{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.681 visninger | Oprettet:

Finansiering af cykel? {{forumTopicSubject}}

Ja, overskriften siger meget, er der nogen, der har købt cykel på afbetaling/finansiering?
Gør man det?
Jeg er selv af den opfattelse, at jeg ALDIRG ville låne penge, til sjov og fritid. Men nu er jeg kommet på SU, og skal være det ca 2 år, og det er sgu svært at finde 10-15.000 kr til mtb på SU, med bil og lejlighed. Men jeg savner så meget at køre mtb, og mange af gutterne er begyndt at køre. Grunden til jeg stoppede, var nemlig at jeg kørte alene.
Så nu er måske ved at få nye tanker, ang. evt. finansiering af en ny mtb.
Men hva siger folket?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Finansiering af cykel?
  • #1   18. jun 2012 Hvis du kan finde rentefri finansering, synes jeg sku da det er en fin fidus til en fattig studerende.

• #2   18. jun 2012 Sælg bilen.......

Sorry men hvis man har bil på su så skal man vist ikke klage sin nød.

• #3   18. jun 2012 Jeg kommer så fra et fornuftig betalt job, så der var bilen ikke et problem. Nu skal jeg læse videre, jeg bor i Aalborg, og skal læse i Viborg. Kæresten har elevplads i Aalborg, så at flytte til Viborg er ikke en mulighed. Altså, er bilen et nødvendigt onde.

• #4   18. jun 2012 Få dig et fritidsjob?:)
    Så er de 10-15.000,- kr hurtigt sparet op.

Du har jo penge nok nu, så alt du tjener ekstra er jo direkte på opsparing.

• #5   18. jun 2012 http://www.fribikeshop.dk/Om-Fri-Bikeshop/Kontakt/Finansiering.aspx Måske kunne det være noget smiley

• #6   18. jun 2012 Jeg ville ALDRIG købe cykel for lånte penge. Heller ikke selvom jeg selv er på S.U.
    Tærring efter nærring !

• #7   18. jun 2012 @Jeppe W
    Det er svært med et fuldtidsstudie.
    @C B
    Jeg har også selv altid været imod det, og kun lånt penge til helt nødvendige ting. Men med min nuværende situation, med 2 år på SU, er jeg alligevel begyndt at genoverveje.

• #8   18. jun 2012 Søde forældre? Bedste forældre? smiley

• #9   18. jun 2012 Hos Designcykler kan du finansiere din cykel, på afbetaling uden renter smiley

• #10   18. jun 2012 Christian - Næ, er det nu faktisk ikke.
    Kender en som både var selvstændig, havde et fuldtidsjob og et fritidsjob smiley
    Men det er klart at hvis man på forhånd har opgivet, så må man enten låne pengene eller undvære smiley

• #11   18. jun 2012 @Simon M
    Helt sikkert en mulighed, men de vil sgu heller ikke kaste penge efter såen en semi-useriøs hobby...

• #12   18. jun 2012 @Jeppe W
    Så er der jo ikke tid til at køre på cyklen længere... Naej, jeg træner også springgymnastik 2 gange om ugen, træner hver dag i fitnesscenteret, og løber min. 20 km om ugen. Så der er nok at bruge den sparsomme fritid på. Jeg er slet ikke uenig med dig, men jeg kan simpelthen ikke have et arbejde, som det ser ud nu.

• #13   18. jun 2012 Forstår slet ikke at det skal være så sort/Hvidt... Du kan finansiere en cykel rentefrit og taber deraf ikke penge, eller betaler overpris. Er da selv af den holdning at jeg køber mine ting kontant, men det er alene af den grund jeg ikke vil betale en være dobbelt nærmest..
    Hvis du holder lige så meget af at cykle som så mange sf os andre gør, ville jeg ikke tøve? Du er jo ikke et ringe menneske, et menneske med skidte standarder eller andet fordi en cykel købes i rater.. Syntes lidt det blir fremstillet sådan, at man så lever over evne eller andet..
    Personligt er jeg blevet så glad for at cykle at jeg gruer for den næste opgradering:-)

Og der kunne jeg da godt overveje at smide 50% i udbetaling og resten i et par rater. Det gør det lidt mere spiseligt for mig;-) syntes end 20.000 er meget for en cykel..
    Nå men tilbage til spørgsmålet, har du meget og vinde ved at cykle og luft i din økonomi - go for it

• #14   18. jun 2012 Du VIL ikke arbejde NU, så derfor må finansiering være det rette for dig i øjeblikket.

