racer? {{forumTopicSubject}}
Hey, Skal til at have investeret mig i en ny racer, da min den gamle, og knap så gode fausto Coppi er solgt..
Men ved ikke helt hvad jeg skal vælge, jeg er 197cm og vejer 105kg..
Valgget er mellem en:
Scott speedster S20:
http://www.bikebuster.dk/detaljer/121055.html
Eller:
Canyon Roadlite 7.0:
http://www.canyon.com/_dk/roadbikes/bike.html?b=2500
Kan se at der er komplet ultegra på canyon, + den er 1 kg lettere.. og folk siger at man får mere for pengene der, men er den de 1500,- mere værd?? Hvad mener i?
På forhånd tak
okt 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Cykler: 13 Emner: 174 Svar: 894
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 1 Emner: 16 Svar: 43
Men altså, man får meget mere for pengene hos Canyon!
Deres cykler vinder priser hvert år osv osv.
Eneste minus er at man ikke kan tage ned hos den lokale cykelforhandler og prøve dem.
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 3 Emner: 1 Svar: 117
Men man går heller ikke galt af en Speedster S20. især lejerne på de Alex Rims, der ellers har en vægt på 2 kg+, er utrolige, og spinner af en eller anden grund 30-40% længere tid end mine Mavic Cosmic Elite... så når cyklen først er oppe i fart, så kører den fantastisk
og rammen er også rigtig fin
Men ja, Canyon'en giver lidt mere cykel for pengene, men igen, prøv at tage til din lokale cykelbutik der sælger Scott, for jeg er sikker på, at du kan få noget rabat. jeg gav selv under 8 for min årgang 10, der ellers var sat til 11-12 stykker (og der sad der lidt Ultegra på). Ribe Cykellager hernede sælger i hvert fald en Speedster S20 til 7,5k lige nu, og så er der pludselig sparet 7-800 kroner mere, så tro ikke at det på internettet altid er billigere.
jul 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
sep 2011
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 51
og som du selv siger, man kan ikke bare lige prøve den fysisk
så jeg havde faktisk bestemt mig for at købe en Wilier - La Triestina hos bikebuster.
men så faldte jeg over en lettere brugt Canyon, og kunne se at det nok var lidt mere mig,
da jeg jop var lun på Canyon i forvejen, og hvor jeg nu havde muligheden for at prøve cyklen før købet.
så jeg fik brugt min lille opsparring på en Canyon Ultimate Pro, som du kan se i min profil.
og jeg er super glad for min fiberged, så min pointe må være, Har du overvejet brugtkøb?
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 7 Emner: 14 Svar: 87
jul 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 7 Emner: 14 Svar: 87
Scott VS. Canyon Racer?