Du har selv kridtet stregerne op. smiley

• #15   18. jun 2012 Problemet, som jeg ser det, ligger ikke i betaling af selve cyklen... Det kan godt være cyklen koster 10-15000 og at man kan retfærdiggøre det over for sig selv(og evt. konen), men hvad så med udstyr, hjelm, sko, sliddele, opgraderinger, reservedele osv? Der lægger du jo snildt 10.000 om året uden at fråse, og det er vel at mærke 2mdrs SU smiley

Når det så er sagt, så bringer mtb så mange gode ting med sig, som ikke kan gøres op i penge... Motion og træning er én ting, venskaber og oplevelser en anden smiley Held og lykke med at træffe valget smiley

• #16   19. jun 2012 @Michael S
    Fantastisk kommentar, den gav lidt at tænke over!

@Anders P
    Det handler ikke om at VILLE arbejde. Jeg har arbejdet uafbrudt siden jeg var 15.

@Morten B
    Mht. udstyr, så har jeg det hele fra sidst jeg kørte, så der er ikke rigtig nogen investeringer den vej. Mht. rep/vedligehold, kan jeg lave langt det meste selv.

• #17   19. jun 2012 Heino har også rente fri muligheder. Kan sige god for det. Virker hurtigt

• #19   19. jun 2012 Jeg studere selv på fuldtidsstudie, og har haft studie job, kan evt. bare gøres som weekend arbejde.

Om man vil låne til cykel er helt op til en selv, kan slet ikke forstå du spørg her da det er en personelig holdning. dyre forbrugslån er i min verden dumt, men er det rentefri kan jeg ikke se noget problem med det. jeg ville ikke gøre det af den grund hvis nu du på første tur tager et træ og smadre cyklen, så er der ikke penge til ny eller få den lavet, så er der bare gæld tilbage. det er self. usandsundelig det sker.

Hvad med sommerferie job, burde da være muligt og skrabe de penge ind her hen over sommerferien.

• #20   19. jun 2012 Jeg har selv lånt på rentefrit da jeg købte min første MTB, kan slet ikke se problemet i det, så længe du mener at der er økonomi til at betale de månedlige rater. Rent økonomisk er det da også billiger, så kan det resterende beløb stå på din egen konto og trække renter i stedet for at trække renter på cykrlhandlerens regning. Mange mennesker binder sig i op til et år til dyre abonnementer til fitnesscentre, det er vel lidt af det samme .

• #21   19. jun 2012 Det samme gælder jo Smartphones.... det er sgu de færreste der betaler dem kontant....

• #22   19. jun 2012 Præcis Michael , god pointe!!

• #23   19. jun 2012 Køb med 0 kr i renter, kan klart anbefales, jeg havde fx motions kort, betalte 350 måneden, men ville hellere ud i naturen, så droppede kortet og brugte de 350 på en afbetalingsordning i stedet og fik en lækker cykel:)

• #24   19. jun 2012 Jonas J. -> hvis det er 15000kr på kontoen i 1år er det vist meget begrænset hvad du får ud af det med de danske renter smiley

Michael G -> Gør jeg heller ikke. gjorde da men kunne købe en telefon billig med dyrt abonnement, men idag køber man jo med lidt billiger abonnement og så hardware afdrag. Det er lidt af samme årsag, sku træls og have 24 månders hardware afdrag og miste telefonen efter 1 måned.

Men igen er det i min verden en personelig ting. så om folk går det eller ej er 100% deres beslutning. Når man ser luksusfælden og der er folk der har 30 dyre forbrugslån syntes jeg det er tåbeligt, men har men 1 eller 2 billige forbrugslån (Rente fri) jamen så er det et personligt spørgsmål om man vil eller ej.

• Joachim M
    Joachim M Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Svar: 3
    #25   19. jun 2012 Ja, indtægten er begrænset, men dog tilstede.

Forrentningen på de 15.000 vil udgøre 375 kr. på et år (før skat).

Hvis du kan låne rentefrit ser jeg ikke, der skulle være noget galt i at låne pengene som sådan. Du står jo til en betragtelig højere indkomst om 2 år. Selv hvis du ikke kommer i job efter uddannelse vil din indtægt stige til ca 13.000 kr. hvis du er medlem af en A-kasse (som er gratis for studerende).

Det hele falder dog på din evne til at styre din økonomi, så du ikke kommer til at leve over evne på den lange bane.

Jeg ser det ikke som værende ufornuftigt, så længe det ikke blive en vane at låne store summer penge.

Men helt ærligt - hvis du allerede nu er så nervøs for at låne, mon så ikke du har kontrol nok over at du ikke bare låner, låner og låner ? smiley

• #26   20. jun 2012 Du skriver at du ikke kan arbejde nu. Men dine grundlag er består kun af dine hobbyer. Så selvom du har arbejdet siden du var 15 år, så har du selv valgt at du ikke vil arbejde nu. Du kan jo bare droppe en hobby, så er der nok tid til et fritidsarbejde.

Tilbage til emnet: Hvis du har nok plads i dit månedlige rådighedsbeløb til et afdrag på en cykel. Så er det vel ikke et problem at købe i rater for dig.

Kommentér på:
Finansiering af cykel?

Annonce